Tessaaaah schreef:maralyn schreef:Noujaaaa zeg wat een gemopper over mijn fjordje.
Moet ik dan bij ELKE foto erbij zitten dat het een mobiel gemaakte foto is?
Moet ik dan bij ELKE foto erbij zetten dat meneer zwaar ondervoed is geweest?
En dat hij EINDELIJK opknapt?
Dat e NIET rijden? Maar nogmaar net mogen longeren waardoor hij GEEN bespiering heeft?
Nou....ga ik nog eens moeite doen ook om uitleg te geven waarom.
Hij is in December bij mijn ouders weggekomen als 10 jarige HENGST zwaar ONDERVOED van minimaal 20 kilo te licht! Hij was 4 maanden stil wezen staan omdat meneer niet wou aankomen, wat achteraf ook niet gek was. Ik had bijna geen contact meer met mn ouders...En KON er niets over zeggen.
Hij is op 4 December naar een andere stalling gegaan en meteen geacestereerd, meteen kwam de conclussie. Meneer is veeeeeel te licht.
2 maanden op volle hooi en slobber. Perfecte stalling voor ons!
Pas na 2 maanden, toen hij weer vol was, dus in Februarie, mochten we pas weer werken, maar opbouwend, lichte dingen, 1 x in de week.
We zijn nu dus nog maar 1 maand verder.
Daarnaast...Hij is geen volle fjord.
Hij is een kruizing en zat NOOIT een lekkere volle fjordenkont krijgen. Daar issie gewoon te rank voor gebouwd.
Wat er door zit? We dont know, wij kennen zijn ouders niet. Maar bevestigd door DA, hij is geen volle fjord.
Nu kunnen we eindelijk weer longeren. Want rijden zit er voorlopig NIET in, eerst maar langzaam OPBOUWEN en spieren gaan er makkelijker af dan op.
Vind het ontzettend vervelend om dit allemaal zo te lezen, waarom? Omdat jullie de story en zijn volldige ras niet kenne,
Inderdaad... Vind de reacties erg heftig en ik vind het knap dat je er toch veel geduld mee hebt!
Zo erg vind ik het commentaar anders niet.. Als je hier foto's plaatst dan weet je dat er commentaar komt, positief of negatief. Het valt ook niet voor iedereen bij te houden wat de geschiedenis is van iedereen die hier post. Je hoeft natuurlijk niet iedere keer een heel verhaal erbij te typen, maar als er vragen of opmerkingen komen kun je daar gewoon even op reageren lijkt me. Snap dat dat niet altijd leuk is, maar het hoeft ook echt niet in details. Bekijk het ook eens anders, het had ook zomaar kunnen zijn dat ie er steeds slechter uit ging zien en dat de eigenaar dat niet gelijk in de gaten heeft, dan vind ik het alleen maar goed dat daar wat over gezegd wordt.
Of dat het een kruising is of niet doet er niet toe als het om de gezondheid gaat, maar laten we niet te veel offtopic gaan.