Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aartlover schreef:Want: hij loopt goed en dan opeens draait hij zich naar mij om. klaar. nu goed? en hou nu op! Ik word gek van Bokt!
aartlover schreef:Ik probeer Aart nou te longeren. Eerste keer ging heel goed. Ging alleen met de longeer zweep en geen touw. volgende keer met touw gebrobeerd en hij komt steeds op me af lopen. Ook al 'duw' ik hem weg met mun zweep. En met zun dikke fjordenvachtje en huid voelt hij ook niet zo veel van de zweep als ik hem weg duw. Daarna ook weer zonder touw geprobeerd maar lukt niet. hij blijft maar omdraaien. Iemand nog tips?
super mooi. hij zegt dat als je gaat longeren je op de kont af moet lopen en niet op de schouders. zodra je op de schouders afloopt draatiej zich om. Nu doe ik dat niet.. aartlover schreef:Ja snap. En ik doe het ook met mijn andere pony waar het bij werkt.
steigeren enzo... Damber schreef:Maar lichaamstaal begrijpen alle paarden van nature al. Het is hun eigen taal, dus Aart zou de basis (weggaan voor druk, komen als de mogelijkheid daarvoor is) ook moeten begrijpen. Het overige werk aan de longe moet hij uiteraard nog leren, maar dat kan pas als de basis tussen paard en longeerder goed is.aartlover schreef:Ja, maar die pony heeft al geleerd wat longeren isJa snap. En ik doe het ook met mijn andere pony waar het bij werkt.
Ja de ogen... moeilijk
Ja idd Aart zal het weten
Taal van de paarden is wel ffe heel wat anders
zou makkelijk zijn als ze echt konder praten
aartlover schreef:Ze kunnen ook praten, maar ze doen dat in hun eigen taal. Wij moeten alleen nog leren hun taal te spreken en begrijpenDankjeJa de ogen... moeilijk
Ja idd Aart zal het weten
Taal van de paarden is wel ffe heel wat anders
zou makkelijk zijn als ze echt konder praten
ben er echt mee bezig.. Heb nog een vraagje voor je
Mijn andere pony Fleur is zo dominand als het maar kan. Ze heeft ook bijna nooit iets hoeven doen en de vorige eigenaren waren doodsbang voor haar en zeiden allemaal dingen van 'ze gaat er altijd vandoor' enzo... nu heb ik haar alweer een jaar en ze is er nooit vandoor gegaan. Maar probeerd nog steeds de baas te zijn. Ik kan haar ook niet longeren want zodra ze een zweep in de buurt heeft gaat ze trappen en aanvallen. Dit is heel vervelend... Weet je misschien nog iets wat ik met haar kan proberen... izabella schreef:Hoe uit zich haar 'de baas willen zijn' precies?
Ik ben bijna de enige die op haar mag rijden en zeker de enige die haar hoeven mag doen. Rijden gaat ok prima.. maar zodra der een zweepje bij komt... word ze gek. Ook van vreemde mensen
als de hoefsmid komt is het altijd een gevecht. gelukkig is deze heel geduldig en word niet boos op haar. komen er een paar mensen langs die meteen zich met Fleur gaan bemoeien en haar hoofd zomaar pakken en tegen haar praten :S ik werd gek! ken die mensen die eens. Fleurtje werd der ook niet echt rustig van... ze kiest echt haar mensen uit. Gelukkig ben ik er een van
ben nu ook erg bezig met meer vertrouwen te krijgen omdat ze nu misschien drachtig is en ik wel bij het veulen moet kunnen komen.
aartlover schreef:En waarom komt hier geen slotje op? Ik heb dit topic toch geopend. als ik geen tips meer hoef die ik niet krijg mag der van mij een slotje op.
Damber schreef:Wanneer de pony bij je komt, zul je met je longeerlijn (hetgeen je nog in je handen hebt) 'drijgend' haar kan op moeten lopen om haar weer weg te sturen. Loop hierbij richting heup en maak je groot en zorg dat je d'r 'opsluit' dus met je lichaam die kant op gaat staan waar ze heen moet... zwaai met je handen heftig de kant op waar ze heen moet gaan (naar buiten dus).. Als ze hiernaar luistert, kun je haar belonen door haar naar je toe te roepen en een aai over haar bol te geven.
aartlover schreef:Damber schreef:Wanneer de pony bij je komt, zul je met je longeerlijn (hetgeen je nog in je handen hebt) 'drijgend' haar kan op moeten lopen om haar weer weg te sturen. Loop hierbij richting heup en maak je groot en zorg dat je d'r 'opsluit' dus met je lichaam die kant op gaat staan waar ze heen moet... zwaai met je handen heftig de kant op waar ze heen moet gaan (naar buiten dus).. Als ze hiernaar luistert, kun je haar belonen door haar naar je toe te roepen en een aai over haar bol te geven.
Als Fleur naar je toe komt krijg je haar niet meer weg hoor.
echt wel!! Zolang je de paardentaal maar goed spreekt..