Onze 1e proef liep niet geheel als het moest.
Omdat Perla nogal eens tegen je been aan kan hangen hebben we haar de laatste tijd vooral heel veel op reactie getrained.
En dat kreeg ik: na het groeten bij het binnenkomen gaf ik been en Perla schoot in galop vooruit *oeps*, rustig teruggenomen omdat ik met de reactie op zich blij was. Daarna moest ik middendraf rijden M-F maar omdat ik zo bezig was met paardrijden ipv proef rijden schoot ik zo de diagonaal op *nogmaals oeps*. Volgens mij riep ik zelfs nog keihard oliebol . Daarna moesten we meteen appuyeren maar de concentratie was zo weg dat Perla in galop sprong *driemaal oeps*.
De rest van de proef ging op zich wel aardig maar na drie van die grove fouten is de toon al gezet.
Tweede proef gingen we beter doen besloot ik, ik ging niet meer fout rijden.
Mijn zus begint te lezen, voorwaarts verzamelde draf, C linkerhand, M-B travers. Dus ik ga braaf linksaf .... maar voor de opletters.... je komt helemaal niet bij M-B als je links gaat. Dit keer was het mijn zus die ik keihard oliebol hoorde roepen, ze had me rechtsaf moeten sturen
De jury ging er zelfs helemaal van staan en sloeg zijn handen in elkaar, die man moet toch gedacht hebben dat ik echt zo dom was als dat ik blond ben
Rest van de proef fijn uit kunnen rijden! Alles moet nog meer bevestigd maar Perla was er voor me, en ze liep!! Daar gingen we voor.
Met een tevreden gevoel afgegroet en toen ging het juryhok open *owjee*.
Ik dacht eigenlijk dat hij me op mijn vingers zou tikken dat ik de proef uit mijn hoofd moest leren maar dat deed hij niet.
Hij wilde even vertellen dat hij vond dat ik zeer veel talent had. Dat ik de eerste was die hij vandaag zag die zo goed mee zat en alle hulpen goed gaf *okee dit keer dan bloos in plaats van oeps*. Hij verteld dat hij het jammer vond dat ik fjorden reed, hij vond het erg knap maar vond dat ik meer in mijn mars had. Hij bedoelde de opmerking overigens helemaal niet vervelend maar hij vond dat ik meer zou kunnen dan het Z2 en dat mogen mijn paarden natuurlijk niet
Heb hem bedankt voor zijn compliment maar verteld dat ik toch echt NOOIT mijn fjordenkinders de deur zal wijzen. Mijn fjordjes geven mij het voorrecht om van HUN talent gebruik te mogen maken
Nu ben ik dus officieel de eerste NL amazone met 2 fjorden in het Z
jammer dat de eerste proef mislukte, maarja niet alles kan altijd goed gaan.. toch? Hoeveel punten had je eigenlijk?^^?
, leuk zeg dat je de eerste nederlands vrouw bent met 2 fjordjes in het Z. 

Maar nu rijd je Perla ook al in het Z.... super hoor!!