Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Bedankt! 

, maar bij deze ruin zijn het naar mijn idee goede verhoudingen. Manus staat wel bekend dat hij groot fokt en als je er een merrie achter hebt die ook grote maat is kan dat best een mooi veulen opleveren.
. Bedankt in ieder geval, ik ben sowieso van plan om naar de hengstenkeuring te gaan, daar krijg je vaak een goed beeld van de hengsten en hoe ze er IRL uit zien. 

Hosar had in Noorwegen 'slechts' een 2e premie. De echt goede hengsten krijgen een 1e premie, en je hebt er ook nog met een 1e premie op nakomelingen. Dat zijn de beste hengsten 
Qua papier lijken ze me mooi bij elkaar te passen!! Overigens is Yordy ook een vrij moderne hengst, en ik denk dat je daarnaar op zoek bent? Gezien je keus voor Manus.
Yoline schreef:En waarom dan niet? Ben wel benieuwd naar de motivatie

Bella schreef:Yoline schreef:En waarom dan niet? Ben wel benieuwd naar de motivatie
Goeie vraag, dát stond er niet exact bij en willen wij ook wel graag weten. Maar het idee ligt momenteel op de grote hoeveelheid Rei Halsnaesjes in de fjorden. (dat het niet gaat zoals bij het tuigpaard waar bijna overal wel renovo achter zit, goed renovo is niet de beste oplossing aangezien daar wel zoveel inteelt uitgehaald is, maar even het vele voorkomen in de bloedlijnen!)
Opzich natuurlijk helemaal niet vreemd (en vind het zeker ook niet per direct verkeerd), ze kijken alleen in dit geval verder dan het papier in het paspoort!

misschien is dat juist ook wel de reden dat ze er nu mee komen, dat ze zelf ook tot dat besef gekomen zijn.