[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:28

Tessaaaah schreef:
maralyn schreef:
Noujaaaa zeg wat een gemopper over mijn fjordje.

Moet ik dan bij ELKE foto erbij zitten dat het een mobiel gemaakte foto is?
Moet ik dan bij ELKE foto erbij zetten dat meneer zwaar ondervoed is geweest?
En dat hij EINDELIJK opknapt?
Dat e NIET rijden? Maar nogmaar net mogen longeren waardoor hij GEEN bespiering heeft?

Nou....ga ik nog eens moeite doen ook om uitleg te geven waarom.

Hij is in December bij mijn ouders weggekomen als 10 jarige HENGST zwaar ONDERVOED van minimaal 20 kilo te licht! Hij was 4 maanden stil wezen staan omdat meneer niet wou aankomen, wat achteraf ook niet gek was. Ik had bijna geen contact meer met mn ouders...En KON er niets over zeggen.
Hij is op 4 December naar een andere stalling gegaan en meteen geacestereerd, meteen kwam de conclussie. Meneer is veeeeeel te licht.

2 maanden op volle hooi en slobber. Perfecte stalling voor ons!
Pas na 2 maanden, toen hij weer vol was, dus in Februarie, mochten we pas weer werken, maar opbouwend, lichte dingen, 1 x in de week.

We zijn nu dus nog maar 1 maand verder.

Daarnaast...Hij is geen volle fjord.

Hij is een kruizing en zat NOOIT een lekkere volle fjordenkont krijgen. Daar issie gewoon te rank voor gebouwd.
Wat er door zit? We dont know, wij kennen zijn ouders niet. Maar bevestigd door DA, hij is geen volle fjord.

Nu kunnen we eindelijk weer longeren. Want rijden zit er voorlopig NIET in, eerst maar langzaam OPBOUWEN en spieren gaan er makkelijker af dan op.

Vind het ontzettend vervelend om dit allemaal zo te lezen, waarom? Omdat jullie de story en zijn volldige ras niet kenne,

Inderdaad... Vind de reacties erg heftig en ik vind het knap dat je er toch veel geduld mee hebt!

Zo erg vind ik het commentaar anders niet.. Als je hier foto's plaatst dan weet je dat er commentaar komt, positief of negatief. Het valt ook niet voor iedereen bij te houden wat de geschiedenis is van iedereen die hier post. Je hoeft natuurlijk niet iedere keer een heel verhaal erbij te typen, maar als er vragen of opmerkingen komen kun je daar gewoon even op reageren lijkt me. Snap dat dat niet altijd leuk is, maar het hoeft ook echt niet in details. Bekijk het ook eens anders, het had ook zomaar kunnen zijn dat ie er steeds slechter uit ging zien en dat de eigenaar dat niet gelijk in de gaten heeft, dan vind ik het alleen maar goed dat daar wat over gezegd wordt.

Of dat het een kruising is of niet doet er niet toe als het om de gezondheid gaat, maar laten we niet te veel offtopic gaan. :)

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:09

Heftig valt reuze mee je blaast het zelf op pony ziet er gewoon niet fit uit en als je dan de schulf geeft dat de foto met je mobiel is gemaakt en het een kruizing is ben je zelf naief en zie je het zelf niet.
Niet iedereen weet alles van jou pony had je er gewoon even bij kunnen zetten kleine moeite scheelt een hoop.

Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil en geen pb berichten net als je vriendinnetje want daar ben ik niet van gediend.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:10

De 28 jarige ziet er voor haar leeftijd goed uit hor op die leeftijd mag het oudere paarden worden gewoon minder snel dik.

maralyn

Berichten: 10493
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:01

Net als mn vriendinnetje?

Oh...komt er nog een aap uit de mouw ook!!

Nee.....Foss, ik zag inderdaad niet dat hij zo achteruit ging.
Maar dat hij voor uit gaat? daar ben ik TROTS op!

Het is wel door ONS (mijn vriend, ook veel verstand van paarden en ik) die hem daar weg hebben gehaald.

En dat hij er niet perfect uitziet? Qua glans en bespiering? I know....
Maar hij komt er wel boven op ;)

Daar hoeven jullie je hoofdje niet over te breken ;)

En Foss? Je had ook wel vriendelijke mogen reageren....!

Want uit je reacties kan ik veel dingen uithalen.
----------------------------------


Ik plaats hier gewoon geen foto's meer.... ;)
Dat is gewoon hardstikke duidelijk ;)

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:40

Prima maar als je zulk soort foto s plaat kan je reactie verwachten als je daar niet tegen kan moet je ze niet plaatsen.

Ik reageer boos omdat ik er niet van gediend ben voor alles en nogwat uitgemaakt te worden via pb door iemand die mij totaal niet kent.
Had ze mij gekent had ze dat zeker niet gedaan had je graag tips willen geven heb al ruim 30 jaar paarden en ook vaak genoeg met hetzelfde bijltje gehakt als jij en had mijn ervaringen graag met je willen delen.
Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.

viko
Berichten: 4
Geregistreerd: 28-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:26

Marina_Shana schreef:
hier een foto van mijn verzorg fjord Inara
(gelieve geen commentaar, deze dame is al 28 jaar vandaar dat je haar ribben ziet. ze is goed gezond en staat lekker van haar oude dag te genieten, ik doe alleen poetsen)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Mag ik vragen wie haar moeder is??

Anoniem

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:45

Ik heb zelf geen fjord en ik wil ook niet worden gezien als het 'vriendinnetje van' maar ik wil wel even wat zeggen over de fjord van Maralyn. Ik ken haar wat langer dan vandaag, ken Rusty zijn geschiedenis inmiddels ook wel van de afgelopen jaren en weet ook hoe het tussen Maralyn en haar ouders zat en dat er daarom inderdaad niet de mogelijkheid was om iedere dag dat paard bij te houden, en nee, dan zie je hem inderdaad niet achteruit gaan, ik vind echter niet dat dat dan aan haar verweten moet worden!

Nee, hij ziet er inderdaad niet op en top fit uit. Hij heeft niet een mooie fjordenboog omdat zijn manen hangen, en het is geen sportfjord die dik in de bespiering zit. Lekker belangrijk. Ik vind het heel knap dat mensen van tevoren al gaan roepen dat ze er allang een DA bij hadden gehaald, in plaats van te zeggen 'is er misschien al een keer bloed getrokken' of 'wat vind de DA ervan?'. Snap dat we niet iedereen met handschoentjes aan hoeven te pakken, maar sommige van jullie hier zou het sieren om je woorden af en toe in te slikken en eerst na te denken. Als je vind dat hij slap in zijn achterhand is, vraag dan of hij op pensioen of op rust o.i.d. staat in plaats van te zeggen jezus dat beest lijkt net een jaarlinger.
Misschien moeten we voortaan maar bij iedere foto de hele levensloop erbij beschrijven, want stel je voor dat er wat haartjes verkeerd zitten, dan lijkt ie gelijk zwaar verwaarloosd..

En nee, ik heb zelf geen fjord, en de ballen verstand van fjorden, voor zover je daar een bepaalde vorm van expertise voor moet ontwikkelen.
Ik snap prima dat je niet alles van iedereen uit het hoofd kan leren, maar een beetje verder kijken dan je neus lang is, doet je ook echt geen pijn.
En dan zie ik ze nog liever wat dunner, dan van die achterlijk dikke figuren die je ook met enige regelmaat voorbij ziet komen. Dat vind ik persoonlijk zorgwekkender dan eentje die dunner is dan de gemiddelde fjord.

Maralyn, je doet het al top met Rusty. Nee, hij ziet er nog niet op en top fit uit, maar een anorexiapatient kan ook niet in een week helemaal gezond eruit zien. En dat geld voor paarden net zo goed. Die kan je niet in een week volproppen, dan maak je ze stuk van binnen uit! Straks in het voorjaar lekker de wei op, dat doet hem vast wel goed!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:08

nou als die uitleg er gelijk was geweest was er toch niets aan de hand geweest?
Foss heeft mij ook goede tips voor mijn 28 jarige fjord ruin gegeven iets waar ik dankbaar voor ben ( en nee ik ken haar helemaal niet verder) je moet alles niet zo aanvallend opvatten en dan al helemaal geen dingen via pb sturen ( weet niet wat maar dat foss het noemt geloof ik haar) dat vind ik echt zo laag he!

Verder komen er super leuke fjorden voorbij en misschien handig als de fjord iets mankeerd oid vermeld het er even bij dat voorkomt een hoop irritaties van mensen die je goedbedoeld ergens op willen wijzen.

Jorinda

Berichten: 13473
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:39

Hier "het vriendinnetje van Maralyn" (die Maralyn niet eens kent :D) die Foss een PB heeft gestuurd en haar voor van alles en nog wat heeft uitgemaakt. Dan maar mijn PB openbaar hier in het topic, ik heb geloof ik niets raars gezegd en Foss al helemaal niet voor van alles en nog wat uitgemaakt:

Jorinda schreef:
Onderwerp: [FOTO] Fjorden in the picture!

Foss schreef:
Dan moet ze dat erbij zetten ik zou nooit zo een foto plaatsen dat is vragen om commentaar.


Nou, gelukkig is dat topic er niet voor commentaar, dat kan allemaal via PB :)


Foss schreef:
Val mij niet lastig via pb


Jorinda schreef:
Dat beslis ik zelf nog wel. Als je het vervelend vindt, dan reageer je er toch gewoon niet op?
Het ITP-topic is gewoon niet voor dat soort reacties, that's all.


Foss schreef:
Nee dat beslis jij zelf niet je valt mij lastig en daar ben ik niet van gediend.
nu ophouden of ik geef het doir wordt je account geblokkeerd.


Jorinda schreef:
Natuurlijk :') Ik laat je al met rust, wist niet dat je zo grumpy was :')


That's all. Ik kon niet ruiken dat ze zo'n kort lontje had, of wel?
Dus als we nu gewoon weer ontopic kunnen gaan, nu Maralyn heeft uitgelegd hoe het zit en mijn probleempjes ook de wereld uit zijn geholpen?

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:45

_/-\o_

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:52

We gaan weer verder waar het eigenlijk omgaat Fjorden in de picture!
Afbeelding
Uzziel

Afbeelding
Uzziel en Haila helaas hebben we Haila in oktober op 25 jarige leeftijd moeten laten inslapen.

Afbeelding
Foss dit was op 27 jarige leeftijd echt een super fjord al 26 jaar in mijn bezit mijn trots.

Jorinda

Berichten: 13473
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:54

Gave kleurtjes! Zo eentje wil ik ook nog aan mijn toekomstige verzameling toevoegen haha.

<3
Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:13

jeeej er komen weer mooie foto's :D allemaal weer vrolijk verder goed? :D

Foss die van jou zijn heel mooi donker, hurby heeft alleen donkergrijs hoofd de rest is vrij licht haha

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:13

ahh die is leuk Jorinda!
Staat jouw cas richting glimmen?

Jorinda

Berichten: 13473
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:14

Ja klopt, in Onnen staat hij :j

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:17

Foss zelf is niet zo heel donker maar ze waren ook nat op de foto.
Hurby lijkt het meest op Fedor
Afbeelding
Hier was hij 25 jaar vlakvoordat hij overleed.

Niwla

Berichten: 4124
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:09

Nu weer OT beide partijen aub?

Alwin op de FjordCup. Leuke foto maken lukt niet als hij eten ziet. :')

Afbeelding
Dit is helaas de enige fatsoenlijke foto van tijdens de proef, en zelfs die is niet duidelijk.
Afbeelding

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:33

Ja maar Chelle stelt zich nu vreselijk aan. Ze komt hier nooit, ze heeft haar zegje gedaan: Klaar. Dat gemiep om ff nog PB te.sturen, hou is op! Haar vriendin had zich zelf al super verdedigt en alles uitgelegd.

Alwin deed het super! :)) Trailer laden ook zonder probs :D?

Jorinda

Berichten: 13473
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:37

Nogmaals, ik ben niet het vriendinnetje of de vriendin van Maralyn, ik ken haar helemaal niet :') Dat dat even uit de wereld geholpen mag worden? :')

Niwla

Berichten: 4124
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:44

@Amber, hij was idd erg braaf! Hij liep wel als een kameel, haha, maar hij vond het dan ook erg spannend. Ik had wel een suis in mijn oren van dat gehinnik na de proef. :') Trailer laden ging super! Mede dankzij jouw hulp vorig jaar. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:45

Amber_ schreef:
Ja maar Chelle stelt zich nu vreselijk aan. Ze komt hier nooit, ze heeft haar zegje gedaan: Klaar. Dat gemiep om ff nog PB te.sturen, hou is op! Haar vriendin had zich zelf al super verdedigt en alles uitgelegd.

Alwin deed het super! :)) Trailer laden ook zonder probs :D?


Uhm ik stel me niet aan, het was een PB die gestuurd was en een ander heeft deze gepubliceerd. Wie stelt zich nou aan? Die PB was al ruim eerder verstuurd dan dat ie hier geplaatst werd.. Over volwassen zijn gesproken zeg..

edit: en naar mijn weten mogen PB's niet eens openbaar gemaakt worden maar dat kan ik uiteraard ook compleet mis hebben.. En naar wie ik PB's stuur is mijn eigen zaak.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:48

Nou super zeg, dat geholpen heeft :)) In juni weer??

Klaaaaaaar..... Ik ga hier geen worden aan vuil maken.
We weten het nu wel, ga alsjeblieft weer weg uit topic dan als je alleen maar herrie blijft shoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:49

Ik schop geen herrie maar je hoeft ook geen dingen te verdraaien. Jij roept iets, ik geef alleen even aan dat de zaken iets anders in elkaar steken.
En anders tem je maar fijn..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:50

Oke, als ik het goed begrijp:
- Foss heeft al 30 jaar paarden, wil iemand helpen en dat wordt compleet verkeerd geïnterpreteerd.
- Chelle komt op voor Maralyn, wat niet haar vriendinnetje is, maar ze al wel wat jaren kent.
- Trekt hierbij de conclusie dat 'wij' die commentaar hebben graag moddervette fjorden zien.
- Heeft dat fout, want dan zeg oa ikzelf er ook wat van, wat niet altijd even goed in de smaak valt bij
- Jorinda, die geen geruzie wil en dergelijke opmerkingen graag voortaan via pb.
- Maralyn plaatst geen foto's meer.

Ja? Dan kunnen we nu weer verder als het aan mij ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:53

- Trekt hierbij de conclusie dat 'wij' die commentaar hebben graag moddervette fjorden zien.

Ik zeg niet dat een ieder graag moddervette fjorden ziet. Ik zeg echter alleen dat ik ze liever zo zie, dan dat ze met heel wat overgewicht kampen.

En tja.. via pb.. ach zeggen we het via pb, hebben we iemand 'met al 30 jaar paarden' die alles alsnog in het topic gooit.

Sorry als ik mensen op de tenen heb gestaan met een opmerking over gewicht van fjorden. Nogmaals, ik zie ze dan nog altijd liever iets lichter dan een stuk zwaarder, helaas zie je het in de praktijk vaak andersom, vaak zie je fjorden een stuk zwaarder ipv lichter. Dat is slechts iets wat ik zie. En nogmaals, ik heb geen fjord, wil niet zeggen dat ik het niet leuk vind om leuke fjordenplaatjes te kijken. En ik ken Rusty al jaren van een ander forum.. Wil niet zeggen dat Maralyn en ik dikke mik zijn met z'n 2en want zo aardig vinden we elkaar niet.

Magoe. Ik scheer me al weg, moderator is getipt dus er zal vanzelf wel worden opgeschoont.