Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.anneliesdj schreef:Amber_ schreef:Mijn Fjord, Toot, was binnen 2 weken ingereden. Zadelmak + hulpen.
Vanaf wanneer reken je dan?
Vanaf de eerste keer dat je erop stapte of de eerste keer dat het zadel erop ging of de eerste keer dat je ging longeren of wat? Het ligt er nogal aan.
Amber_ schreef:Mijn Fjord, Toot, was binnen 2 weken ingereden. Zadelmak + hulpen.
Cynthiaaapje schreef:Longeren doen we tot nu toe vooral los, hij draait zich vaak en snel om en snapt het nog niet zo goed. Ik zet een deel van de bak af en ben daar met hem bezig. (Als ik geen stuk af zet, kan ik de hele bak met hem door skiën, achter de lijn aan :p ) Nadat hij het los een beetje begrijpt pak ik dan de longeerlijn en ga dan daar ook nog even mee aan de slag. Ik weet alleen niet wanneer het goed is en je het echt logeren kunt noemen en hem weg kunt brengen?
Ik sta op een fjordenfokkerij die ook service hebben zadelmak maken als je geinteresseerd is PB even miss hebben ze nog wel plek als je dat interesseerd
van zadel erop tot 1ste buitenrit
en ik snap dat je nog niet echt weet van hoe en wat maar doe gewoon alles rustig op jou tempo als jij denkt dat emiel klaar is om onder de man gereden te worden dan moet je dat ook doen en niet eerder. (ik luister altijd naar mijn gevoel) en ga ook oefenen om langs hem te springen of op een bankje te staan zodat hij leert en weet dat er niks aan de hand is als je wilt gaan opstappen. zoals ik je tekst lees heeft hij het gisteren dus super gedaan en ik denk als je zo door gaat dat alles wel goed komt! maar als je verder nog vragen hebt gewoon vragen iedereen zal zijn eigen mening/ervaring graag met je delen. (ps freek is pas mijn 2de fjord maar ook mijn 2de die ik zelf zadel en ruitermak heb gemaakt)