mijn merrie Roëla is een dochter van Drageset. aangezien deze hengst al een aantal jaren geleden is overleden(1999), ben ik erg benieuwd of er nog meer mensen een fjord met deze afstamming hebben.
Roëla geb. 20-04-1996 V: Drageset MV: Björgard
Troelaatje
Zie mij profiel.. (Ravijka, Unvajr en Sjolvir) Stam moeder van clubje fjorden die ik goed ken is een Drageset..
De mijne(Sjolvir) is een Brusvein uit een Drageset moeder(Fanne) in mijn profiel ook haar zus (Ravijka) te zien uit Gradar en Drageset moeder(Fanne) En Unvajr.. een Brusvein uit een moeders(Orvar).. vader weet ik zo niet... en moeders moeder(Fanne) vader, ja weer Drageset...
Ik heb een zoon van Drageset uit '94, moeder was de modelmerrie Evelien . Zal eens kijken of ik een foto kan toevoegen. Moet eerst uitvogelen hoe dat werkt...
kunnen heel vrolijk zijn... (blij blij blij!!! ietwat druk) maar zijn ook zeer werkwillig!! doen hun stinkende best voor je.... (maar ik heb een brus x drag, oma drag was super werkwillig!!! Fanne...)
Troelaatje
ben ik helemaal eens met sjolvir! vrolijk en werkwillig.ik heb met ro wel eens dat ze super-eigenwijs is,en je soms echt aan het uitproberen is.daarna gaat het weer een hele tijd goed maar er zijn dingen die een keer in de zoveel tijd weer terugkomen. (vooral zich met de route bemoeien....dat is de kortste weg naar huis!! echt!! ) maar idd als het erop aan komt doet ze alles voor me. en het liefst wel in een flink tempo....de handrem is nog weleens ver te zoeken...ik rijd dan ook met een stang of met een pessoabitje met een buitenrit. vooral als ik met een groep ga rijden. maar dat is verder geen probleem. als zij zich gedraagt, rijden we gewoon met een lekker los teugeltje.
ik heb nu 2 keer een endurance gestart met ro en dat ging super! dan laat ze zich niet zo opdraaien door de andere paarden en vind ze het heerlijk om gewoon lekker te mogen gaan.