waarom kijken mensen toch op je neer als je een fjord hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: waarom kijken mensen toch op je neer als je een fjord hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 03:18

Dan zou ik eens even mijn eigen bericht gaan teruglezen als ik jou was.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 03:21

Nou ik ga nu slapen als je het niet erg vind. Bye bye

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:49

Mensen waar maken jullie je nou druk om, wat maakt het nou uit of er op je neer gekeken word of niet, of je een knotje, of karrepaard hebt? Ik kan me daar echt niet druk om maken, daar sta ik boven. Heb ook vaak genoeg commentaar gehad over mn dikbil, of bockworst op pootjes, etc. etc. maar dat boeit me echt niet, laat iedereen in zn waarde.

Overigens voor de duidelijkheid, het woord knotjespaard bedoel ik niet beledigend, het is gewoon de benaming die veel mensen gebruiken voor warmbloedpaarden, dus als ik daar iemand mee tegen de schenen heb geschopt mijn excuus daarvoor ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:20

Vind ik ook Dree!
Ik heb me ook overigens nooit gediscrimineerd gevoeld met Taco of Perla hoor.
Hier iedereen vol belangstelling en veel mensen langs de kant van de bak als ik hem toevallig eens een wissel liet doen of de wat zwaardere dressuuroefeningen deed.
Niet te spreken als de showkunsten als steigeren, spaanse pas enz de revue passeerden :D

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 00:30

Tja, fjorden zijn niet zo groot, dus dan wordt er al snel op je neer gekeken, hihi..

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:02

Tsjonge jonge zeg, ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt TS!
Het gaat er toch zeker om wat jij zelf vind! Als er mensen zijn die er op neer kijken, lekker belangrijk!
Daarbij heb ik zelf een fjord en een haflinger en ik ben dit gedrag vanuit andere mensen nog nooit tegengekomen hoor, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat er op mij neergekeken word omdat ik een fjord en haflinger heb, ik denk dat je je zelf misschien een beetje onzeker opsteld wat dit betreft, straal uit dat je trots bent en gek bent met je paard!
Ook is het nog altijd zo, zoveel mensen, zoveel meningen en smaken, en dat is maar goed ook ;)

Groetjes Thessa :wave:

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:15

Ik heb me er nooit wat van aan getrokken wat een ander ervan vind dat ik op een fjord rijd, lu??en doen ze toch moet jij ook doen in plaats van je druk te maken wat een ander ervan vind.
Gewoon lekker met je paardje bezig en wat een ander vind moet hij weten. :+

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:36

Ik heb er ook totaal geen last van dat mensen op mijn fjord neerkijken (en dan heeft die van mij nog gruwelijk eczeem ook :+ ). En als er mensen zijn die het wel doen/ gedaan hebben dan heb ik daar niets van meegekregen. Ik ben wel typisch iemand die op karakter valt trouwens en ik val op het karakter van mijn eigen fjord maar ik kan zo 100 fjorden voorbij lopen waar ik dan weer helemaal niets mee heb. Dat geldt voor alle paarden trouwens. Ik heb ook twee KWPN'ers gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik die nooit als KWPN'er gezien heb maar gewoon als mijn paarden...net als de fjord nu mijn paard is. Ik moet er 365 dagen per jaar (en eens in de zoveel tijd 366 dagen per jaar :D) mee door een deur kunnen en dat is belangrijk.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:58

toen ik nog op de manege reed, was een fjord en een haflinger altijd favo, en even later ook de 2e fjord. van de 5 paarden in de les, waren er dus 2 fjorden en een haflinger. Dit heeft mijn liefde voor fjorden ook aangewakkerd.

Sta er toch lekker boven, de mensen komen er vanzelf wel achter wat een superras het is, en anders maar niet. Blijf jij maar lekker blij met je fjord. Die andere paarden heb jij niks mee

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:08

Ik vind Fjorden best leuke beesten,daar niet van.
Ik ken wel iemand die een fjord had die erg wild was,en daarom is hij verkocht.Kan me er wel wat bij voorstellen dan

HASser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:47

Ik heb niks tegen koudbloeden maar ik snap het wel een beetje dat je bijvoorbeeld in de dressuurring minder punten krijgt dan met een kwpn-er o.i.d.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:49

Dat krijg je niet tenzij het dier niet degelijk loopt. :?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:54

als je met een fjord een nette proef neerzet krijg je ook wel je punten.
zeurderige juryleden zijn er altijd,maar de een houdt niet van friezen,de ander niet van fjorden,en de volgende houdt niet van schimmels.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:13

Zelfs KWPN'ers hebben er last van :') De ene jury houd niet van Jazz terwijl de andere hem dan weer vereerd en vindt dat een Jazz niets mis kan doen. Dus welk ras je ook hebt, er zijn altijd jury's die je meer of minder punten zullen geven.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:16

Snoevie schreef:
zeurderige juryleden zijn er altijd,maar de een houdt niet van friezen,de ander niet van fjorden,en de volgende houdt niet van schimmels.

Niet altijd dus, maar gemiddeld genomen wel. Vorig jaar heb ik met mijn ene (echt zware, met eenvoudige gangen) Groninger een proef neergezet die helemaal niet raar ging, maar wel enorm laag gepunt werd. Hij deed alles, terwijl een aantal rilbillen om niets in de staak gingen en veel hoger dan gewoonlijk uitkwamen. Die amazones snapten er trouwens niks van, ik ook niet. Heb wel even aan onszelf getwijfeld en blijf altijd kritisch, maar heb mezelf maar weer bijeen geraapt en ben vrolijk doorgestart. Zelfs nu we een klasse hoger rijden en het aanpoten blijft hebben we, ook op mindere proeven, niet weer zulke lage punten gehad. Het komt dus voor, maar gemiddeld genomen krijg je wel wat je verdient - hoop ik dan maar ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:27

HASser schreef:
Ik heb niks tegen koudbloeden maar ik snap het wel een beetje dat je bijvoorbeeld in de dressuurring minder punten krijgt dan met een kwpn-er o.i.d.

Bij de dressuurring gaat het toch puur om de combinatie en niet alleen om het paard? Fjordjes zijn hartstikke leuke paarden en nog wel beter dan de gemiddelde KWPN'er als het gaat om bepaalde mensen die erop rijden.(Denk aan mensen met een beperking, die worden allemaal op koudbloedige rassen gezet). Tot afgelopen donderdag had ik nog nooit in mijn leven op een fjord gezeten. Ze voelen praktisch lekkerder aan dan andere rassen. Dus als iemand minder punten krijgt dan iemand met een standaard dressuurpaard vind ik het een beetje heel erg belachelijk!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:34

Wij hebben een super leuke fjord op stal, die Z dressuur loopt en hoge punten scoort daarbij! Niks mis dus met een fjord... (of welk ander paard dan ook!)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:43

Uums,dat is wel zo,maar je hebt er altijd juryleden bij die erg streng zijn,en de volgende punt de vosjes allemaal weer laag en de ander houdt weer niet van haflingers oid.

HASser,nee dat snap ik niet.
je moet op je kunnen beoordeeld worden,of je nu met een koudbloed of een warmbloed rijdt.
alles heeft voor en nadelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:50

Uums schreef:
Snoevie schreef:

Niet altijd dus, maar gemiddeld genomen wel. Vorig jaar heb ik met mijn ene (echt zware, met eenvoudige gangen) Groninger een proef neergezet die helemaal niet raar ging, maar wel enorm laag gepunt werd. Hij deed alles, terwijl een aantal rilbillen om niets in de staak gingen en veel hoger dan gewoonlijk uitkwamen. Die amazones snapten er trouwens niks van, ik ook niet. Heb wel even aan onszelf getwijfeld en blijf altijd kritisch, maar heb mezelf maar weer bijeen geraapt en ben vrolijk doorgestart. Zelfs nu we een klasse hoger rijden en het aanpoten blijft hebben we, ook op mindere proeven, niet weer zulke lage punten gehad. Het komt dus voor, maar gemiddeld genomen krijg je wel wat je verdient - hoop ik dan maar ;)

En dat heb je met een KWPN'er en eender welk ander sportpaard net zo goed. Alleen die ze*ken er niet zo over. :x

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:51

ik ken het wel ik reed een fjordje bij ,,, maar toen ik met hem een crosje had gereden
keek iedereen wel anders haha

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:53

ben het met Phara eens.
het maakt geen bal uit met wat voor paard je rijdt,overal zijn wel vooroordelen over.
je moet ermee leren leven als je wedstrijden wil rijden.

en nee tuurlijk is het niet eerlijk,maar het is nu eenmaal zo.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:23

ik snap helemaal wat je bedoeld.
ik verzorg een fjordje en word ook door veel mensen af gezeken over van alles,
oke hij is wat aan de dikke kant ( komkt omdat hij ind e zomer dag en nacht op het land stond )
maar hij kan goed lopen. hij kan van alles en is super lief.
ik heb hem gevonden via marktplaats, en betaal ook nog wat voor hem.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:27

pharagirlke schreef:
Uums schreef:

En dat heb je met een KWPN'er en eender welk ander sportpaard net zo goed. Alleen die ze*ken er niet zo over. :x

Klopt, en omdat een goed bewegend, dressuurgefokt paard dichter bij het plaatje zit dat de KNHS uitdraagt is het geen probleem dat veel jury`s dat plaatje kunnen waarderen. De enkeling die een hekel heeft aan een Jazz, een vos of whatever en daarnaar punt is sporadisch. Dat er een enkele jury tussen zit die z`n voorkeur laat blijken is voor dan even vervelend, maar hoeft dus geen belemmering te zijn voor je plezier en vorderingen in de sport.

Ik zeik er trouwens niet over en dat kun je in mijn posts ook goed terugzien lijkt me :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:33

misschien bedoelde ze jou niet persoonlijk maar mensen in het algemeen die 'zeuren' over dat ze benadeeld worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:18

Nee, het was niet op jou persoonlijk. ;) Het was meer het feit dat je zelden dit soort topics ziet van eigenaren van KWPN'ers of andere sportpaarden die evenzeer soms benadeeld worden... :)