Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:48

Misschien moet je er maar pas weer op stappen als het zadel goed passend gemaakt is én jij iemand hebt gevonden die je goed les kan geven.

Kan die je ook meteen informeren over een bitje.

Kinke

Volgens haar profiel is TS 15. Lijkt mij toch een leeftijd waarop je toch echt wel eens kunt gaan nadenken over de reacties in dit topic en niet juist 'aangespoord wordt om door te gaan op deze manier' alleen maar om de hakken in het zand te zetten?

Lillian__

Liesje1611 schreef:
Lillian__ schreef:
Misschien kunnen jullie voor ts uitleggen waarom het bit verkeerd in de mond ligt? waarom ze beter eerst kan longeren met pessoa, waarom ze beter les kan gaan nemen, waarom ze beter er een gewoon trensje in kan doen, waarom het paard niet ontspannen loopt (en hoe je dat ziet) waarom ze er beter een ander zadel kan op leggen? denk dat ze daar meer aan heeft dan dat jullie zeggen dat het zielig is? daar leert ze meer van...

Waarom ze beter les kan nemen..
Lijkt me vrij duidelijk

Misschien voor ons wel, maar voor haar niet, ik zie ook wel dat dit niet goed is, maar misschien weet zij dat niet...
het is op zich niet met opzet slecht, maar onwetendheid, en onwetendheid is niet slecht
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 27-12-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:49

saswes schreef:
Nou ik vind de reacties allemaal wel sterk overdreven hoor. Het is een fjord, hij is niet van suikergoed.

Waar je ook misschien op kunt letten TS, is dat je wat meer rechtop zit. Misschien is het toeval, maar op veel van de foto's hang je wat naar links of houd je je hoofd zelf naar links gekanteld. Leuke fjord heb je.

Oh ik wist niet dat fjorden monden van beton hadden als ze geboren worden.
Of is het gewoon standaard dat je een fjord net zo lang in de bek moet trekken tot zijn kop naar beneden gaat.
Als je op mijn FJORD zou zitten zou ik je hoogst persoonlijk ala minuut van die knol aftrekken.

Weet je wat eigenlijk nog erger is...dat is dat TS altijd de verkeerde instructeurs heeft gehad en nu dus zo denkt dat he zo moet. Dat is pas erg!!
Nu maar hopen dat TS nog iets opsteekt van al jullie afblafferij en op zoek gaat naar een goede instructeur.

Jellebie

jiltsjuh schreef:
ik heb geen les meer,
maar ik zal de eigenaar informeren over het zadel.
ik vond zelf ook al dat ik niet lekker lag,. zal er eens een zadelmaker naar laten kijken.'
over dat bit.
we hebben alles geprobeerd.
maar hier reageerd ze het best op.
x

Jaa maar kijk hoe dat arme beest loopt meissie , het kan echt niet . Dat zie je zelf toch ook wel ?

happy2014

jeetje ik vind sommige wel heel sarcastisch en banketstaaf met hun opmerkingen. Kom op, deze meid is 15. Als ik heel eerlijk ben, toen ik 15 was, was "aan de teugel" ook het ultieme, dan kon je rijden (dacht je toen). Inmiddels weet ik uiteraard ook wel beter...

Als tip kan ik je alleen maar heel afgezaagd meegeven, neem lekker les met je beestje. Dat is toch makkelijker dan om achter een schermpje te zeggen wat je moet doen. In de tussentijd zou ik me lekker niet met de voorkant bezig houden. Ga lekker werken aan het aan aan het been krijgen van je paardje, zorg dat ze daar vlug op wordt en stop lekker met een half uurtje/drie kwartier. Ik vind 2 uur wel wat lang...

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:50

saswes schreef:
Nou ik vind de reacties allemaal wel sterk overdreven hoor. Het is een fjord, hij is niet van suikergoed..

en wat wil je daar mee zeggen? Weer zo'n opmerking die nergens op slaat!

Silenna

Ben ik de enige die het schokkend vind dat TS 15 is (tot zover uiteraard geen problemen)..
Maar wel dat ik dit 'rij'gedrag nog niet eens acceptabel zou vinden van een kind van 12?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

ts ik zou beginnen met een ander bit, want deze is heel scherp, of je moet de kin ketting er af halen. en 2 uur rijden voor een pony van 5 jaar is ook niet goed. ik zou zeggen 30 a 45 min en dan 4/5 dagen in de week.
ik denk dat je naar al deze reactie's wel weet dat je niet goed bezig bent, maar ik hoop je ook een beetje te helpen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:51

MaritAriel schreef:
jiltsjuh schreef:
ik heb geen les meer,
maar ik zal de eigenaar informeren over het zadel.
ik vond zelf ook al dat ik niet lekker lag,. zal er eens een zadelmaker naar laten kijken.'
over dat bit.
we hebben alles geprobeerd.
maar hier reageerd ze het best op.
x

Jaa maar kijk hoe dat arme beest loopt meissie , het kan echt niet . Dat zie je zelf toch ook wel ?

blijkbaar ziet ze dat niet, anders had ze er wel een ander bit in gedaan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:52

Nee Liesje, dat vind ik ook. Het is ronduit triest dat TS blijkbaar ooit geleerd heeft dat dit de goede manier is.

Silenna

Misschien kunnen jullie voor ts uitleggen waarom het bit verkeerd in de mond ligt? waarom ze beter eerst kan longeren met pessoa, waarom ze beter les kan gaan nemen, waarom ze beter er een gewoon trensje in kan doen, waarom het paard niet ontspannen loopt (en hoe je dat ziet) waarom ze er beter een ander zadel kan op leggen? denk dat ze daar meer aan heeft dan dat jullie zeggen dat het zielig is? daar leert ze meer van...
[/quote]

Waarom ze beter les kan nemen..
Lijkt me vrij duidelijk[/quote]

Misschien voor ons wel, maar voor haar niet, ik zie ook wel dat dit niet goed is, maar misschien weet zij dat niet...
het is op zich niet met opzet slecht, maar onwetendheid, en onwetendheid is niet slecht[/quote]

Klopt, heb je gelijk in. Ik reageerde ook niet helemaal 'vriendelijk'.
Maar ik hoop dat iedereen kan begrijpen dat ik eigenlijk toch wel heel kwaad en opgefokt wordt van dit soort topics..

upendo

Liesje1611 schreef:
Ben ik de enige die het schokkend vind dat TS 15 is (tot zover uiteraard geen problemen)..
Maar wel dat ik dit 'rij'gedrag nog niet eens acceptabel zou vinden van een kind van 12?

Was me ook al opgevallen..

Ik reed in die tijd nog mee in de manegelessen en ik werd effe flink hard aangepakt door mijn instructeur als ik mijn binnenhand maar iets van zijn plek afhaalde en daardoor het bit door de mond heen trok..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:53

Oeps. Volgens mij heb je ergens de plank volledig misgeslagen TS...

Dit is geen aan de teugel rijden, zoals de reacties in dit topic al duidelijk maken. Dit 2 uur lang doen is in mijn ogen echt heel erg onvriendelijk, en dan druk ik me nog zachtjes uit. Zorg dat je meer kennis krijgt van paardrijden, een goede instructeur en goed tuigage (incl een ander bit dus!!). Dan komt het vast wel goed.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:54

@TS: ik zou als ik jou was inderdaad op zoek gaan naar een goede instructeur. Ik snap wel dat je het belangrijk vindt, dat je pony, aan de teugel loopt. Het lijkt tegenwoordig bijna zo, dat wanneer je pony in de krul loopt, het goed is. Nu rij je je pony teveel met je hand naar beneden. Probeer je pony eerst mooi ontspannen te krijgen. Veel overgangen rijden, van draf naar stap, en stukje verruimen en weer terug laten komen. Heel veel succes. Je hebt een leuke pony, en met wat hulp gaat het vast snel beter. Succes!

Cowgirl

Oja...kan iemand mij uitleggen waarom met bokkebit rijden niet kan.

Het maakt toch geen flikker uit wat je erin hangt of je nou ment of rijd het bit werkt pas wanneer JIJ aan de teugels/leidsels trekt.
Daarnaast is een bitje met een recht mondstuk nog vriendelijker dan die knijp dingen als een enkel of dubbel gebroken.

Ik heb vroeger een fries ingereden op een liverpool en kon zonder problemen overschakelen naar een simpel trensje. Het is nog altijd de ruiter die de mond verpest en niet het bit.

kwpener

even over het bit
deze is echt niet scherper dan een gewoon trensje
een trensje knelt de tong af en dit stangetje niet

en de kinketting daar heb je beschermers voor ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:56

maar er hangt een ketting aan en dat zorgt voor een kleine hefboom werking

Joscaa

Pfooe, dit doet gewoon pijn om naar te kijken. Je trekt je pony compleet in de krul, dit is alles behalve nageeflijk. Echt, zoek hier hulp bij, want dit is echt een hele foute manier :n

Verder maakt het niet uit wat voor bit je er in hangt, de hand van de ruiter maakt het vriendelijk of onvriendelijk. In dit geval zeg ik het laatste....

Jellebie

Lillian__ schreef:
blijkbaar ziet ze dat niet, anders had ze er wel een ander bit in gedaan?

ehm ik heb het niet over het bit ? Als ik daar over ga beginnen ..........

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:57

Citaat:
Klopt, heb je gelijk in. Ik reageerde ook niet helemaal 'vriendelijk'.
Maar ik hoop dat iedereen kan begrijpen dat ik eigenlijk toch wel heel kwaad en opgefokt wordt van dit soort topics.

dat kan ik heel goed begrijpen hoor, maar de helft van wat de mensen doen is onwetendheid (of het is hun zo aangeleerd en ze nemen het klakkeloos over) en er zijn zoveel verschillende manieren van rijden, de een rijd zijn paard met de kin op de borst en de ander zonder zadel en hoofdstel, de ene vind dit goed en ander vind dit fout... en wat ze doet hoort niet nee, en het is ook wel zielig zeker omdat het een jong paard is, maar ik ben van mening dat mensen zicht eerst moeten afvragen of ze wel weten wat het meisje weet wat ze doet, en dan pas zeggen 'nee dit hoort niet, je kan beter dat bit erin doen, de eigenaar laten kijken naar een ander zadel ect'

capopjekop

nicky_rilana schreef:
maar er hangt een ketting aan en dat zorgt voor een kleine hefboom werking

Hij zit aan de bril, dan heb je geen hefboomwerking lijkt me.

geerke

saswes schreef:
Whatever, ik vind alleen dat na 4 pagina's dezelfde reacties dat TS het misschien wel begrepen heeft. Heb op dit moment meer medelijden met TS dan met fjord.

inderdaad...ik wordt ook niet blij van deze foto's maar ik vind het sneu dat TS,in de veronderstelling dat ze het goed doet...volledig met de grond gelijk wordt gemaakt! :(
Dat is toch niet echt goed en draagt echt niets nuttigs bij!
En dan zeg ik nog niets over leeftijdgenootjes maar vooral de volwassenen die hier posten :(

TS...leuke pony om te beginnen!
Ik zou dit bit er uit doen en een gewoon bustrensje er in doen.
Als ik het goed zie zit hier ook nog een kinketting op die voor een hefboomwerking zorgt.
In jouw geval gaat het paard alleen maar op de voorhand lopen en dat is niet goed.(hoefkatrolontsteking,vroegtijdige slijtage)
Een paard erdoor rijden(aan de teugel)is helemaal niet zo makkelijk,en al helemaal niet makkelijk om dat hier even uit te leggen.
Er komt veel meer bij kijken dan dat iedereen denkt,als je het goed wilt doen tenminste.
Kun je geen goede instructrice zoeken?

Longeren zou ik niet doen,om een paard goed te longeren(met bijzet,anders kun je hem net zo goed in de wei laten lopen)moet je echt weten wat je doet anders wordt het paard er niet beter van.
Nu hoeft deze fjord naturlijk niet de olympische spelen te lopen ....maar mijn motto is altijd...wat je doet moet je goed doen.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:58

barbara28 schreef:
jeetje ik vind sommige wel heel sarcastisch en banketstaaf met hun opmerkingen. Kom op, deze meid is 15. Als ik heel eerlijk ben, toen ik 15 was, was "aan de teugel" ook het ultieme, dan kon je rijden (dacht je toen). Inmiddels weet ik uiteraard ook wel beter...

Als tip kan ik je alleen maar heel afgezaagd meegeven, neem lekker les met je beestje. Dat is toch makkelijker dan om achter een schermpje te zeggen wat je moet doen. In de tussentijd zou ik me lekker niet met de voorkant bezig houden. Ga lekker werken aan het aan aan het been krijgen van je paardje, zorg dat ze daar vlug op wordt en stop lekker met een half uurtje/drie kwartier. Ik vind 2 uur wel wat lang...

Nou kijk, dit is nou een normale reactie, hier kan TS iets mee, dit is OPBOUWENDE kritiek. Vergeet niet dat de TS nog heel erg jong is en nog veel moet leren. Hoe reed je zelf toen je 15 was? En vooral wat zie je om je heen? Misschien worden fjorden idd niet met een bek van beton geboren, maar ruiters worden ook niet allemaal als Anky's geboren. Allemaal niet eigenlijk. En uiteindelijk worden we het ook allemaal niet.

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:59

Cowgirl schreef:
saswes schreef:
Nou ik vind de reacties allemaal wel sterk overdreven hoor. Het is een fjord, hij is niet van suikergoed.

Waar je ook misschien op kunt letten TS, is dat je wat meer rechtop zit. Misschien is het toeval, maar op veel van de foto's hang je wat naar links of houd je je hoofd zelf naar links gekanteld. Leuke fjord heb je.

Oh ik wist niet dat fjorden monden van beton hadden als ze geboren worden.
Of is het gewoon standaard dat je een fjord net zo lang in de bek moet trekken tot zijn kop naar beneden gaat.
Als je op mijn FJORD zou zitten zou ik je hoogst persoonlijk ala minuut van die knol aftrekken.

Weet je wat eigenlijk nog erger is...dat is dat TS altijd de verkeerde instructeurs heeft gehad en nu dus zo denkt dat he zo moet. Dat is pas erg!!
Nu maar hopen dat TS nog iets opsteekt van al jullie afblafferij en op zoek gaat naar een goede instructeur.

nu kraak je mijn instructrices af!
terwijl je ze niet eens kent,.
wie zegt dat ik zo reed als ik ook in de les deed?
deze fjord komt er wel.
en ik ook wel.
beter gaan jullie me vertellen hoe ik het WEL moet doen. ipv me afkraken.