Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Froukjeloves schreef:en daarbij rij ik nog aardig goed hoor;) heb veel paarden rustig gekregen dus hoop dat bij deze ook te kunnen:)
StefenYnia schreef:Paar vraagjes:
1. Hoe oud is Tanja?
2. Wat weet je van haar geschiedenis?
3. Heb je problemen met zadelen? (Kan dat zadel niet goed past, en zij probeerd te vluchten)
4. Doe je grondwerk?
Mijn Fjord -kan- ook van dat soort streken vertonen, maar het is bij haar echt een paniek reactie, en komt dus voort uit een probleem dat ikzelf nog niet 1-2-3 heb ontdekt.
StefenYnia schreef:Froukjeloves schreef:en daarbij rij ik nog aardig goed hoor;) heb veel paarden rustig gekregen dus hoop dat bij deze ook te kunnen:)
Sorry dat ik het zeggen moet, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. Met alle respect, het ene paard is het andere niet, en veel ervaring op die manier gebruikt, betekend in mijn ervaring juist vaak dat mensen dingen over het hoofd zien, omdat ze die instelling hebben.
(Bedoel het echt niet rot, hoor!)
Froukjeloves schreef:Tanja is 14 jaar oud. altijd recreatie mee gereden. en meer wil ik ook niet.
voor de rest is alles na gekeken en niks aan de hand met het zadel etc. Al die punten zijn al nagekeken.
ik dacht eerst dat ze moest wennen aan de bak maar der buiten doet ze het ook.
grondwerk doe ik ook en dat doet ze echt super.
Froukjeloves schreef:Ze doet het ook wel met grondwerk, zodra je met der gaat draven, niet alleen onder het zadel. alleen in mindere maten. ze doet dit vanaf het begin. De mensen waar wij haar weg hadden hebben ons alles verteld. En ook het adres van de fokker( waar ze dervoor wegkwam) heb ik. Het is voor de rest ook een schat, doet niks verkeerd. Het is alleen als ze harder moet dan stap. dan denkt ze volgens mij ga zelf maar rennen word je moe van...