Gezocht 35 plus fjorden eigenaren....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Gezocht 35 plus fjorden eigenaren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:30

Ik ben ook een, bijna, 35 jarige Fjordeneigenaar. Wij hebben op dit moment 3 Fjorden: Mibora, Zoysia en Dianthus, Dianthus is alleen te koop. Ook staat de Fjord van mijn vader al jaren bij ons op stal.

Mirjam

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:15

Mijn liefde voor fjorden is begonnen toen ik 12 jaar was en een verzorgfjord kreeg. Vanaf die tijd heb ik altijd geroepen dat als ik een paard kocht, dat het een fjord zou worden. Op mijn 18e ben ik gaan werken op een arabierenstoeterij en toen riepen ze dat mijn liefde voor een fjord nu wel zou over gaan en dat ik voor de arabische paarden zou gaan. Nou mooi niet, nadat ik een vast contract had ben ik op zoek gegaan naar een fjord. Bij toeval ontdekte ik Nobby omdat ik op de zuidlaarderpaardenmarkt met haar toenmalige eigenaresse ingesprek kwam, ging kijken bij haar, moest wachten of de koper voor mij na het rijden van haar ook nog interesse in haar had. Ik hoorde 2 dagen later dat dit niet zo was, dus de koop werd gesloten en zo is de liefde alleen nog maar meer gegroeid.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:33

Hoe lang heb je Nobby nu dan?
Mijn liefde voor Fjorden is al als klein meisje begonnen met de Fjord van de melkboer die iedere dag bij ons langs kwam.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:38

Joehoe, ik meld me! Haha!
38 jaar met Fjord Tommie, nu bijna 11 jaar.
Tom hebben we nu ruim 7 jaar en foto's , zie profiel!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:54

Anita45 schreef:
Hoe lang heb je Nobby nu dan?
Mijn liefde voor Fjorden is al als klein meisje begonnen met de Fjord van de melkboer die iedere dag bij ons langs kwam.

Ik heb nobby na alweer 13 jaar.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:18

Ik heb larix ook al haast weer 10 jaar. Kocht hem toen ik 25 was. Mijn vriendinnen begonnen aan kinderen en ik aan een fjord.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:53

Mag ik ook mee doen? Volgende maand word ik al weer 31 lentes jong Haha!

Ik heb een fjordenruin van 1,5 jaar, Dakota genaamd.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:26

Tuurlijk dre als ik als 33 jarige mee mag doen, mag jij t ook, we zijn de tienerjaren iig allemaal ontgroeid.

meesten kennen mij wel, anders nog even in t kort; Caroline 33 9duh) in bezit van 2 fjorden mannen, haakon hebben we op de kop af 4 jaar en 3 dgn, Ubie 3,5 jaar en 3 dgn haha.

Heb sinds 2000 een fjord, mijn eerste liefde was een fjordenfeeks, maar we begrepen elkaar.

mijn alleer eerste fjord had ik 3 mnd op proef in Den haag toen ik 17 was, hij mocht na 3 wkn al weer weg, drama en ik was voorgoed genzeen van de fjord, dacht ik............

ik heb er door de jaren heen meerdere gehad ( Otje, Bandur, en Pien) maar kan niet anders zeggen dan dat ik een gouden stel heb aan mijn 2 heren.

ik heb nog een gra merrie op mijn verlanglijstje staan, maar dat blijft voorlopig nog een droom.

pics staan in mijn profiel

Nielsje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:38

haha,dit is leuk "oude" dames(zijn er ook heren?, geloof het niet) met Fjorden.

Ik ben er ook één, ik word volgende week 37. Mijn Fjord Niels wordt volgend jaar 16 en ik heb hem nu ruim 12 jaar. Kan inmiddels lezen en schrijven met hem en we hebben ook al wel het een en ander ondernomen samen. (trektochten, endurance, M1 dressuur) Dit jaar gaan we ons storten op het TREC gebeuren....

Ik zou hem voor geen goud willen missen...dat krijg je als je alles samen hebt geleerd, met vallen en opstaan uiteraard.....

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:42

Hier nog een 35+
Wij hebben 2 fjordjes.
een ruin en een gra prinsesje.
Dit jaar gaan we haar laten dekken dus wie weet wat voor fjordje er volgend jaar bij komt.
Foto's staan in mijn profiel.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:00

Hier nog een 35-jarige Fjordenbaas (nou ja..baas Haha!). Jip (stamboek naam Zalai) is ruim 5,5 jaar oud en nu alweer ruim 2,5 jaar in mijn bezit. Hij is er eigenlijk als maatje voor mijn arabier bijgekomen (wilde eigenlijk een kleine pony, maar toen diende Jip zich aan en was ik eigenlijk gelijk verkocht), maar ik ben het ras veel meer gaan waarderen door hem! Het is zo'n heerlijk dier, met altijd weer die typische Fjordenhumor in zijn doen en laten.
Ik krijg vaak te horen hoe ik aan die twee totaal verschillende paarden kom, maar juist ook de combi vind ik erg leuk omdat ze allebei zo'n andere benadering vragen.
Jip is nu ongeveer 1,5 jaar onder de man en we rijden western, nog vooral basis, maar we hebben al wat trail en ook reining oefeningen gedaan.

Mijn eerste kennismaking met een Fjord was op een manege in Pijnacker waar ik altijd op Idart (de Fjord) mocht als we gingen springen, zodat ik tenminste aan mijn houding kon werken, want Idart sprong altijd wel. Nu kan ik me 1 les heel goed herinneren waarin ik als eerste met Idart over de hindernis moest, maar daar had meneer geen zin, dus hij ging in galop langs de hindernis af en bleef net zo lang galoperen totdat hij zag dat degene na mij eroverheen was, toen was het goed en ging hij er ook overheen.
Verder had ik niet zoveel directe Fjordenervaring voordat Jip erbij kwam.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:39

Nielsje01 schreef:
haha,dit is leuk "oude" dames(zijn er ook heren?, geloof het niet) met Fjorden.

Ik ben er ook één, ik word volgende week 37. Mijn Fjord Niels wordt volgend jaar 16 en ik heb hem nu ruim 12 jaar. Kan inmiddels lezen en schrijven met hem en we hebben ook al wel het een en ander ondernomen samen. (trektochten, endurance, M1 dressuur) Dit jaar gaan we ons storten op het TREC gebeuren....

Ik zou hem voor geen goud willen missen...dat krijg je als je alles samen hebt geleerd, met vallen en opstaan uiteraard.....

Mijn 2 fjorden staan dan wel op mijn naam, maar vriendlief van 43 jaar is er ook gek mee. Al doet hij er niet op rijden. Hij doet er vreselijk veel voor en wil ze (al zou hij dat waarschijnlijk nooit zelf willen toegeven Knipoog ) denk ik ook niet meer kwijt.
Ik ken in ieder geval nog 1 "oudere" man (die van Carolinef) die ook gek op de fjorden is; toch caroline? En ik denk dat er zo meer "oudere" mannen, de vrouwen erbij ondersteunen om voor deze gele kanjers er te zijn.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:49

Ja, hoor! Mijn man is er ook zo een. Rijdt zelf niet en is stapelgek op mijn fjord. We hebben hem 9 jaar geleden gekocht.
Het was toen ook zijn idee om bij een fjordenfokker te gaan kijken!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:37

laat t maar niet lezen dat oudere haha maar idd, henry doet ales voor de paarden, mest liever niet uit, maar zorgt er wel voor dat t hun aan niks ontbreekt, wil ook alleen t beste van het beste voor ze en ook hij is degen die met haakon aan kwam zetten (handig dat internet), ik dacht dat mijn paardenhobby al passe was (zwanger van 2e en errug ziek er van en full time werkend) maar henry is gaan zoeken en kwam met Haakon aanzetten, heeft weide aangepakt, stal gebouwd etc etc, dus ja hij is n fjordenman.

erop zetten doe ik niet meer, hij heeft even op mijn 1e fjord gezeten in Monster maar die draaide enigszins met r ogen en zakte iets door rug dusseh met zijn 1.96 meter en 130 kilo doen we dat dus maar even niet, hij droomt zelf van een belg Haha!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:00

Carolinef schreef:
laat t maar niet lezen dat oudere haha maar idd, henry doet ales voor de paarden, mest liever niet uit, maar zorgt er wel voor dat t hun aan niks ontbreekt, wil ook alleen t beste van het beste voor ze en ook hij is degen die met haakon aan kwam zetten (handig dat internet), ik dacht dat mijn paardenhobby al passe was (zwanger van 2e en errug ziek er van en full time werkend) maar henry is gaan zoeken en kwam met Haakon aanzetten, heeft weide aangepakt, stal gebouwd etc etc, dus ja hij is n fjordenman.

erop zetten doe ik niet meer, hij heeft even op mijn 1e fjord gezeten in Monster maar die draaide enigszins met r ogen en zakte iets door rug dusseh met zijn 1.96 meter en 130 kilo doen we dat dus maar even niet, hij droomt zelf van een belg Haha!

Hele mooie stal heeft hij gezet. Knappe fjorden heb je trouwens.

ik heb geen man die helpt .. oeps ik heb wel een vrouw.. zij rijdt en ik mest, bouw etc. Knipoog
Wat betreft de fjorden liefde.
ja hoe zal ik het zeggen.. die 2 die wij hebben zijn zeer eigenwijs maar als je eenmaal door die muur heen bent zijn het engeltjes.
Liefde kwam dus later omdat onze Bas ons alle hoeken van het paarden leven liet zien.
Kwam blijkbaar door zijn verleden maar met veel tlc is hij weer tot rust gekomen.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:49

Hoi, ik zal me dan ook maar even op dit topic melden. Ik ben 50 en volgens mij de oudste die op dit topic heeft gereageerd. Ik ben als klein meisje verliefd geworden op fjorden bij mijn opa en heb er al zo"n 40 jaar eentje willen hebben. Pas toen ik 50 werd heb ik mijzelf de mooiste, liefste en ondeugendste fjord die er bestaat gegeven en hij heet Vlin. En ik heb er nog steeds geen spijt van ondanks de streken die hij soms met mij (ik ben niet zo'n strakke ruiter) uithaalt.

Rockee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:00

Ik ben 32 jaar en heb een fjord van 23 jaar.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:14

Jankeke schreef:
Hoi, ik zal me dan ook maar even op dit topic melden. Ik ben 50 en volgens mij de oudste die op dit topic heeft gereageerd. Ik ben als klein meisje verliefd geworden op fjorden bij mijn opa en heb er al zo"n 40 jaar eentje willen hebben. Pas toen ik 50 werd heb ik mijzelf de mooiste, liefste en ondeugendste fjord die er bestaat gegeven en hij heet Vlin. En ik heb er nog steeds geen spijt van ondanks de streken die hij soms met mij (ik ben niet zo'n strakke ruiter) uithaalt.

hey heb jij Vlin die eerst hengst was en ik meen vorig jaar pas is geruind?, tsja en af en toe jezelf een mooie cadeutje geven moet kunnen!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:08

Ja, dat is die Vlin. Hij is erg lief maar af en toe en drakement. Ik ben erg blij met mijn cadeautje en had dit veel eerder moeten doen (toen ik 25 was ofzo)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:58

ik heb laatst t verhaal gehoord van claudia hoe hij is ingereden, erg leuk verhaal, en mooie man is t !!!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:36

Carolinef; ik ken dat verhaal ook en dan denk ik "wat is hij dan nu eigenlijk braaf" terwijl hij aan mij toch af en toe zijn drakenkant laat zien. Maar ik heb weinig mogelijkheden hem te trainen (heb geen bak en geen trailer) en ben dus afhankelijk van het weer en ga dus veel de bossen in. Tja, en daar zijn nu de VELE ENGE ZAKEN, zoals Klein Paardje Aan Touwtje Aan Fiets, of Enge Tractor of.......of.......of......
HELP denkt Vlinnie ik moet nu toch echt snel weg, dus denderen maar door de sloot of het prikkeldraad. Gelukkig had hij slechts een paar schrammetjes. Hij is inderdaad erg mooi maar op dit moment ziet hij er uit als een vieze pantoffel.
Myrddin: Joepie, leuk te lezen dat jij ook ..OEPS....geen man hebt maar een vrouw. Ik ook. Zij heeft niets met knollen, ("zijn alleen goed voor de vriezer"), maar is uiteindelijk gezwicht voor mijn hartewens en is nu knettergek met Vlin en wil hem niet meer kwijt. (het kan raar lopen) Zij doet er ook alles voor behalve erop rijden.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:50

ach ja joh mijn fjorden zien r ook niet uit, komt wel weer, is niet t aller belangrijkste.

nou snel s foto plaatsen van Vlin he

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:46

[quote="nobbygaardMijn 2 fjorden staan dan wel op mijn naam, maar vriendlief van 43 jaar is er ook gek mee. Al doet hij er niet op rijden. Hij doet er vreselijk veel voor en wil ze (al zou hij dat waarschijnlijk nooit zelf willen toegeven ;) ) denk ik ook niet meer kwijt.
Ik ken in ieder geval nog 1 "oudere" man (die van Carolinef) die ook gek op de fjorden is; toch caroline? En ik denk dat er zo meer "oudere" mannen, de vrouwen erbij ondersteunen om voor deze gele kanjers er te zijn.[/quote]

Hier is het net zo, het zijn op papier mijn paarden, ik wilde ze ook graag hebben maar manlief is er nu ook hartstikke gek mee. Als hij er niet was kon ik mijn paarden niet houden en daar ben ik hem oneindig dankbaar voor. Hij doet er alles voor qua verzorging en is er intussen ook stapelgek op. Zie onderstaande foto, die zegt alles.

Afbeelding

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:07

leuke zeg, duidelijke wederzijdse liefde(s)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:11

Bij mij blijft deze foto me altijd raken, omdat hij mij gelijk een goed gevoel geeft.
Mees (mijn vriend) heeft tijdens de dracht van Crystal ook bijna 3 maanden lang bij mij op een strobaal met luchtbed op stal geslapen. We hadden toen nog maar een pril een relatie, maar dit gaf mij het bewijs dat het zowel voor mij als voor mijn paarden echte liefde was :+: Vanaf het moment dat Crystal geboren was heeft hij ook gelijk een klik met haar gekregen.

Afbeelding