Ik wil graag even iets met jullie delen
Ik heb menno 30 maart dit jaar gekocht... ik was meteen verliefd echt super blij! Het is zo,n lief dier... heb hem beleerd met hulp van mijn collega,s. ook dit zorgt voor een sterkere band... Maar helaas ik heb een handicap aan mijn rechter arm; erbse parese. Dit houd in dat ik bij de geboorte klem ben komen te zitten met mijn schouder, en dat daardoor mijn zenuwen naar mijn rechterarm zijn gescheurd.....
Een lastige handicap waarmee je belemmert word in het functioneren.... maargoed, dit was nooit lastig voor mij want ik weet immers niet beter... maar natuurlijk ben ik weer een geval appart.... ik heb al een jaar lang veel pijn en ben naar de dokter gegaan voor controle, ik moet na lichamelijk oderzoek meteen door ct scans en rontgen fotos... 1,5 week later kreeg ik de uitslag.... mijn gewrichten in mijn arm verkeren in zeer slechte toestand.... de kom van mijn elleboog en schouder zijn beiden zo slecht, dat ze mijn arm helemaal niet vast houden, mijn arm is dus instabiel.
Nu moet ik heel veel operaties ondergaan en een heel erg lang revalidatie proces afgaan....
Het eerst waar ik aan dacht is Menno! Mijn lieverd... Mijn trots... Mijn alles!!! Die wil ik niet kwijt!!! Hoe zal mijn paarden toekomst zijn? Mag ik straks nog wel op het paard na al die operaties???
Ik besloot op zoek te gaan naar een leaser.. Omdat dit minimaal een jaar gaat duren bij elkaar.... en ik vind het zonde om Menno nu weg te zetten in het land, daarvoor is hij nog te kort onder het zadel... Er waren geinteresseerden voor menno maar niet geinteresseerden om mijn stal kosten te kunnen betalen, of ik was niet tevreden met hun rijvaardigheid. (Sorry hier ben ik heel kritisch in, omdat hij nog puppy is, wil hem niet laten verpesten door een ander)
Nu heb ik heel lang nagedacht... En heb besloten dat het beter is om hem te verkopen... :.( Ik ben er kapot van, maar ik vind het toch ook de verstandigste keuze die ik kan maken, vooral tegen over menno... hij word hier ook niet beter van... hij staat maar wat in het land, ik kan niets, en af en toe komt er iemand proef rijden om hem te leasen, hiervan raakt hij alleen maar in de war
Ik heb nu dus besloten om het beste voor hem te geven... Het zou heel egoistisch zijn als ik voor mezelf kies en zeg : IK hou van hem dus IK wil hem niet kwijt, maar ondertussen staat mijn pony een beetje ongelukkig te worden....
Nou dit moest ik even kwijt......
Bedankt voor het lezen... Als je meer wilt weten over menno kijk dan bij mijn advertenties...Liefs Lisanne
vergeet niet dat hij ook je steun en toeverlaat kan zijn als je er straks even doorheen zit? Even een jaartje pauze is idd niks mis mee, juist goed vaak, op die leeftijd