help, ik mag ZZ-licht gaan rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:21

pria schreef:
nee iid dat is niet niets, dat moeten de mensen met een kwpn nog maar even nadoen :)

deze opmerking vind ik nou jammer,net als het kinderachtige gepraat over guus en jolanda,

hier draait het om fjord pepper,ik vind het super knap als je het ZZ-licht weet te bereiken,TS!
heel veel succes!

claudia_lady

Re: help, ik mag ZZ-licht gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:43

Snoevie: Ja idd een fjord in de dressuur is heel bijzonder maar om de Kwpner nou zo af te kraken ... wat willen ze daar nou mee berijken , het is nog altijd 1 (fjord)tegen 100 (kwpners) . Daarom is het wel knap natuurlijk !
Vind alleen dat sommigen niet zo moet Z*ken over de Kwpner........

unoxpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:13

hey amberpepper,

super wat je allemaal voor elkaar gebokst heb met je superfjord!!!

ben je helemaal van onderaan met hem begonnen?

ik wil je ontzettend veel succes wensen in je debuut voor het ZZ-L

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 16:31

unoxpup schreef:
hey amberpepper,

super wat je allemaal voor elkaar gebokst heb met je superfjord!!!

ben je helemaal van onderaan met hem begonnen?

ik wil je ontzettend veel succes wensen in je debuut voor het ZZ-L

bedankt voor je reactie en ik ben inderdaad helemaal onderaan begonnen... gewoon op de manege... eerst 3 passen vooruit dan 5 passen achteruit.. als ik links wilde, ging hij naar rechts... haha nu kan ik er om lachen....

bedankt!

Nielsje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:36

Lijkt me dat voor jou en je Fjord geldt wat ook voor de gemiddelde KWPN"er geldt die ZZ-licht mag startten.
Start niet gelijk zodra je je 20 puntjes bij elkaar hebt. ZZ-licht wordt echt veel zwaarder beoordeeld dan Z2 en de meeste juryleden irriteren zich al mateloos aan de "gewone" paarden die hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Als je de eerste keer start en je rijdt rond de 50%, dan hoor je er echt nog niet in thuis. Bovendien zingt dat gelijk rond en duurt het erg lang voordat de juryleden je weer wat meer willen punten.
En als je eraan toe bent: Heel veel succes!

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:03

Toch is deze fjord wel apart goed voor elkaar..dus verw8 dat wanneer de puntjes op de I staan het best moet gaan lukken :-)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:12

Nielsje01 schreef:
Lijkt me dat voor jou en je Fjord geldt wat ook voor de gemiddelde KWPN"er geldt die ZZ-licht mag startten.
Start niet gelijk zodra je je 20 puntjes bij elkaar hebt. ZZ-licht wordt echt veel zwaarder beoordeeld dan Z2 en de meeste juryleden irriteren zich al mateloos aan de "gewone" paarden die hun zaakjes niet voor elkaar hebben. Als je de eerste keer start en je rijdt rond de 50%, dan hoor je er echt nog niet in thuis. Bovendien zingt dat gelijk rond en duurt het erg lang voordat de juryleden je weer wat meer willen punten.
En als je eraan toe bent: Heel veel succes!

Ten 1e heb je maar 15 maar punten nodig om over te mogen en ten 2e hoort een jury gewoon te beoordelen wat hij ziet :j
Maar ik geloof dat Amber en Pepper hun zaakjes prima op orde hebben :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:56

tuurlijk hoort het zo,of het zo gebeurd is ten 2e.
ik denk dat Nielsje01 ergens wel gelijk heeft.

maar ik hoop natuurlijk dat Amber met Pepper goede resultaten gaat behalen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:26

Ik wens je heel veel succes! en ik geloof erin dat het goed gaat komen, ik vind het ook erg knap dat je dit bereikt hebt met je fhord, omdat mijn ervaring met fjorden tinkers e.d. vooral tussen de paarden nog wel eens benadeeld worden. Een vriendin van mij is zelf jury en rijdt momenteel M1 met een Tinker, bij haar zie je bij sommige jury`s steeds dezelfde punten, terwijl paard echt niet altijd het zelfde loopt maar om bijv als je meneer jansen hebt van te voren al kan zeggen dat je 165 tot 169 punten hebt dat is wel vervelend,
kan alleen maar zeggen hoop dat de juryleden inderdaad beoordelen wat ze zien en dan komt het helemaal goed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:28

tja dat heb je niet alleen met fjorden hoor,die jury houdt niet van vossen,die houdt niet van schimmels,die niet van fjorden,die niet van welshjes...........

gewoon rijden,vooroordelen kom je altijd wel tegen,ook met 'gewone' warmbloed paarden.

ik vind het zowieso waanzinnig knap als iemand in het ZZ-L terecht komt,met welk paard/pony dan ook.

laat je ons weten hoe je debuut is geweest,TS?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 08:55

Ik ga zeer regelmatig schrijven bij de subtop-wedstrijden en veel gehoord commentaar daar is : te weinig afdruk. Ik heb je nog nooit zien rijden, maar afgaande van de geplaatste foto's lijkt het of je paard ook niet echt veel buiging heeft in de gewrichten en weinig afdruk toont.
In het ZZ-licht wordt hier veel meer naar gekeken dan in het Z2.
Als ik de foto's van Denise Blom bekijk, toont Merlin veel meer afdruk en actie in de benen dan jouw paard.

Misschien dat je foto's of een filmpje hebt, waarop hij wel meer afdruk vertoont?

Ik vind het erg knap dat je al zover gekomen bent. En een keer ZZ-licht starten op zo'n oefenavond met Subtop juryleden in een goede voorbereiding. Dan weet je ook meteen wat je kunt verwachten (hoewel ze dan vaak iets milder zijn dan op de echte wedstrijden).
Veel succes in ieder geval :j

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:37

Leuk zeg die foto!

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:37

Ben wel nieuwgierig naar meer

Nielsje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:26

Ten 1e heb je maar 15 maar punten nodig om over te mogen en ten 2e hoort een jury gewoon te beoordelen wat hij ziet :j
Maar ik geloof dat Amber en Pepper hun zaakjes prima op orde hebben :D[/quote]

ja ha ha, maar als je met 15 punten al overgaat dan kan kun je er echt vergif op innemen dat je heeel laag gaat scoren in het ZZ licht. Dat zou heel jammer zijn. Of je moet in het Z2 al proeven rijden waar je constant 2 wp's per proef rijdt, dan heb je wellicht kans. Het is gewoon echt andere koek dan de basis.

Nielsje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:27

[
Ik vind het erg knap dat je al zover gekomen bent. En een keer ZZ-licht starten op zo'n oefenavond met Subtop juryleden in een goede voorbereiding. Dan weet je ook meteen wat je kunt verwachten (hoewel ze dan vaak iets milder zijn dan op de echte wedstrijden).
Veel succes in ieder geval :j[/quote]

Hele goede tip! Zou ik zeker doen.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:10

Leuk joh! Ik was in Panningen al diep onder de manier waarop jullie 'samen' aan het werk waren. Hopelijk tot een volgende keer...

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:03

GEFELICITEERD, heb er alle vertrouwen in!!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:29

gefeliciteer meid ! :D
we willen wel foto's zien van je beduut ! :D

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:52

stoer hoor! weer een fjord ZZ licht.
ik ben benieuwd wanneer je vind dat jullie er helemaal klaar voor zijn en gaat starten. Je hebt er nog een fan bij!

veel succes in het ZZ licht

amberpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:31

bedankt allemaal!!! ik heb momenteel onzettend weinig tijd om op iedereen te reageren.

maar ik vind jullie reacties heel fijn en leuk!!

groetjes amber

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:16

Echt heel erg knap dat je ZZ-licht mag gaan rijden. Heel veel succes en ik ben echt heel benieuwd naar de resultaten :) Ik hoop dat het volgende week mooi weer wordt!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:38

Van harte gefeliciteerd en heel veel succes in het ZZ-licht en mogen de beste winnen :D Echt super dat je dit met een fjord kan bereiken!! *\o/* :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:50

Ik heb je een aantal jaar terug al eens op fjovrili zien rijden. Hartstikke goed dat jullie zover zijn gekomen. Zet hem op. Laat je nog even weten als het zover is? Misschien wil ik ook wel even gaan kijken.

albertnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:53

He Amber! Lang geleden maar ik dacht, laat ik weer eens even een keer op bokt kijken... Zie ik dat jij ook ZZ-licht mag gaan starten, gefeliciteerd! Ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig geworden, dus laat maar weten wanneer het gaat gebeuren. Misschien is het wel leuk om ook met Pjôtr dan in te schrijven... kunnen we die juryleden de schrik van hun leven bezorgen: 2 fjorden op een subtop-wedstrijd ;-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:42

Maar dan wil ik het ook weten, want 2 fjorden op een subtop wedstrijd dat moet ik zien!!!