Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SecretLIN schreef:Wauw, wat een prachtige hengst!
heb helaas niet veel verstand van fokken.
fjordnina schreef:Jouw merrie is opgenomen in het hoofdstamboek en het veulen zou je dan in Nederland kunnen laten registreren als hulpboeker. Waar je alleen tegenaan loopt is het feit dat ze de veulens vaak willen zien dus ik weet niet in hoeverre dat voor problemen kan gaan zorgen.
En anders met je merrie in Denemarken naar de keuring? Dan kun je vast een volledig papier bij je veulen krijgen.
Wat Esther ook zegt, men is in Nederland niet zo happig op het dekken op buitenlands papier. En zoals Janna zegt, voor Alm is er van buitenaf maar weinig interesse. Ik heb vorig jaar wel even naar hem gekeken om mee te dekken, maar hij spreekt mij als paard ook niet aan en dan met name zijn rug.
Finfin spreekt me zo op het eerste oog veel meer aan, ook qua bloedlijn trouwens. Hij doet me qua bouw een beetje denken aan Orsta.
Het is zo ontzettend jammer dat het NL stamboek zo weinig op heeft met kleur, terwijl daar vanuit de fokkerij toch best vraag naar is, mits op Nederlands papier. Volgens mij is het ook het enige stamboek in landen van enige betekenis binnen de fokkerij dat momenteel geen enkele gekleurde hengst in de dekdienst heeft. Rondom je heen zie je volop kleurtjes, waarom hier dan niet? Is Nederland soms de enige die vind dat kleur en kwaliteit niet samen kunnen gaan? Want blijkbaar denken de landen (inclusief het moederland!) daar toch anders over.