Ik heb een driejarige Fjord Zamson met als afstamming Fjelljon x Hjerter Knaegt. Hij is geboren in het duingebied Meijendel bij Wassenaar. Zelf heb ik in 1999/2000 stage gelopen bij Giel Schreven in Weert en daar heb ik Fjelljon voor het eerst ontmoet! En wat voor indruk was dat....ik had (en heb daarna) nooit meer zo'n geweldige lieve en coole hengst gezien. Helaas is deze geweldige hengst veel te vroeg gestorven. Je kon echt werkelijk alles met hem! En dat heeft zijn zoon (sinds een half jaar geruind) nu ook! Hij is gewoon op driejarige leeftijd al bom-proof. Zolang hij niet alleen is (paard of mens) is het prima. Zamson is heel erg op mensen gericht! Knuffel is gewoon zijn middle name! Kijk het sociale met paarden, vind ik logisch met een achtergrond als duinpaard en daarna in de opfok, maar feitelijk heeft hij de eerste maanden van zijn leven natuurlijk zo goed als geen mensen gezien! Dus dat hij zo'n knuffel geworden is, vind ik wel apart! Tot zover de lofzang op mijn eigen pony (maar hij is echt geweldig!)
Maar de vraag is of anderen ook zulke leuke ervaringen met nakomelingen van Fjelljon hebben of andere dingen die typisch des Fjelljons zijn...Ervaringen van mensen die ook een paardje uit het duingebied ben ik ook benieuwd naar!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ACATLXTH
Hij heeft op dit moment al weer korte manen, maar dit is hem!
die heeft als bijnaam sok gekregen hihi
Met dank aan de eerste premie die hij in september gehaald heeft op de keuring gaan we nu namelijk voor de verrichtingsproeven in november 2007!
Ter verdere informatie: zijn moeder Hjalmara komt bij een zekere familie Odink vandaan en is een volle zus van Goldy, die blijkbaar een elite merrie is (daar kwam ik achter uit het boekje van de keuring van wijk bij duurstede). Omdat hij uit de duinen komt heb ik zijn moeder dus nooit gezien....ben er eerlijk gezegd wel benieuwd naar!
Wel van toen hij jonger was...ik zal mijn album eens bijwerken!