Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sakvis schreef:Wij hebben een dubbelgebroken bitje met een soort draai ding. Waar hij met zijn tong mee kan spelen. Maar het merendeel van de tijd rijden we bitloos. Hij kan wel sterk zijn, maar dat heeft ook met eens stukje opvoeding te maken.
Amber_ schreef:sakvis schreef:Wij hebben een dubbelgebroken bitje met een soort draai ding. Waar hij met zijn tong mee kan spelen. Maar het merendeel van de tijd rijden we bitloos. Hij kan wel sterk zijn, maar dat heeft ook met een stukje opvoeding te maken.
Misschien wel, misschien niet.
Fjordy is soms echt gewoon sterk, op wedstrijd. Terwijl hij buiten echt nu goed gaat.
Maar op SGW, nou dan is hij zou enthousiast dat je kan op voeden wat je wilt..
Wanja schreef:Hulpteugels met rijden zijn voor mij not done. Ik rij mijn Fjord op een dubbel gebroken K&K bit, we zijn haar aan het beleren voor de kar en zelfs dan komt er geen stang in. Als je paard aan de kletter gaat, Fjord of welk ander ras dan ook, dan heeft geen enkel bit zin.
Amber_ schreef:Ja klopt,
En door de 'scharen' tegen het hoofd, stuurt het het hoofd die kant beetje op. Dus zeg maar makkerlijk voor de pony, omdat die het beter begrijpt dan..Moeilijk uit leggen