De Wildkamp Fjorden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: De Wildkamp Fjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:36

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic en aanvallende reacties verwijderd. Daarom vriendelijk doch dringend het verzoek om on-topic te blijven en elkaar niet aan te vallen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:18

Ik heb gister een telefoontje van de Wildkamp gehad. Mn dochter mag aankomende zaterdag haar eerste proeflesje komen doen! leuk hoor.

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:38

Ik weet bijna zeker dat je dochter het geweldig gaat vinden daar!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:42

Oh wat leuk! De proeflessen worden altijd door Marjan zelf gegeven, en zijn leuk en speels, er word veel gewerkt aan je balans op het paard...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:19

Het was heel leuk geweest gister. Ze kregen 'les' van Selena. Eerst een rondleiding en uitleg over waar alles staat en hoe het werkt enzo. En daarna een voltige les met Oliga. Julia deed het heel goed, ze heeft zelfs gestaan en gegaloppeerd... dapper hoor.
morgen mag ze weer, dan wel van Marjan.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 23:42

He wat leuk! Selena is idd altijd op de manege op zaterdag! Hoe laat morgen? Ik ben er rond zeven denk ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 09:56

vandaag is het om 16.30 uur.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:47

Oke dan ben ik er nog niet! Veel plezier!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:57

nou, het was weer heel leuk. Dochterlief heeft op Melody gereden, wel met iemand er naast natuurlijk. Het ging heel goed. Marjan doet het heel leuk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:39

Laatst bijgewerkt door TeeGee op 23-03-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's plaatsen, rest in links.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:52

He wat een leuke foto's!!

Ze moet nog wel iets in de cap groeien of niet Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:19

haha, ja, dat klopt, hij zakt nog ietsje over haar ogen, volgende keer doen we een staartje in haar haar, dan blijft het wel beter zitten denk ik.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:54

Rijdt ze nu elke week op zaterdag?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:16

ze heeft nu nog proeflessen, volgende week zaterdag en dan nog een keer op woensdagmiddag. Maar daarna is het wel de bedoeling dat ze op zaterdag gaat rijden, ik weet alleen de tijd nog niet.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:17

He wat leuk een topic over de wildkamp. Pff kan je nagaan had ik nog helemaal niet gezien!

Ik heb er 9 jaar geleden een fjordenmerrie gekocht. Bij mr vd Brink, zn dochter was er toen der tijd niet ik weet niet meer precies waar die was maar in ieder geval niet op de manege!

Pff wat was het lang rijden vanuit Leiderdorp en zenuwachtig dat ik was haha...! Daar aangekomen had hij twee fjorden staan. Een merrie en een ruintje. Ik weet niet meer hoe die ruin heette, hij was jonger als Imka en veel donkerder (wat ik eigenlijk mooier vond) maar ja ik wilde een merrie.
Mr vd Brink zei toen ook als je een merrie wilt moet je ook een merrie nemen want als je een ruin tegen je wil in neemt gaat het niet goed komen! Ik heb dr mogen knuffelen, aaien en natuurlijk mogen proberen. Ik kreeg de keus om eerst zelf of eerst een ander erop te zien. Ik wilde eigenlijk liever dat eerste een ander ging maar uiteindelijk zat ik er toch zelf meteen op Haha! .
Na het rijden kregen we een kopje koffie en mochten we denken of we het deden. Nou ik was natuurlijk al helemaal om en uiteindelijk hebben we dr gekocht Go jij! Go jij! Een beetje teleur gesteld omdat ze niet meteen mee kon. De man die de paarden wegbracht reedt net weg. Maar ja uiteindelijk ook beter want ik wilde al niet op schoolkamp maar toen natuurlijk helemaal niet als Imka meteen mee zou gaan haha!

Ik heb Imka nu ondertussen al weer 9 jaar. En in begin heb ik heel veel problemen gehad. Ze was veel te sterk en te druk. Maar wat ze hebben gezegt op de wildkamp is wel waar het was geen bokker. Ze zeiden wel dat ze op een openvlakte een sprintje trok en dat ze dat erg leuk vond. Dit is echt wel waar alleen volgens mij ziet ze wel alles als een open vlakte aan haha...!
Ik heb op het punt gestaan om haar weer weg te doen. Maar uiteindelijk heb ik dit niet gedaan.
Verder mankeerd ze wel altijd van alles! Ze is 2x hoefbevangen geweest, en heeft 3x een ernstige peesblessure gehad. Maar ja dit zijn dingen die je van te voren niet had kunnen weten tenminste dat is mijn mening ieder paard kan een pesblessure krijgen of bevangen worden. Ook heeft Imka heel slecht gelegen door wormen (terwijl ik daar heel strikt mee was met ontwormen maar door recistentie en een grote wormdruk op het land waarschijnlijk door veel pony's op een te klein stukje) kreeg ze een koliek aanval wat later een ontsteking bleek te zijn! Gelukkig is ze hier helemaal bovenop gekomen!

Uiteindelijk hebben wij heel veel lol met elkaar, en door haar verleden met al dr ziektes heb ik wel een erg sterke band met haar kunnen opbouwen! En zou ik haar echt niet meer kwijt willen!!!

Toen Imka gebracht werd bij mij waren er drie meisjes bij. Ik zou niet weten wie dat geweest zijn... Ik vond het voor hun wel zielig dat hun paardje verkocht was. Want ondanks dat ik zo blij was waren hun erg verdrietig had ik het idee...! Ik had aangeboden om contact te houden en dat ze best eens langs konden komen maar uiteindelijk heb ik nooit meer iets gehoord! Dat vond ik best jammer! Ik zal wel een keer foto's inscannen van toen die dag dat ze gebracht werd Haha!

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:41

Ik ken de Wildkamp al zeker 20 jaar. En vind het daar erg gezellig. Mijn eerste Fjord heb ik daar ook gekocht en veel plezier van gehad.
Ik kan niet anders zeggen dat ik Anton en Marian leuke en geschikte mensen vind, die absoluut weten waar ze het over hebben.
Woon nu te ver weg anders had ik daar blijven rijden.

groetjes Jennifer

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:31

Ben er een paar jaar geleden een keer geweest om een paard te bekijken dat te koop stond. Het paard was niet wat ik zocht maar van de Wildkamp heb ik een zeer goed indruk overgehouden. Het zag er allemaal prima uit daar. Nog altijd als ik meneer Van der Brink tegenkom in Hoenderloo maken we even een praatje.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:48

In een woord gewoon SUPER !!
Vriendinnen van mij ,,Hilde, Tessa en Marielle rijden daar(L)

En ik vindt Uni en Olster super leuke pony´s (L)

Ik wil daar ook gaan rijden als k in de buurt woon Lachen
Er hangt daar een super leuke en gezellige sfeer

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:10

Hier de foto's van Imka toen ze gebracht werd bij mij. Ze werd bij mij echt voor de deur afgeleverd. Het was vijf min lopen naar de stal dus daar waren we zo. Het is meteen goed gegaan want de paarden staan daar altijd buiten dus ze moest er meteen bij! Ondertussen ben ik daar nu weg en hebben we een aantal stallen gehad en staan we nu uiteindelijk op een erg paardvriendelijke stal. Imka gaat er iedere dag van +/-0730 tot 17.30 naar buiten en daarna op stal. Ze krijgen 5x per dag voer waaronder in de paddock bijna onbeperkt....

Nou ja hier de foto

[img=http://img172.imageshack.us/img172/5963/img015wi8.th.jpg]

Hoop dat er weer wat mensen gaan reageren nu!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:44

Leuk dat je je fjord nog altijd hebt! Ken haar zelf niet maar herken op de foto in ieder geval Debbie. Debbie heeft ook flink wat jaartjes op de Wildkamp gewerkt dus dat kan dan ook wel kloppen Haha!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:46

ik heb mijn Fjorden daar destijds zelf gehaald.
Die hadden daar idd ook een soort van verzorgsters.
Bij Rinny weet ik nog dat het meisje Sarah heette.
Bij de rodblakke Normann weet ik dat 1 meisje Ravenna heette.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:59

Rivjenn schreef:
Bij Rinny weet ik nog dat het meisje Sarah heette.
.

Volgens mij was er ook bij Imka een meisje die Sarah heette die dr verzorgt had

Ik ken al die meiden niet, misschien is het wel leuk om ze te laten weten dat Imka het nog steeds goed maakt! En ze ondertussen 8juni aanstaande al weer dr 20e verjaardag viert Haha! Imka heb ik ondertussen al weer 9 jaar dus het kan heel goed zijn dat de meiden van toen er niet meer rond lopen en een ander leven hebben als nu

Dit is Imka nu trouwens Haha! Met haar vriendin Knipoog
[img=http://img502.imageshack.us/img502/585/s5000825ng7.th.jpg]

En imka met het karretje, ik vond toen ik haar kocht het niet boeiend dat ze beleerd voor de kar was maar nu heb ik er ontzettend veel baat bij nu ik wegens mn reuma niet meer zo veel rijden kan. Met het karretje touren we er aardig op los en zoals je ziet ben ik niet alleen mn hondje heeft ook lol Haha!

[img=http://img145.imageshack.us/img145/2825/s5000670ou2.th.jpg]
Laatst bijgewerkt door nancyimka op 28-03-08 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CindyUniekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:02

heej nancy!
ja het rode meisje op jouw foto's is debby, verder zie ik ingrid en laura

sarah rijdt volgens mij ook nog steeds op de manege

en ravenna heeft al een paar jaar simba, fjord die is gekomen op de wilkamp als lespony, heeft een bont veulen gekregen (belle, patricia zit ook op FW en bokt) en ravenna heeft haar toen gekocht!
simba wordt vrijwel altijd kampioene op de fjordenkeuring Haha!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:14

CindyUniek schreef:
heej nancy!
ja het rode meisje op jouw foto's is debby, verder zie ik ingrid en laura

sarah rijdt volgens mij ook nog steeds op de manege

en ravenna heeft al een paar jaar simba, fjord die is gekomen op de wilkamp als lespony, heeft een bont veulen gekregen (belle, patricia zit ook op FW en bokt) en ravenna heeft haar toen gekocht!
simba wordt vrijwel altijd kampioene op de fjordenkeuring Haha!

Ja jij moet het natuurlijk ook wel weten he! Haha... Ik heb nog eens een paar foto's naar vd brink gestuurd over Imka en kreeg zelfs een briefje terug dat hij het leuk vond dat ik nog eens iets liet horen. Ik ben benieuwd of hij het nog aan de meiden heeft laten zien toen. Ik weet nog dat er heel veel foto's daar hingen toen ik Imka kocht

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:52

Hmm gister nog met Lau wezen rijden maar had haar niet herkend op de foto ROFL Nu wel hoor! En idd Ingrid!