Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maggie

Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:24

Hoi, hoi

Zijn er meer mensen met een kleuter?
Mijn naam is Maggie 35 jaar en ben benieuwd naar jullie ervaringen mijn fjord Gio is nu 2,5 lekker dwars en grappig.
Lijkt me leuk om te praten over wat jullie allemaal doen met je fjordje.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 01-08-08 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Air

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:33

Claudia(Clauds @ bokt) heeft een (vz) fjord van 2,5, ik ga er vaak mee naar toe. Ook erg dwars, wil zo over je heen lopen, dus hij moet nog even goed opgevoed worden Ja

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:15

Heej,

Ik ben Florien ben bijna 18 en ik heb een fjordenruin van 2.5 jaar.
Heb hem nu ongeveer 2 maanden Haha!
Wat ik doe met Bodan is hem borstelen, buiten lopen, in de bak gooien, af en toe hem over een hindernisje laten springen, nu net begonnne met longeren, gaat super goed Tong uitsteken En verder staat hij met andere paarden 24/7 in de wei.

Wilde ook met hem aan vrijheidsdressuur doen maar van al die beloningen word hij erg opdringerig en happerig Tong uitsteken ben er maar mee gestopt.
En volgend jaar ga ik beginnen met inrijden.

Maggie wat doe jij allemaal met je fjord?

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:34

Hoi,

Ik heb Boaz
en mannetje van 2,5 ongeveer 3 maanden geleden gecastreerd
lekker eigenwijs maar ook een echte knuffel Lachen

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:13

Ik heb dametje Bente!!
Ik doe bijna niets met haar, ze is nog wel erg jong, ze is van juni, dus 2,5 is ze ook echt nog niet..
Ik knip haar uiteraard wel en borstel erover, maar ze staat 24/7 in het land dus niet te vaak..
Ze loopt netjes met me mee, hoefjes worden gegeven enz.. Niet zoveel problemen..

Af en toe wel een streek hoor, snel door het hek rennen als ik een ander er uit haal o.i.d. Maar geen gemene dingen, meer ondeugend..

Ze is wel heel aanhankelijk, komt naar je toen voor een knuffel en ze vind het heerlijk om haar hoofd op je schouder te leggen terwijl je haar krabbelt..

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:21

ik heb een ruintje van 2 jaar en 5 maanden, hij is erg ondeugend, maar ook erg knuffelig. Hij staat 24/7 buiten op de wei samen met mijn 7 jarige merrie en dat gaat harstikke goed.

Ik longeer Exel af en toe even en hij gaat af en toe mee op buitenrit. Dan ga ik op Vera en hij loopt gezellig met ons mee, dus hij is inmiddels hartstikke verkeersmak Haha!

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:42

Ik heb een ruin van (bijna) 2.5 jaar. We doen eigenlijk niks met hem, hij staal lekker 24/7 in het land, maar we gaan er wel bijna elke dag naartoe. Soms poets ik hem wel en beetje knuffelen enzo maar voorlopig mag hij nog even lekker jong zijn Lachen , hij is ook nog wel een beetje ieletjes dus hij moet eerst nog maar wat meer uitzwaren Tong uitsteken

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 22:22

Gio is van eind april dus bijna 2,5.
Hij is naar mijn idee bomproof, ik loop al vanaf dat ik hem heb met hem buiten dus verkeer is hij gewend en schrikt eigenlijk nergens van.
Hij is lekker nieuwschierig en dat vind ik fijn dat hij alles wil zien en voelen.
Hij staat op de dag op het land en ´s nachts op stal met een ander paard.
Ik kan alles bij hem doen alleen op 3 benen staan bij het uitkrabben vind hij moeilijk.
Ik ben begonnen met wat grondwerk zonder snoep want hij word er heel opdringerig van en ik merk dat een aai hem ook goed doet.
Longeren doe ik niet vind ik te zwaar maar laten lopen in de bak met gebruik van de lengte wel en hij luisterd heel goed naar mijn stem.
zadel op kent hij al vind alles best.
Nu ben ik bezig met stil staan en pas op commando lopen, ik vind het gewoon leuk om bezig te zijn en aangezien hij heel nieuwschierig is lijkt het erop dat Gio het ook leuk vind.
Hij is alleen erg bijterig maar dat zal nog wel even duren zet graag overal zijn tanden in.
Verder is hij gewoon erg grappig in zijn doen.

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 22:25

oja, zijn letter begint met de G omdat hij uit Belgie komt zijn vader is Hildar.
En hij is best breed ik moest een boetdeken kopen, helaas eczeem en moest de maat 195 hebben alles zit te strak in kleinere maat.
Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:17

Ik heb ook een 2,5 jarige Fjord,Biscuit(bij ons heet ze Diva), nou ja ze is van juli, dus ze is nog vrij jong.
Doe er ook nog eigenlijk niets mee, beetje poetsen en meelopen en over een paar maandjes gaan we beginnen met buitenlopen en wat grondwerk en misschien wat longeren.

Het is een schat van een pony, ze zou het liefst de hele dag achter je aan lopen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:16

Ik heb ook een 2,5 jarige (nouja, hij is van mei dus eigenlijk nog niet Clown )
Ik doe er nog niet veel mee, beetje poetsen en grondwerk. Voor de rest staat ie lekker 24/7 in de wei, en daar heeft ie het wel naar zijn zin. Haha!
Hoe groot zijn die van jullie? Die van mij is nou rond de 1.40

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:47

Bart is ook ongeveer 1.40 denk ik Lachen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:25

maggie schreef:
Hij is alleen erg bijterig maar dat zal nog wel even duren zet graag overal zijn tanden in.
Verder is hij gewoon erg grappig in zijn doen.

dat bijterige komt me heel bekent voor en ook dat opdringerige met eten geven, ik hoop dat het de leeftijd is, wan ik vind het geen leuke eigenschap van hem.

Exel hebben we laatst gemeten en toen kwam ie op 1.43, dus ik ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden. Hij komt met zijn kont al boven Vera van 1.46 uit en hij is behoorlijk overbouwd, dus ben echt benieuwd.

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 19:12

ik vind het moeilijk om te meten, heb er niks voor, maar ik schat hem tussen de 1.40 en 1.45 hij is best fors.
Hoe meten jullie met een speciale stok?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:09

Bente is wat kleiner, ik denk, ruwe schatting, 1.37/1.38.. Ze is nu net iets groter dan haar moeder die 1.36 is..

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:03

Wij hebben twee 2,5-jarige hengsten.

Ze staan samen op de wei, het is eigenlijk al veel te lang geleden dat ik er nog heen ben geweest Bloos

Denk dat ze binnen dit en 2 maand wel weer thuis komen want in feb. gaan ze mee naar de HK en moeten ze een werkproef afleggen.
Ze kennen beide het bit al wel, maar verder wordt dat dus nog wel oefenen Lachen
Brijol is echt een lieverd, die komt altijd knuffelen en is helemaal niet happerig. Vorige HK stond hij ook gewoon te slapen terwijl de andere zich zo druk te stond te maken Haha!
Gidar is een beetje heftiger, maar ook enorm aanhankelijk geworen de laatste tijd.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:12

Bodan is ook erg happerig, gelukkig word dit al minder.
Hij is volgens de fokker waarvan ik hem kocht 1.43 maar met de meetstok van de meneer waar ik sta is hij 1.41.
Hewt komt ook niet op een cm aan Tong uitsteken

Hoe groot moet een 2.5 jarige nu zijn als hij 1.50 word als een fjord is uitgegroeid?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:32

Hier nog een met een bijna 2,5 jarige merrie ik heb nog geen problemen met haar, maar pik dit ook niet, ze moet gewoon braaf zijn.
Eigenlijk word ze alleen maar braver want toen ik haar kocht een half jaar geleden kon ze niet eens aan een touwtje meelopen, ze moest alles nog leren.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:54

De laatste tijd was Bob ook wat happeriger en heel de tijd het baasje uithangen. Vandaag was het ineens over en was ie weer de lieve kroelkont. Haha!
Heb vandaag even gekeken hoe tie het aan de longe doet, paar rondjes de ene kant, paar rondjes de andere kant, en hij gedraagde zich keurig. Lachen

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:00

Deze week Boaz opgemeten
en hij telt al 1.45
hij is van Mei
vraag me af hoeveel hij nog gaat groeien!!
wat denken jullie??

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:17

_Jessica schreef:
Deze week Boaz opgemeten
en hij telt al 1.45
hij is van Mei
vraag me af hoeveel hij nog gaat groeien!!
wat denken jullie??

Wat toevallig, de mijne is ook van 13 mei. Haha!
Die van jou is idd flink aan de maat!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:46

Heb even in je profiel gekeken!
leuk ding zeg!
ik zal binnenkort neuwe fotos in mijn profiel plaatsen

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:45

Ik heb ook een bijna 2,5 jarige, een merrie. Zij heet Blue Shadow en is een gra kleurige merrie. Ik doe nog niet zo heel veel met haar, af en toe wandel ik met Shadow, en nu ben ik bezig on ze aan een bit te laten wennen. Ze vind alles interessant en wil graag wat voor je doen.

Als ze straks vaak op stal staat wil ik ze het longeren aan gaan leren en een beetje bitwijs gaan maken, alles met geduld, rust en tijd, ze is nog jong zat.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:41

Wanneer krijgen we weer eens nieuwe foto`s van shadow te zien???
is lang geleden

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:27

ja dat is idd lang geleden, maar mn computer is gecrasht en ik ben al mijn recente foto's kwijt (handig he dat back uppen?) maar ik zal gauw weer eens foto's maken van der.

Ze blijft alleen een beetje rond de 1.40 hangen, ze wordt dus niet zo groot als Boaz (helaas, maar dan gaan we maar wat meer mennen)