Familie van Fjelljon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen2211

Familie van Fjelljon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:30

Hallo allemaal,

Ik heb een driejarige Fjord Zamson met als afstamming Fjelljon x Hjerter Knaegt. Hij is geboren in het duingebied Meijendel bij Wassenaar. Zelf heb ik in 1999/2000 stage gelopen bij Giel Schreven in Weert en daar heb ik Fjelljon voor het eerst ontmoet! En wat voor indruk was dat....ik had (en heb daarna) nooit meer zo'n geweldige lieve en coole hengst gezien. Helaas is deze geweldige hengst veel te vroeg gestorven. Je kon echt werkelijk alles met hem! En dat heeft zijn zoon (sinds een half jaar geruind) nu ook! Hij is gewoon op driejarige leeftijd al bom-proof. Zolang hij niet alleen is (paard of mens) is het prima. Zamson is heel erg op mensen gericht! Knuffel is gewoon zijn middle name! Kijk het sociale met paarden, vind ik logisch met een achtergrond als duinpaard en daarna in de opfok, maar feitelijk heeft hij de eerste maanden van zijn leven natuurlijk zo goed als geen mensen gezien! Dus dat hij zo'n knuffel geworden is, vind ik wel apart! Tot zover de lofzang op mijn eigen pony (maar hij is echt geweldig!) Haha!

Maar de vraag is of anderen ook zulke leuke ervaringen met nakomelingen van Fjelljon hebben of andere dingen die typisch des Fjelljons zijn...Ervaringen van mensen die ook een paardje uit het duingebied ben ik ook benieuwd naar!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ACATLXTH

Hij heeft op dit moment al weer korte manen, maar dit is hem!

izabella

Re: Familie van Fjelljon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:40

Mijn veulentje is een kleinzoon van Fjelljon.
Zijn vader is Vjostar en die schijnt ook zo'n knuffelaar te zijn.
Mijn veulen is precies zo: heel erg op mensen gericht, sociaal naar andere paarden (in tegenstelling tot zijn moeder, dus hij moet het wel van de vaderlijn hebben), rustig en koel in zijn hoofd en altijd vrolijk.
Voor foto's zie mijn profiel.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:48

Ik heb Fjelljon een half jaar gereden toen hij geruind was Haha! Verder staat er ook een Fjelljondochter op stal!

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:06

Mijn merrie Murell heeft 3 veulens van hem gehad.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:24

murie21 schreef:
Mijn merrie Murell heeft 3 veulens van hem gehad.

Misschien leuk om te vertellen hoe hun karakters zijn...

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:38

Het zijn alle 3 mooie en goede paarden. Erg fijn in de omgang en fijn te rijden. Alleen 2 van de 3 zooooo eigenwijs haha! Met rijden met name met galloperen. Ze gingen dan gewoon doodleuk de andere kant op dan als dat de bedoeling was. Is gelukkig helemaal goedgekomen haha!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:31

Ik heb ook een nakomeling van hem (foto's in mijn profiel)
Raya is erg aanhankelijk en makkelijk in de omgang en heeel knuffelig.
Verder hebben Fjelljons altijd een typisch hoofd. Sommigen vinden het niets anderen vinden het mooie koppies.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:02

Wij hebben een halfzusje van hem (en hadden een halfbroer)
Lye Nelly en Valdemann (beide van Nelly, moeder van Fjelljon)

Lye is echt een superschatje Lovers die heeft als bijnaam sok gekregen hihi
Je kan er alles mee doen en is de rust zelve, en vooral ook heel erg lief voor mijn 5-jarig broertje (daar is ze extra voorzichtig mee)
Valdemann stond tot over een jaar of 3 bij ons, maar is dan verkocht omdat we al teveel in dezelfde lijn zaten... Mijn vriendin heeft hem toen nog ff gereden, maar ik heb zelf nooit echt wat mee gedaan. We hebben ook nog een dochter van hem, ook zo gek op aandacht en bomproof!

Lye:
http://img417.imageshack.us/img417/3666/200612rl9.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/7338/200665wq2.jpg

Valdemann (heb ik geen foto's van toen hij nog bij ons stond)
http://img76.imageshack.us/img76/4033/v ... n05ip9.jpg

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:40

Ik heb zelf ook twee nakomelingen van Fjelljon
Ulljon van 7 jaar, heel lief rustig karakter. Hij wil graag voor je werken en we rijden inmiddels in de L2 paarden. Hij loopt momenteel erg fijn. Hi is 1.49 hoog. Hij heeft duidelijke zebrastrepen en veel zwart in de manen en staart en een donker koppie
Yggdrasil(Silly) van 4 jaar. Lijkt qua karakter wat meer op haar moeder. Eeen pittige tante maar leert heel snel. Zij is ook vrij donker, ze groeit nog steeds en ze is nu ongeveer 1.40 denk ik.
Foto's komen in mijn profiel zodra mijn pc thuis weer werkt

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:12

Ik heb zelf een merrie van Fjelljon.
Ze is dol op aandacht en erg leergierig. Ze is ook erg donker en heeft gelukkig der voorpluk van der papa georven Tong uitsteken
Ze is ook heel sociale tegen andere paarden. Wupke is nu denk ik 1.48 Lachen

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:53

Wow, mooie familieleden allemaal! Zamson is niet zo donker als dat ik bij sommige nakomelingen heb gezien, maar heeft wel de typische lange voorpluk. En net zo knuffelig als de rest van de familie dus! Haha! Dank voor jullie antwoorden en ik zal jullie op de hoogte houden van zijn voortgang! Bloos Met dank aan de eerste premie die hij in september gehaald heeft op de keuring gaan we nu namelijk voor de verrichtingsproeven in november 2007! Pling

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:41

Dat komt goed hor Ulljon is ster en Silly is nu model

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:36

Heleen2211
Heb je ook nog meer foto's van hem? En wat is zijn opa??
En naar welke keuring is hij geweest??

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 14:13

We zijn naar de keuring in Heemstede geweest. Daar heeft hij een eerste premie gehaald en is als derde geplaatst van de acht in de rubriek van drie jaar en oudere ruinen. Niet slecht voor een ruin van drie jaar die nog nauwelijks onder het zadel is geweest toch!

De foto is gemaakt op de plaatselijke keuring. Daar is hij tweede geworden van ongeveer 20 haflingers en fjorden. En de beste fjord want nummer 1 was een haflinger! Ben blij dat deze mensen het dus met me eens zijn dat hij gewoon super mooi is! Knipoog Ter verdere informatie: zijn moeder Hjalmara komt bij een zekere familie Odink vandaan en is een volle zus van Goldy, die blijkbaar een elite merrie is (daar kwam ik achter uit het boekje van de keuring van wijk bij duurstede). Omdat hij uit de duinen komt heb ik zijn moeder dus nooit gezien....ben er eerlijk gezegd wel benieuwd naar!

Afbeelding

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:52

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:28

@ Heleen211: Janine heeft een nakomeling van Goldy en ze kent Goldy goed. Ze is hier geregistreerd onder Fjordenmaniak geloof ik, ze wil je vast wel meer vertellen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:09

Heleen2211 heeft hij ook zomereczeem?? Want zijn manenkam is zo ribbelig en ik ken meerdere Fjelljons die gevoelig zijn voor eczeem...

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:06

Wupke heeft ook zomereczeem Lachen

Heleen2211

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 12:21

Nee, maar nu wonen we ook in het kustgebied (letterlijk 4 kilometer van de zee) dus echt last schijn je daar hier niet van te hebben, toch? Het is niet echt een jeuker meer een kroeler Haha! De foto laat het ook misschien verkeerd zien, maar ik heb niet echt digitale foto's van hem. Verdrietig Wel van toen hij jonger was...ik zal mijn album eens bijwerken! Bloos We zijn nu bezig met hem te beleren voor de wagen. Zelf wil ik voornamelijk met hem gaan mennen en ik zoek nog een bijrijdster voor het rijden onder de man. Ik hoop een hele veelzijdige fjord van hem te maken! Haha! En als ik me het goed kan herinneren had Fjelljon ook goede cijfers voor zijn verrichtingsproef mennen!

Maar wat is Wupke een mooie fjord zeg! Pling In één woord wauw!!!! En een geweldige foto! Een fotomodel is er niks bij! Ik wil trouwens graag wat meer weten over Goldy en die familie maar ik moet nog even uitvinden hoe ik iemand kan vinden hier.... Haha! Ben nog niet zo thuis in bokt. Pling

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:28

Dankje wel Heleen2211 Haha!

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 06:09

Hier dan de foto's
Ulljon
Afbeelding

en Yggdrasil
Afbeelding

en samen
Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 06:34

Ze hebben wel veel van elkaar weg Knipoog Ulljon is echt supergaaf Haha!

kim23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:20

hallo allemaal,

voor het eerst op bokt dus moet nog even wennen hoe alles werkt!
Ik heb een dochter van Fjelljon ze heet Raika en is 10 jaar oud. De moeder is Murell.
Raika is erg donker voor een fjord, heeft een lange dikke voorpluk en de manen heb ik laten groeien en hangen inmiddels ergens op de schouder echt prachtig!( geen last van eczeem; zoals ik verderop gelezen heb) en heeft een sterk eigen willetje, kan weleens bokken onder het zadel als ze ergens niet mee eens is en is verder super in het bos en dressuurt ook goed.Verder is ze wel erg op mij gesteld zodra ze me hoort laat ze het weten ook! al met al lieve pony met karakter!

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:11

Raika is een veulen van mijn merrie! Zij is ook erg donker. De andere veulens van haar ook.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:43

rooslovertje schreef:
Ze hebben wel veel van elkaar weg Knipoog Ulljon is echt supergaaf Haha!

Dank je Bloos Silly is echt de meisjesversie van hem Haha!