Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:57

En hoe is de verhuis verlopen?

Bij ons staat het rijden even op een laag pitje. De paarden lopen nog dag en nacht buiten en ik kan dus enkel rijden wanneer ik genoeg tijd heb om ze een paar uur op stal te laten opdrogen en ze daarna weer op de wei te zetten...

We gingen normaal vandaag rijden maar we hadden te weinig tijd, heb dus maar wat foto's genomen op de wei.

Afbeelding
Wij hebben hongerrrrrrrr!

Afbeelding
Het hele gezinnetje samen!
Cayo - Diana - mama Sara - Giyara

Giyara kan enkel naast Sara in de stal want de andere twee jagen haar steeds weg en eten haar hooi op. Zelfs wanneer ze naast Sara staat komen de andere twee haar nog wegjagen dus je blijft best even in de buurt. Haha!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:24

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:02

Zo dan.... Madam heeft het voor elkaar om zelf of samen of volledig buiten haar schuld om dr deken binnen 1,5 dag te slopen haha :p Dus nu staat ze sinds gister middag in dr nakie op het land, heeft ook weinig nut elke keer die deken halve dag af te laten om te maken :p dr vorige had ze al gesloopt Huilen van het lachen
Zo te voelen lijkt ze het niet echt koud te hebben en gelukkig kan ze schuilen :p
Ze laat zich in elk geval door de andere paardjes niks wijs maken :p de andere fjord heeft ze de eerste dag het halve land door gejaagd Huilen van het lachen , dr "verlatingsangst" lijkt wel iets minder nu ze op het land staat... maar laat ik niet te vroeg juichen.

Op stal wilde ze nooit mee lopen van het terrein af om te wandelen als ze alleen mee moest, en op de terugweg nam ze een spurt. Dacht gister ik pak het meteen goed aan.... ik dr gevoerd met veel gewurm hoofdstel omgedaan, want ze blijft niet rustig staan als ze de andere paardjes niet kan zien... het land uit gelopen en bij de eerste aarzeling een tik met de zweep gegeven... blijkbaar maakte het indruk en liep ze mee, toen ze braaf mee liep snoepje gegeven... op de terug weg elke keer stil laten staan rustig mee laten stappen weer stil staan, helemaal naar het hek gelopen omgedraaid en weer de straat uit, met stilstaan en doorlopen erbij, en daarna weer met stilstaan en rustig lopen naar het hek, vandaag het zelfde riedeltje afgedraaid al koste het me moeite omdat het flink begon te regenen :p maarja 1x niet doen en de vorige keren tellen niet meer mee...
Morgen mag ze denk lekker bij dr vriendjes blijven op even eten na,tijdens de wandeling vandaag nog paar keer vuurwerk meegemaakt :p ook dichtbij ze was wel beetje geschrokken de eerste keer maar aangezien ik meer aan het opletten was op het overige verkeer en daardoor niet schrok viel het mee, de keren erna alleen dr hoofd nog even optillen en de laatste keer draaide ze alleen haar oor nog :p
Wat vinden jullie fjordenkinders van het vuurwerk??

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:26

Fijn dat ze het zo naar dr zin heeft!
Mijn paardje is het beetje het omgekeerde als we gaan wandelen, dan word ze helemaal enthousiast en zet ze er de vaart in! M'n vriendje moet haar dan vasthouden want dan wil ze wel eens een sprintje trekken.. Ben dan zo bang dat ze x goed weg rent Duivel Maja als we dan naar huis gaan dan is het net zo'n blok beton :p wil ze niet mee haha Knipoog Met andere paarden in de bak rijden gaat gelukkig al beter Haha! Daar wilde ze eerst altijd naar toe enzo.
Ze heeft nu wel 3 bultjes op dr rug, best hard en onderhuids.. Iemand een idee wat het kan zijn? Heb het aan m'n instructrice gevraagd en die wist het ook niet, dacht miss van het zadel of dat m'n dekje vies was.. Heb een paar dagen niet gereden in de hoop dat het eg trok maar helaas Boos! Vandaag wel weer gereden (het lijkt er niet op dat ze pijn doen!) En na het rijden nog een keer gevoeld maar ze worden niet groter.. Als het niet wegtrekt nog maar een x vragen en anders da erbij ofzo.. Ben miss een overbezorgde paardenmamma maar zit me niks lekker..
Heb nog geen idee trouwens wat ze van vuurwerk vind, maar waar ze staat word eigenlijk niet zoveel geknald Knipoog

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:44

Haai Haai! Haha!
Ik kan nu even niet bijlezen, zit op school,, maar zodra ik thuis ben, zal ik het even doen hoor! Lachen

@ kelum, Basco is echt zo'n type van, het is dat het moet, maar als we dan eenmaal aan het lopen zijn, dan vind hij het wel leuk.. en vooral als we dan terug gaan.. dan kan meneer ineens wel heel hard lopen.. Tong uitsteken
Ik heb geen idee wat die bultjes zijn, maar een DA zou misschien toch wel een goed idee zijn, liever een keer teveel dan te weinig... Boos!
Wel mooi dat het rijden met andere paarden in de bak, nu beter gaat, dat deed die van mij toen ook altijd, maar nu gelukkig niet meer!
De reactie op vuurwerk weet ik niet, ik denk niet dat hij er heel erg op reageerd maar aan de andere kant, ben ik zo bang dat hij er wel op reageerd en hij staat met aardig wat andere paarden en als die gek gaan doen, dat hij dat dan ook zo gek gaat doen, en er dan wat mis gaat.. Bloos!
Maar dat gebeurd vast niet, mocht ik er tegen die tijd nog geen goed gevoel bij hebben, gaat ie mooi een nachtje op stal.
We zullen het wel zien!

Verder deze week nog niet gereden.. Bloos! echt erg.. hoop niet dat het nu weer zo'n snelheidsduivel is, man.. de vorige keer kon ik amper normaal uitstappen, meneer wou alleen maar hard,, Tong uitsteken

Gisteren sinterklaasfeest gehad, was wel even gezellig,, weer een heleboel leuke dingetje gekregen: harde borstel, zachte borstel, hoevenkrabber, paardensnoepjes èn een chocoladeletter! Haha! Weer genoeg voor een lange tijd.. Tong uitsteken

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:47

Ik heb vanaf morgen vakantie, hopelijk kan ik dan weer eens wat gaan doen met Bente..
Probleem is dat ik altijd alleen ben, heb er nog maar twee keer opgezeten, dus in mijn eentje verder gaan is geen optie..
Bente is nog steeds wel het knuffelpaard!! Helemaal nu ze zo dik in het haar zit en zo wollig is.. Gisteren gaf ze me een kusje, hihi.. Tegen mijn hoofd en dan haar lip optillen..

Tea is sinds vorige week dinsdag weer thuis en tussen hun is het weer dikke mik!! Zag Tea en Bente laatst naast elkaar liggen slapen..

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:52

Tis maar stilletjes hier. Haha!

Vandaag een kort buitenritje gemaakt, samen met zuslief, maar we voelden ons allebei niet zo 100% dus hebben we er maar een kort ritje van gemaakt.
Afbeelding
Meneer Dikbuik Tong uitsteken

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:06

Het is hier idd stilletjes Knipoog
Leuk, joh buitenrit Haha! Was het wel lekker weer voor. Jammer dat ik moest werken.
Hij heeft inderdaad een behoorlijk buikje, maar als ik Benthe zo van de voorkant op de foto zet is dat echt niet beter, das minstens zo dik.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:16

Leuke foto hoor, lekker zo op buitenrit, is hier niet meer mogelijk, grond is kei en keihard.

En dik? Goh, moet je de mijne eens zien..! Tong uitsteken

Afbeelding
^ vorige week gemaakt
Afbeelding
^ vandaag gemaakt

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:33

Wat een hangbuik joh, is die zwanger? Haha! Tong uitsteken
De grond is hier ook behoorlijk hard, maar in het bos viel het nog mee.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:36

Ja, wist je nog niet hè, iedereen is al zo verbaast dat basco drachtig is.. Bloos! Tong uitsteken
Nou wees er blij mee, hier is het of echt hard, of spiegelglad.. Bloos!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:54

Zo er is weer leven hier :p

Hier is ook alles bevroren :p de wei ook naja het modderige gedeelte gelukkig zak je makkelijk door de bevroren laag heen :p
Bon vond het eerste keer doorheen lopen maar beetje griezelig dat gekraak onder dr voeten :p
Vandaag met wandeling door t bos banjerde ze zelf overal doorheen :p zelfs op grote plas gestapt om het ijs te kraken zodat ze slokje water kon nemen :p
Beest spoort echt niet :p hahaha

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:06

Haha, werd tijd ook.. al die topics gaan zo snel, en wij blijven maar haken.. Tong uitsteken

Nou hier kan je er niet zo door heen banjeren, ik heb 3 gigantische blaren op mijn hakken dus ik moest op mijn tenen door het land.. kan namelijk amper lopen door die dikke harde bulten, en als je dan net je voet verkeerd neer zet,, dat is echt pijnlijk.. Boos!

En Basco loopt echt heel voorzichtig enz.. je merkt echt aan hem dat hij het niet fijn vind.. en dan te bedenken dat meneer gisteren nog uitbereid gestrekt in het land lag.. je zou haast denken dat hij hartstikke dood was.. Bloos!
En dan probeer je om overeind te trekken.. nee.. wil niet.. hup: tik op de kont, dus meneer gaat op zijn 'knieen' liggen.. nog een tik.. één been wordt gestrekt, nog een tik, volgende been wordt gestrekt,, en nog een tik.. ènnn.. meneer gaat pardoes weer op zijn zij liggen.. Tong uitsteken Zal wel denken, ik bèn moee.. wat moet je!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:14

Wat een leuke foto's allemaal, uhh ze hebben idd een lekker buikje hihi
Bodan zit gelukkig mooi strak in t pak Pling
Ohh wat lijkt mij dat heerlijk om zo buiten te kunnen rijden Evelien Haha! *is jaloers haha*

Hoe doen jullie dat met die wormspuiten?
Ik dacht ik ga langs een dierenpraktijk in de buurt voor een wormspuit, 1 : ze hadden erg weinig keus 2 : ik moets maar liefs €28 betalen Bloos! nou dacht t niet
Heb ik even op divoza gekeken zie ik dat ze daar t zelfde merk voor maar €22 verkopen, maar dan komt er wel €10 verz. kosten overheen
BELACHELIJK wat moet ik nou... No Cheer

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:17

Basco heeft vanmiddag zijn wormenspuit gehad, en ooo.. dat vind ie wel zo lekker.. Tong uitsteken gek peerd heb ik ook.. Tong uitsteken

Maar dat wordt zeg maar allemaal geregeld door mijn staleigenaresse, ik zou zeggen, ga ik langs een welkoop? Daar verkopen ze ze toch ook wel? Stuk goedkoper waarschijnlijk.
Bij de DA is alles duur.. echt belachelijk..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:18

Bodan schreef:
Wat een leuke foto's allemaal, uhh ze hebben idd een lekker buikje hihi
Bodan zit gelukkig mooi strak in t pak Pling
Ohh wat lijkt mij dat heerlijk om zo buiten te kunnen rijden Evelien Haha! *is jaloers haha*

Hoe doen jullie dat met die wormspuiten?
Ik dacht ik ga langs een dierenpraktijk in de buurt voor een wormspuit, 1 : ze hadden erg weinig keus 2 : ik moets maar liefs €28 betalen Bloos! nou dacht t niet
Heb ik even op divoza gekeken zie ik dat ze daar t zelfde merk voor maar €22 verkopen, maar dan komt er wel €10 verz. kosten overheen
BELACHELIJK wat moet ik nou... No Cheer

Gewoon via je vee arts voor heel jaar inkoper 5 wormenkuren waarvan 1 'dure' voor euhm ik heb toen geloof iets van 50 euro betaald :p
Scheeld een hoop :p

Bon heeft em vanmiddag gehad :p vond ze weer ff smullen :p heerlijk hoor een paar die zonder problemen dr wormenkuur op eet Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:20

Het is hier idd heerlijk buitenrijden. Haha!

Ik heb een maand geleden een stel wormenspuiten via http://www.agradi.nl gekocht, waren toen verkrijgbaar zonder recept en voor dezelfde lage prijs. Maar ik weet niet of ze die actie nu nog hebben.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:25

ik kan helaas niet een partij wormspuiten kopen aangezien ik eerst altijd een mestonderzoek laat doen en aan de hand daar van weet ik met welke merk ik moet ontwormen
Zal even op die site kijken, internet is zoooo sloom

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:40

fijn de ontwormingspuit die ik wil, is pas binnen 1 week leverbaar.
Aanstaande vrijdag ben ik al op vakantie...
niemand die toevallig nog een ivermectine met praziquantel (Eqvalan duo, Equimax, wormspuit heeft? Tong uitsteken

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:41

sorry, ennee.. wanneer kom jij kamperen.. haha Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:44

o haha naja eerst even lekker bruin bakken in curacao Cool Haha!
We kunnen anders ook wel een keer met ze alle een bosrit maken? ik wete niet waar jullie wonen
(of hebben we t er al een keer over gehad) :o

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:46

Ja joh toe maar weer.. en ik zit hier in dat koude winter-weer.. Bloos!
Ja, had ik toen volgens mij voorgesteld of dat was ergens anders, maarr.. in ieder geval, lijkt het mij wel heel leuk, zal wel even een lijstje maken, waar ik woon, en als jullie dan aanvullen, kunnen we altijd kijken.

MiSs_vOsj - Steenwijk (overijssel)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:50

MiSs_vOsj - Steenwijk (overijssel)
Bodan - Groningen (Groningen) (heeft een trailer Haha! en een niet verkeersmak peerd Clown )

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:56

Hahaha, slimbo.. dan kunnen we straks aan de race, als het aan bodan ligt.. Tong uitsteken
Ach.. als jij een trailer hebt, kan je mij wel ophalen Pling of hierheen rijden.. no problemo.. Tong uitsteken hahaha.. Tong uitsteken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:25

spreken we in drenthe af, lekker centraal :>
who's next?