Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:29

Van mij mag je als eerste hoor!

Volgende week zondag gaan we een keertje oefenen bij de Wildkamp.
Marjan zou vragen of jij dan ook zou kunnen.
Dan zijn we met 3 fjorden.
Zou haar vandaag even terug bellen om het definitief af te spreken.

marianne1980

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:58

Het zou wat zijn als het regent, dan wil iedereen mn gele oliepak lenen!! :))
Volgens mij heb ik je op de keuring in Dordt ook gezien, toen werd de merrie van kinderboerderij de Wilgenhof Kampioen merries met predikaat. Ik had toen dat steigerende hengstveulen vast :)

Vanavond ga ik een geleend zadel eens uitproberen op het ronde Fjordenbeest, de meeste zadels glijden en degene die wel blijven liggen zitten voor mij weer niet lekker.. Nu een leren dressuurzadel kunnen lenen dat normaal gesproken op een andere "ronde" ligt..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:42

basii schreef:

Volgende week zondag. Eens denken... Dat is de 7de. Zou ik thuis moeten overleggen omdat ik de 6de terug kom uit Dublin en er wel iemand moet rijden. Hoelaat gaat jullie oefenen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:13

Ik zou dus meedoen met Sjol, maar die gedraagt zich momenteel als drachtige doos of zo.
Het altijd zo lekker doorstappende haantje vooraantje is nu niet vooruit te branden, nog geen dressuur poging gedaan in deze omstandigheden.

Hi, misschien juist slim om nu te gaan boppen, omdat ie anders altijd te blij wordt gevonden.. maar ik heb me niet opgegeven....

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:49

Succes met Sjol dan!
Ik ga de ABOP met zorita rijden in Roden waarschijnlijk,
Wou eigenlijk in Hardneberg, omdat ze die bak ook al kent. Maar heb dan volgens mij een examenoefening op school dus daar moet ik wel even bij zijn....
Goed oefenen deze weken weer (:
zaterdag in hardenberg nog een oefendag voor de ABOP, kan je tips krijgen enzo. Altijd handig :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 07:54

marianne1980 schreef:
Het zou wat zijn als het regent, dan wil iedereen mn gele oliepak lenen!! :))
Volgens mij heb ik je op de keuring in Dordt ook gezien, toen werd de merrie van kinderboerderij de Wilgenhof Kampioen merries met predikaat. Ik had toen dat steigerende hengstveulen vast :)
.

Wij waren idd ook op dort maar heb niet alle rubrieken gezien, was te druk bezig met eigen poown de hele dag bezig houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 17:19

basii schreef:

Hoihoi!

Marjan vraagt of je ff wilt bellen om het vast te zetten. Ze heeft aan mij gevraagd of we tussen 12 en 1 willen rijden, omdat hun paarden dan binnen staan om te eten :)

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:50

Is al geregeld!
Jij bent er dan dus ook?
Leuk, dan kan er fijn met z'n drieen geoefend worden :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 18:51

basii schreef:
Is al geregeld!
Jij bent er dan dus ook?
Leuk, dan kan er fijn met z'n drieen geoefend worden :D

In principe ben ik er, ik moet nog even kijken, omdat ik zaterdag terug kom uit Dublin en Dinsdag n tentamen heb... Maar in principe laad ik die miep gewoon weer op en gaan we lekker nog n keertje rijden.

Zetten we de hindernissen ook neer (en hebben we iemand om eraf gegooide balkjes er weer op te leggen O:) )? Ik heb er vandaag met 2 in de bak gereden (hindernissen, niet andere paarden) en ik vond het toch wel prettig. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat als we met zijn 3en rijden dat het makkelijker is om ze niet dan om ze wel te hebben.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:44

Wij komen ook in Wijk en je mag van mij eerst, als wij als 3e of zo gaan vind ik het goed.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 19:51

Foss schreef:
Wij komen ook in Wijk en je mag van mij eerst, als wij als 3e of zo gaan vind ik het goed.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Super!

Ik ben blij dat iedereen zo lief is, ik had het vandaag ook al met Marjan geregeld, maar het is toch fijn als je andere deelnemers het er ook mee eens zijn :). Het laatste wat ik zou willen zijn scheve ogen op de dag zelf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:05

ik geloof dat Ravina als nr 1 op de lijst staat,maar van mij mag je gerust als 1e hoor,gaan wij wel na jou

kunnen we ook nog even zien hoe het eraan toe gaat

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:22

Lijkt me wel handig om de hindernissen gewoon op te zetten.
Met het los rijden op de dag zelf staan ze er ook en dan wordt er misschien wel met meer paarden tegelijk los gereden.
Kunnen we mooi de hele proef oefen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 23:25

Als er iemand is die naar Wijk bij Duurstede gaat die een plekje over heeft in de trailer op 18 november dan zou ik het heel erg waarderen als Vjesta vanaf Cothen mee mag rijden (uiteraard tegen vergoeding). Mijn vaste chaufeur moet naar Las Vegas en ik kan niemand in mijn omgeving vinden die kan rijden. Vjesta is ontzettend braaf op de trailer, loopt er makkelijk in en uit, en is lief naar andere paarden.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 12:07

Ik ga naar Roden zoals het nu staat met Archibald! Moet nu alleen weer vrij zien te krijgen van het werk! Hebben ze me ingeroosterd........ anders moet ik ergens anders op een andere dag de proef te rijden! Maar dan word het volgens mij een behoorlijk eind rijden, Roden is geloof ik het dichtsbij vanuit Friesland.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:03

Even een vraagje tussendoor he, stel je verpest de abop/ibop helemaal, paard gaat in de staak, gaat aan de kletter, verzin maar een horrorscenario, kun je dan gewoon opnieuw of blijft dat slechte resultaat staan? :')
en stel dat je de 2e keer slechtere cijfers krijgt, welke telt dan?

En nog een vraagje, met dat buitenrijden, hoe gaat dat in z'n werk? Mijn pony is namelijk heel lief, maar met veel vreemde (drukke) paarden in de buurt wordt ze bang en gaat ze slaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:06

ik vind eerlijk gezegd dat als jij een ABOP proef gaat doen en je weet dat je pony bang is en naar andere paarden gaat slaan buiten,dat je eens goed moet nadenken of dat dan wel verstandig is,want ik heb begrepen dat je met meerdere mensen tegelijk buiten rijdt

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:42

Buitenrijden gaat zowiezo met meer mensen.
En vorig jaar was het zo een beetje; in een wei was het
je ging stappen en draven
en jij gaat stil staan me tje paard en bijvoorbeeld nog 2 anderen. de rest stapt/draaft door en komt langs joun paard. Je paard moet dan ook nog steeds stil blijven staan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 20:14

Nies_ schreef:
Even een vraagje tussendoor he, stel je verpest de abop/ibop helemaal, paard gaat in de staak, gaat aan de kletter, verzin maar een horrorscenario, kun je dan gewoon opnieuw of blijft dat slechte resultaat staan? :')
en stel dat je de 2e keer slechtere cijfers krijgt, welke telt dan?

En nog een vraagje, met dat buitenrijden, hoe gaat dat in z'n werk? Mijn pony is namelijk heel lief, maar met veel vreemde (drukke) paarden in de buurt wordt ze bang en gaat ze slaan.

Je mag het dan het jaar erop overnieuw proberen.
Hoogste score telt.

Met het buitenrijden ga je met 3 tot 6 paarden tegelijk een weiland in (op eenn zandweg op). Daar moet je met elkaar mee en tegen elkaar in rijden, in stap en in draf. Daarbij kom je idd weleens langs elkaar. Ook moet je stilstaan, en dan stil blijven staan terwijl andere paarden langs je heen draven.

Eerlijk is eerlijk, als jij weet dat je paard slaat zou ik er echt niet gelukkig van worden als ik bij jou in de groep zit. Je rijdt ook met zijn allen in de bak in, je zadelt met meerdere paarden tegelijk en je doet de buitenrit met zijn allen. Bij het zadelen en inrijden heb je kans dat ze een ander paard kreupel slaat, terwijl diegene misschien wel maanden heeft geoefend om die dag te kunnen rijden. Met het buitenrijden breng je andermans cijfers in gevaar... Je mag er vanuit gaan dat er altijd wel een drukker paard tussen zit, en ja, die kunnen weleens in de buurt komen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 20:27

Overgens heb ik contact gehad met het stamboek, en voor het geven van stemhulpen krijg je punten aftrek... Misschien wel handig om eventjes te weten :).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:49

Ravina heeft gelukkig geen stemhulpen nodig,ik ben verder wel reuze benieuwd hoe de dag verloopt

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:04

archy heeft gelukkig ook geen stem hulp nodig! Die moet ik alleen met springen remmen ha ha. Anders springt hij veel te hoog! En dan word ik gelanceerd! Ha ha. Ha ha.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:06

Ravina springt ook leuk,op de oefendag was Albert te spreken over haar enthousiasme,hij gaf voor de gehoorzaamheid tijdens het springen een 9

buiten is ze ook altijd super braaf

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 21:07

Nou ja, ik vroeg het omdat ik Vjesta dus wel heel veel stemhulpen geef, ook in de les. Ik ben ook altijd erg enthousiast in 'braaaaaf!!!' roepen als ze iets goed doet. Vandaar dat ik het stamboek gemaild had, en ik denk, ik deel het met de andere boksters :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:09

oh dus braaaaf mag je ook niet zeggen :P
nou goed om te weten!