[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:26

Ik heb ook een wintec dressuur altijd gezegd dat een dressuurzadel niks voor mij is maar ik ben er heel wijs mee en ik kan veel beter zitten en rijden dus het is een goede aankoop geweest.

Achteraf kan ik er wel om lachen , ik heb allemaal dieren die zo nu en dan niet sporen maar dat past dan ook wel weer bij mij. Ik ben net zo onhandig dus we vullen elkaar mooi aan. En dat dollen doet ze ook alleen maar als ik er ben. Met mijn wat oudere bijrijder is ze super lief en voorzichtig. Net als mijn oudje met haar nog relatief jonge bijrijderster.

Bij mij denken ze toch van je blijft wel zitten we gaan even los. Het hoort er ook bij al zit ik dan vaak ook wel met een halve hartverzakking op het paard.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:42

Ik had bij mijn Fries een Hulsebos, die is meegegaan bij de verkoop destijds. Wat een dijk van een zadel was dat zeg.
Ik ben ook heel slungelig soms, niet zi stabiel op de benen zeg maar :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:59

Wonkeydonkey schreef:
Ik wil tzt ook een Edix, maar dat ga ik nu nog niet doen. Ik heb een mooie gezien, dus daar gaat nu geld voor naar de spaarrekening.
We willen hem nog rondom op de foto voor er mee gaan werken en mijn vriend wil hem graag voor de kar.
Dus een compleet aangepast zadel moet heel even wachten.

Het mooie van Edix is dat het gewoon meegroeit.
Ik heb ook Edixen vanaf zadelmak maken af aan :j

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:48

Wij hebben voor het beleren van ons jonge paard ook weer een Wintec aangeschaft. Zo hebben wij onze andere paard ook beleerd. Als ie wat verder is, dan wil ik gaan kijken voor een Bates. Ons huidige Bates zadel ligt al heel mooi op ons jonge paard, maar ik wil inderdaad niet dat deze beschadigd. Met Udsie ben ik over een paar jaar hetzelfde van plan.

mvdbijl

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:10

Geen edix voor mij.. Rixx heeft nu een wintec, het 500 model en is hij wat verder laten we de lederen Bates aanmeten.

Ik ben zelf niet zo fan van kunstof zadels maar, het is nu prima. Meneer heeft al de een na kleinste boom dus heel veel andere opties zijn er ook niet op maat zadels na en dat vind ik met een groeiende 4 jarige iets te gek.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:43

Hier is hij ingereden met een Wintec wide dressuur maar daar rij ik zelf niet zo graag mee. Heb nu een Wintec wide veelzijdigheid gekocht. Ook met het idee om later voor een ander zadel te gaan. Waarschijnlijk gaan we alleen buiten rijden dus dan komt er een ‘wandelzadel’; wat dat dan ook gaat zijn..

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:26

Mijn 2 merries zijn aangereden met een oude KN. Toen door 2 zadelpassers bekeken en ééntje zei: ligt best goed, de andere vond het maar niks.
Heb er uiteindelijk 5 jaar mee gereden, en nooit wat gemerkt van pijn of drukplekken.

Dit voorjaar voor Kim een nieuw dressuurzadel aangeschaft. Ik wilde ook voor Wintec of Arena(lederen versie van Wintec) gaan maar de vorm van de boom paste niet voor Kim.
Dus werd het een wat duurdere… Sommer Remos dolce. Zeker een fijn zadel, maar ik hoop toch dat Wintec op Roxana wel kan. Zij krijgt als ze terug in conditie is ook een nieuwe, maar nog zo’n dure gaat me niet lukken!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:01

De rest van de paarden staan hier gezamenlijk op de grote weide, Loki als hengst zijnde mag natuurlijk niet tussen de merries en zijn maatje was mee op buitenrit.
Dus stond hij even alleen op de paddock. Ik vind hem zo'n verschrikkelijke lieverd he. Altijd komt hij als je hem roept, altijd even vrolijk en lief.
Hij was zo verschrikkelijk vies :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:29

Wat is hij knap! Hij is echt aan het uitzetten vind ik

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:51

Deze stal doet hem zo goed he. Hij is ook zo anders, veel chiller.
Ik heb wel voor en na foto's.
Dit was in mei, vlak voor de verhuizing
Afbeelding
En dit is vandaag.
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:57

Dat is zo fijn. Een goede plek doet zo ontzettend veel!

Vandaag heb ik met Abel lekker gegrondwerkt. Ik wilde wat werken aan onze band en wat plezier hebben en het opstappen oefenen.
Hij was zo braaf en chill, dat we ook even hebben rondgestapt en gedraafd. Ik ben trots op ons!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:33

Met Sepp gaat het ook super goed. Grondwerk en longeren pikt hij heel goed op. Vandaag zo’n kinderzadeltje erop gelegd en een klein stukje door het bos gelopen met mijn zoontje van anderhalf erop. Erg trots op hoe braaf Sepp is <3
Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:44

Hier is het rijden even gestagneerd, we pakken het binnenkort weer op..

Nu trainen we even voor de keuring, de buik en bilspieren strak..

Gaan er vanaf hier nog mensen naar de keuring dit jaar? :-)

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:46

Wat leuk! Sepp is heel knap. En lief zo te zien!

Is oke he, je kan niet altijd 6 gooien. Ik ga met Tara naar de keuring in Grimbergen (België) dit jaar! Benieuwd hoe ze haar vinden. Hopelijk helpt dat met de hengstenkeuze volgend jaar

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 06:50

Ik ga kijken in Hardenberg. Hopelijk is het een beetje mooi weer dan.
Ziet er goed uit dames, wat zijn ze braaf he.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:07

WonkeyDonkey Loki ziet er goed uit! Fijn dat de verhuizing hem zo goed doet :)

Furst wat fijn dat je er weer op hebt gezeten, lekker hoor :D

Isabel wat is Sepp braaf <3

Zelf ga ik niet naar de keuring dit jaar, ik wilde wel heel graag maar Olaf staat inmiddels 3-0 achter op andere paarden met en een hartaandoening, in januari 2 weken op de kliniek gestaan en in mei droes. Dus hij mag dit jaar zorgen dat er nog wat meer spek op z'n ribbetjes komt en dan gaan we het gewoon volgend jaar proberen :)

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:30

Je hebt nog genoeg tijd Norway, niks overhaasten.
Ik wil heel graag naar de keuring met Loki, maar ga dat denk ik pas met 4 doen, dan kan hij gelijk zijn zadelproef doen.
Ik vind dat hij ook een heel eind moest bijkomen en geef hem alle tijd.
Plus ik vind sws dat we tijd genoeg hebben. Ook om te beleren ed.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:48

Hoe houden die van jullie het vol met deze hitte?
Die van mij lijkt zich in zijn geheel niet te storen aan de hitte.
Vandaag stond er ineens een merrie naast hem, het paddock ernaast, hij kraait er niet naar.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:30

Mijn fjorden houden beide niet van de warmte, toch was het buiten lekkerder dan op stal.

Moby (33) gaat wel op stal, hij houdt het niet de hele dag vol, lekker de waaier aan voor zijn stal, even eten, goed drinken en een slaapje doen.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:40

Mijn paarden hebben ook niet echt last van de warmte. Alleen Pumba, maar die is zwart. De paardjes wel even laten afkoelen. Udsie is niet echt een waterrat :+

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een nieuwe wedstrijd set voor mijn paard Flash gekocht, maar Flash had niet veel zin om deze te passen en rende weg. Gelukkig wilde Udsie maar al te graag model staan <3

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:07

Ik zeg starten maar :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:46

Ach die Udsie, Fjorden blijven ook gek op aandacht. En heerlijk dat nuchtere karakter :D

Ik heb op Udith vanavond een prachtige buitenrit gemaakt. Het was opzich wel voldoende afgekoeld, en maar ingepakt in een vliegendeken was het goed te doen!

Ondanks dat ze 25 is, meerdere malen omgedraaid en weggesprongen omdat ze zogezegd schrok. Ook een keer toen ik mijn benen bewoog :') soms vindt ik haar nog pittiger dan Ofira.

Planning is maandag een buitenrit met ze samen voor het eerst eigenlijk. Maar ik denk dat mijn beste vriendin haar handen meer vol gaat hebben aan Udith dan ik aan Ofira. Een overeenkomst is dat beiden soms nog een beetje moeite hebben met het begrijpen van de rem.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:53

Nog steeds een beetje op een roze wolk…
Vorige week een keertje een officiële eventing gestart, en dat ging best goed.
Leuk dressuurproefje, 1 weigering in het parcours en een foutloze cross, met wel behoorlijk wat tijdsoverschrijding.
Zo trots op Kimmeke❤️!

Afbeelding

Afbeelding

Nu op dressuurwedstrijd net weer een rondje M1. Ik heb nog geen resultaat, maar de jury vond ons een toffe combinatie en voor mijn gevoel heb ik fijn gereden, dus dat is het belangrijkste.

Gelukkig vandaag wat minder warm.
Hoewel mijn paarden er weinig last van lijken te hebben, zet ik ze liever niet al te intensief aan het werk bij zo’n tropische temperaturen.

Ik ga in september waarschijnlijk met Batida naar de keuring in Oostmalle. Ik bekijk het een beetje hoe ze erbij staat tegen dan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:48

Gave foto's!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:17

Idd, hele toffe foto's.
Ik heb "vroeger' altijd Fjorden gereden bij een boertje hier in de buurt.
Maar ik kan me geen een herinneren die zo braaf was zoals die van mij nu.
Ik heb überhaupt nog nooit zo'n chill paard meegemaakt, hij is hengst en af toe brult die wel als we de stal binnen lopen. Maar hij is zo verschrikkelijk rustig en vindt alles prima.