[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:22

Fijn dat hij al ingeburgerd is!

Wat zijn fjorden toch heerlijke relaxte beesten soms. Eerste keer lange lijnen les en ze deed het alsof ze het al jaren deed. Vond het totaal niet raar dat ik dan achter haar aan rende.

Afbeelding

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:26

Lekker hoor idd, dat koele koppie.
Leuke foto, hoe oud is jouw Fjord nou?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:55

Wonkeydonkey schreef:
Lekker hoor idd, dat koele koppie.
Leuke foto, hoe oud is jouw Fjord nou?

Die van mij is 10 jaar

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:06

Mijn lieve Ofira is vandaag drachtig gescand , volgend jaar verwachten we een veulentje <3 ik ben enorm blij

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:09

Ohh leuk zebrastreep, van welke hengst?

Ooit wil ik ook een veulentje zelf fokken, maarja iets met tijd, geld en ruimte...

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:34

Wat ontzettend leuk Selina. Echt heerlijk die relaxte Fjorden inderdaad!

Gefeliciteerd Zebrastreep!

Momenteel ben ik bezig met een van mijn paarden te beleren. Het zadel voor de grap ook even op Udsie gelegd. Die maakt er echt helemaal niks van :D <3

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:33

Leuk Selina! Ziet er al fijn uit :)

Zebrastreep gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd welke hengst je hebt gekozen :D

Uds <3

Olaffie gaat zo fijn, weer helemaal het mannetje. Hij is nu 1.26m hoog, ik ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden :)

Afbeelding
Afbeelding

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:23

Knappe Olaf! Fijn dat het zo goed gaat. Blijft leuk om bij te houden hoe groot ze zijn :D
Udsie zit momenteel op 1,35/1,36m.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:33

Ofira is gedekt door de hengst Hizkia

Ik wou eigenlijk nog wel een jaar wachten, maar ik was helemaal weg van deze hengst. Mooi stevig type Fjord en daar hou ik toch wel meer van dan de wat meer sport gebouwde Fjorden. Daarnaast een zeer goed karakter en erg vriendelijk. En nu hij toch op stal stond dit dek seizoen kon ik de kans niet laten liggen.

Het veulen gaat wel voor de verkoop zijn , aangezien ik al twee Fjorden dames heb en dat meer als genoeg is. Maar het fokken zelf en het proces eromheen vindt ik erg leuk! Het lange wachten kan gaan beginnen.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:57

Wat braaf Selina <3
Hier afgelopen week een vergelijkbare ervaring maar dan voor de sleep :D Ik heb geen ambities op het vlak van mennen maar zou het voor de afwisseling wel leuk vinden als Finnea zich voor de sleep nuttig kan maken. Gelukt 8-)

Afbeelding

Mijn 3-jarige laatst ook iets serieuzer opgetuigd. Normaalste zaak van de wereld <3

Afbeelding

Gefeliciteerd met de dracht van Ofira! Hizkia is inderdaad een hele brave en vriendelijke hengst. Dat ze er iets moois van mogen maken!

Udsie beleren wordt ook een makkie zo te zien *\o/*

Fijn dat Olaf zo is opgeknapt! Volgens mij is 1.26m een hele nette maat voor deze leeftijd. Ik heb de maat bij Sølfin vrij snel losgelaten toen zijn leeftijdsgenoten in de opfok als gekken in de lucht schoten en hij niet }:0 Inmiddels is ie toch zijn moeder voorbij dus ik mag niet klagen :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:10

Gaaf Zebrastreep, Hizkia is inderdaad een super knappe hengst. Ben heel benieuwd naar het veulen!

Wat doet Finnea dat braaf! Ziet er goed uit <3 En knappe Sølfin :D Haha ja je had ook gereageerd op Insta, ik moet het ook echt los gaan laten. Zeker met de omstandigheden van afgelopen jaar (complicaties bij castratie en droes) én zijn hartaandoening is het gewoon echt niet raar als hij wel wat kleiner blijft en als hij wel de hoogte in schiet ben ik ook blij. Ik kan er niet meer aan doen dan goed voer aanbieden en hem zo gelukkig mogelijk houden :) En rijden is niet alles, wat er kan zien we wel als ie oud genoeg is haha en dat is ook nog afhankelijk van zijn hart

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:14

Ik lees ook nog steeds mee, reageren lukt niet zo vaak :o !

Welkom Crista! Prachtige veelzijdige fjord heb je!

Weer veel mooie/leuke/schattige foto's van het jonge(en oudere)grut, geniet ervan, want voor je het weet zijn ze groot.

Batida is inmiddels bijna 2 maand, en word al een hele dame.

Afbeelding

Afbeelding

Met kimmeke 2 weken geleden een oefenwedstrijd M1 gereden, en zondag ons officiele debuut in M1, ik ben benieuwd wat we ervan gaan bakken.
Volgende week de eerste keer een échte eventingwedstrijd. De afgelopen 2 jaar af en toe een oefencross gereden, nu gaan we een keertje voor 'écht'...en daar heb ik nu al mega stress voor := :D !

Afbeelding

Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:36

Oh ik vind Hizkia ook echt een leuke hengst!

Wij zijn hier langzaamaan gestart met het wat serieuzere werk, dus een kleine start met longeren. Het idee was een klein beetje stappen, linksom (hij vindt rechtsom makkelijker maar vindt het gek als ik rechts van hem ben, dus linksom is makkelijker haha) maar hij had wat opgebouwde stress en loste dat voorwaarts op, dus er zaten wat drafjes bij. Toen we het kaptoom gingen her-instellen (zijring in plaats van middenring) besloot hij de andere kant op te draaien dus hebben we de andere kant ook geprobeerd. Beide kanten op 1 rondje ongeveer gedraafd en paaar rondjes gestapt. Het was nog niet echt een cirkel maar meer een soort meelopen op afstand over de hoefslag, maar ik ben wel heel trots haha. Vooral omdat hij graag steun zoekt bij mij én er andere mensen in de bak aan het rijden waren.

Screenshot uit een filmpje dus slechte kwaliteit, maar hier dacht hij echt oké dit is dus best wel prima :') Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:30

Wat leuk! Ik ben niet zo thuis in de hengsten, dus heb hem even opgezocht. Mooie rastypische Fjord. Uiteraard volg ik graag mee.
Mooi om te zien hoe alles groeit en hoe iedereen zo lekker bezig is.
Wij zijn aan het oefenen om Loki stil te laten staan op de wasplaats, zolang hij niet vast staat, staat hij als een huis. Met de touwen eraan drukt hij zich helemaal naar voren....

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:52

Vraagje, volgend jaar ga ik rustig aan bezig met beleren.
Maar, omdat ze zo verschrikkelijk gaan groeien, qua bespiering ed. Welk zadel is dan het handigst.
Ik ga er nu dus nog geen aangepast zadel op gooien, pas met een jaartje of 5/6 als hij grotendeels is uitgeroeid.
Ik laat uiteraard wel een zadel passer komen zodat zijn zadel goed ligt.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:54

Ik heb voor mijn huidige fjord een Edix zadel en die zou ik voor mijn jonge paarden ook zo aanschaffen.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:57

Ik wil tzt ook een Edix, maar dat ga ik nu nog niet doen. Ik heb een mooie gezien, dus daar gaat nu geld voor naar de spaarrekening.
We willen hem nog rondom op de foto voor er mee gaan werken en mijn vriend wil hem graag voor de kar.
Dus een compleet aangepast zadel moet heel even wachten.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:00

Maar met een Edix heb je geen volledig/compleet aangepast zadel he? Je hebt de onderpad, waarmee je hier en daar wat kan bijvullen. Flexibele boom zet zich naar het paard. En je krijgt er alle kopijzers bij

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:02

Ik heb voor het beleren het veelzijdigheidszadel gebruikt van mijn andere Fjord. Of het echt paste... Ik ben misschien nog een beetje ouderwets. :') Ik reed relatief weinig wat dat betreft en lette goed op drukplekken of bepaalde reacties van pijn maar dit heb ik nooit gezien. Wel iemand met veel ervaring gevraagd maar zij gaf aan dat het zo wel kon.

Ik heb pas vorig jaar een nieuw zadel gekocht die goed past. Ofira loopt er wel beter onder dus ik denk dat deze een stuk beter ligt. Ik ben voor een Wintec gegaan mede vanwege de iets goedkopere prijs dan de meeste zadels. Van leer naar kunststof gegaan maar dat bevalt mij hartstikke goed!

Voor het beleren gebruik ik ook liever een ouder zadel waarbij schade niet erg is dan een nieuw zadel ( al heeft mevrouw daar ook al eens mee liggen te rollen toen ze zeer baldadig was)

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:02

Niet op maat gemaakt nee, dat is wel heel erg zuur.
Van de boom wist ik, vandaar dat ik het een hele mooie optie vond.
Dat is ook een beetje mijn angst Zebra, als hij een keertje dol doet, dat ik niet €2500 in de puin heb.
Wintec idd, die had ik destijds voor mijn Fries ook met beleren.
Laatst bijgewerkt door Wonkeydonkey op 07-07-24 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:05

Misschien zoals Zebrastreep zegt, een Wintec zadeltje voor het zadelmak maken en de beginselen, maar daarna overstappen. Misschien verander ik nog van gedacht en ga ik het ook zo doen in de toekomst :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:08

Een zadel van een paar duizend zal ik nu nog niet eens op mijn onstuimige merrie leggen :') Het is een schat van een beest maar soms is het een duiveltje.

Maar aan de andere kant mijn oudje met heel veel levenservaring struikelde en daardoor zat er een flinke deuk in het zadel.

Het helpt soms ook niet mee dat ze een tikkeltje onhandig zijn.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:08

Ja, waarom niet
Je zal maar er maar een hebben zoals die van Zebra die gaat rollen met het zadel op :oo

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:13

Dat was ook met mijn nieuwe zadel trouwens , maar goed maar aan één kant en ik denk dat het allemaal wel meeviel maar toch hoor ik nu wel een kraakje. Maar goed ik let altijd goed op mogelijk pijnsignalen en ze loopt er nog steeds keurig onder. Ik durf de zadelmaker eigenlijk ook niet te laten komen omdat dit echt zon typisch onhandig verhaal is :')

Het was toen wel ook een beetje mijn eigen schuld hoor! Harde wind , eerste keer in het jaar hengstig en lang op de paddock gestaan. Even los en ze ontplofte behoorlijk , stond opeens stil en zakte door haar benen heen en voordat ik er erg in had was het al gebeurd. Ik stond mooi aan de andere kant van de bak toe te kijken :') Ze heeft daarna nog 10 rondjes in volle galop door de bak heen gerend nadat ik snel alles eraf getrokken had. Zo onstuimig was ze toen ook nog niet eerder geweest. Ben er toen ook niet opgestapt.

Keer erna hadden we ook nog even mot en had ze verzonnen dat ze kon wegrennen van het opstapkrukje.

Overigens gebeurd dat één of twee keer en daarna vrijwel nooit. Het blijven natuurlijk wel Fjorden.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:23

Ik moet wel lachen om houw verhaal.
Heel stout idd, maar soms hebben ze gewoon een eigen mening.
Dus kijken voor een wintec, ik wil wel graag dressuur.
Maar eerst nog even groeien.