Mijn leraar zegt dat ze alleen maar goed zijn om dik te worden
in de wei en niks anders als nut hebben. Wat vinden jullie?
Groeten Elise
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en de achterzijde waar de mest uit komt 
elisedcl schreef:Mijn leraar dierengedrag
Aan de eene kant kan ik me ook wel wat bij zo'n vooroordeel voorstellen, de meeste fjorden zijn gewoon moddervette grasmaaiers. Degene waar ik gestald sta had ook een grote hekel aan fjorden, maar zij vindt Angel nu toch echt heel leuk.
Daarnaast is ze ook echt wel veelzijdig, als ik dressuur rij krijg ik het ene compliment na het andere en met springclinics heb ik ook nog niks als complimenten over haar techniek gehoord. Nou denk ik niet dat mijn fjord toevallig zo fantastisch is dus ik denk echt wel dat ze wat kunnen, het is alleen maar wat je er mee doet.
Keandra schreef:Goh, herken dat wel
Waar wij vroeger op stal stonden (met hun knotjespaarden enzo) waren wij de enige met een fjord. En een wintergast (kwam enkel om te overwinteren) die verklaarde onze fjord (op 2jarige leeftijd) slachtafval. Hij wou ze zelfs direct naar het slachthuis brengen, zonde van de stal die voor een 'goed' paard kon verhuurd worden.
2 jaar later die pipo nog tegen gekomen en mijn man heeft hem even getoont dat ons slachtafval beter kon springen dan zijn wedstrijdpaard.![]()
Ondertussen is dat slachtafval super veelzijdig op 8 jaar.
Wil je dressuren (ook wel vechten, maar kom) dat gaat.
Wil je springen, no problem. Ze gaat ongetraind met gemak over 1m.
Wil je western rijden. dat gaat, doet mijn man nu vooral met haar.
Wil je wandelen? doet ze heel graag en goed. Gaat met gemak 30km doen op een dag.
Wil je racen (kan ze ook namelijk)? Dat is voor haar ook heel leuk, zeker tegen nog andere paarden. gegarandeerd dat ze wint (laatst nog gewonnen van een quarter. githa had een pieksnelheid 58.75km/u in het versnellen, gemiddeld over 2km had ze 44km/u gelopen, dus voor een fjord toch wel snel hoor.)
Wil je weg met de koets? ook geen probleem, gaat met de hoefjes in de neus.
Wat moet ze nog kunnen?
Jij maakt je paard. Jij beslist wat je hem gaat leren.
Dus laat die vent maar zeggen en in zijn droomwereld leven. Of je nodigt hem uit voor de fjordencrossles? Mag hij ook eens kijken hoe de fjorden het doen. Veel cooler dan een driftkikker.