Welke keuring gaan jullie 2011??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: Welke keuring gaan jullie 2011??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:21

Ik breng Tea zelf ook niet voor, weet wel hoe het moet. Maar ik kan gewoon niet hard genoeg lopen, mijn gezondheid laat ook te wensen over helaas..
En ik wil toch dat mijn paard zich van haar beste kant laat zien, gelukkig zijn er mensen die mij met plezier willen helpen!! Dan knip ik die van hun, hihi..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:23

Nou ik ga de komende weken goed oefenen met ravina,die heeft een behoorlijk draftempo,we gaan het zien,haha

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 22:38

Ik ga het ook zelf doen. Heb vroeger ook met arabieren kunnen lopen moet dit toch ook wel lukken haha. Als het niet te warm is en geen knollen veld is komt het goed.

Ben het wel met snoevi eens. Als je het zelf nog nooit gedaan heb leer je het ook niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:40

De kans is groot dat het er niet geweldig uit gaat zien,de ervaren mensen zullen wel denken...maarja het lijkt me ook wel weer spannend om te doen

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 22:52

Voor alles is een eerste keer. Daar leer je ook weer van. Zullen vast dingen zijn die je volgende keer anders zult doen.

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:43

Heb al veel voorbrengers voorbij zien komen, maar zolang je geen hoge hakken draagt zit je nog veilig. :P (heb wel gelachen toen trouwens hihi, hoe verzin je het)

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:13

@snoevie Eens is de eerste keer!! Heb ook weleens de benen uit mn reet moeten lopen omdat Arie Timmer achter me aan ging rennen. Mevrouw was een beetje lui, dus hij wilde dr wel even opjagen.. Man, wat gaat dan dan hard!! :) Vorig jaar hebben twee meiden van 18 een fjord met veulen voorgebracht, ging echt helemaal super! En ze waen wat trots dat de jury niet uitgepraat raakte over de conditie van de merrie.. (22 jaar met een veulen erbij)
Misschien dat er iemand is die achter je aan kan lopen en eventueel tips kan geven? Vooral het opstellen wil nog weleens een geklooi zijn..
Heel veel succes in elk geval! Komt vast goed..

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:14

@ marianne volgens mij weet ik welke meiden je bedoelde mits het in Dort was dan???

En idd kun je er altijd nog iemand achter mee laten lopen. En het zijn en blijven moment opnamens en is maar net wat de Jury wilt zien. Heb er al wel zin in!!

Ben benieuwd, de eerste is al volgende week.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:15

jannegien schreef:
Heb al veel voorbrengers voorbij zien komen, maar zolang je geen hoge hakken draagt zit je nog veilig. :P (heb wel gelachen toen trouwens hihi, hoe verzin je het)

Janna, eigelijk moeten we die foto hier plaatsen.... }>

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:16

Doe is :P

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:22

Of die witte doorschijnbroek ....was op de zelfde keuring dacht ik zo }>

Yoddy1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:00

Ik ga met Yod naar Panningen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:21

Roselie schreef:
Of die witte doorschijnbroek ....was op de zelfde keuring dacht ik zo }>

Daarvoor had je in datzelfde jaar ook naar Beekbergen kunnen gaan. Na die enorme hagelbui liep zeker de helft er doorschijnend bij :+ .

Ik zit een beetje in dubio wat voorbrengmateriaal betreft. 1 van de paarden heeft o,0 respect voor een stalhalster, maar is een mak lammetje aan een touwhalster met leadrope. Normaal breng ik de volwassen paarden voor aan een hoofdstel met bit, maar met het touwhalster blijft ze het beste te controleren.

Ik vraag mij af hoeveel minpunten het me op zal leveren als ik met een zwart touwhalster + leadrope ga voorbrengen? Best getoiletterd hoef ik op die manier niet mee te lopen, maar zullen ze er tijdens de premiekeuring heel negatief tegenover staan?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:28

Ik denk het niet hoor!

Ik doelde op een witte broek die zonder regenbui al uhmmm erg doorschijnend was ;)

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:12

Afbeelding

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:49

Ik ga naar Wijk bij Duurstede met Foss, Uzziel en Annelisa.
Foss is al 26 ben benieuwd of hij op zijn leeftijd nog een 1e premie kan halen.

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 17:59

Amai die is gek geweest zeg. Lekker voor de enkels :)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:14

Wij gaan met Karlien naar Oldeberkoop en met Yli en veulen naar Roden. Ik heb Gwynna ook opgegeven voor Rolde, maar dat hangt er echt vanaf of ze rond die tijd een beetje toonbaar is. Het blijft toch een jaarling natuurlijk :D

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:13

@ fjordnina. Als ik met Fjella heen ga breng ik haar denk ik ook voor met een touwhalster, niets mis mee toch, als het maar netjes is, dus dan ga ik nog even op zoek naar een effen zwarte.
Nu is Fjella nog maar twee dus een hoofdstel is sowieso geen optie. Misschien ga ik ook nog voor een voorbrenghalster, dan heb ik ook net wat meer te vertellen dan een gewoon halster.
Zou je echt afgerekend worden op best getoileteerd met een touwhalster? Heb eigenlijk geen idee..

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:55

@ usha: Was inderdaad Dordt ja.. :) Toen de jury de merrie (Jerika) nog even wilde zien (met nog een andere merrie, Preska) had ik het veulen (Gress) vast..
@ anita: wat een helder licht!! (zit ze hier toevallig ook op Bokt?) Op de straat kan ik er wel mee lopen, maar op het weiland of in een bak?!? Knap hoor!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:33

Mevrouw Blokhak....daarna niet meer gesignaleerd of wel Anita hihi ;)

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:58

Haha, nee nooit meer gespot. En geen idee of ze op bokt zit.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:04

Kom je ook weer naar Lisse Anita om te kijken ?

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:59

Dat is wel de bedoeling, hopelijk lukt het. De FW BBQ bij Ivonne is er speciaal een dag voor verplaatst omdat twee dingen op één dag wel wat veel van het goede werden, hihi.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:19

Jeskim schreef:
@ fjordnina. Als ik met Fjella heen ga breng ik haar denk ik ook voor met een touwhalster, niets mis mee toch, als het maar netjes is, dus dan ga ik nog even op zoek naar een effen zwarte.
Nu is Fjella nog maar twee dus een hoofdstel is sowieso geen optie. Misschien ga ik ook nog voor een voorbrenghalster, dan heb ik ook net wat meer te vertellen dan een gewoon halster.
Zou je echt afgerekend worden op best getoileteerd met een touwhalster? Heb eigenlijk geen idee..

Als het geheel maar netjes is, maakt het toch niet zo heel veel uit. En ik zie liever een touwhalster dan een bitje bij een jaarling of een twenter.
Als je zegt, dat alles effen zwart is, prima toch.

En even reactie op het zelf voorbrengen: ik denk dat juist het fjordenstamboek helemaal niet moeilijk doet over het niet zo goed of netjes te kunnen voorbrengen. Ik geef alleen wel als tip mee, kijk aub rond op de keuring. Ga naar andere keuringen kijken en als dat niet lukt, probeer een andere rubriek te bekijken.
Al moet ik zeggen, dat in Vrouwenpolder vorig jaar een aparte rubriek was bij de welshjes waarbij alleen de kinderen de paardjes voor mochten brengen. Dat vond ik wel mooi om te zien!

Ook wil ik zeggen, dat ik het erg vervelend vind, dat de jury moet vertellen, dat je andersom moet gaan lopen, terwijl je de derde of vierde in de rubriek bent. Je had bij de anderen toch al kunnen zien hoe het werkt!
Let op andere mensen, weet je iets niet, vraag het maar gewoon na bij iemand. Als zij het weten, zullen ze je vaak door verwijzen.