Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vestlandhest schreef:Ik vind het ook veel mooier... Een Fjord is toch juist een Fjord omdat het een kort, breed, sterk paardje is? Een dressuur Fjord is gewoon een verandering van het ras, maar in mijn ogen geen goede.
Amber_ schreef:Vestlandhest schreef:Ik vind het ook veel mooier... Een Fjord is toch juist een Fjord omdat het een kort, breed, sterk paardje is? Een dressuur Fjord is gewoon een verandering van het ras, maar in mijn ogen geen goede.
Maar dan zeg je eigenlijk dat er dus geen goede 'nieuwe' Fjorden zijn ?
Ik vind mijn Toot (profiel) nog steeds wel echt een Fjord
Wendie1992 schreef:weetje wat het is, mensen willen nieuwe, dingen kijk maar naar de ineens populaire kruising fries x fjord .. denk ik waar zijn we (de mens) mee bezig? Idd ik zie het ook alsof iedereen alleen nog maar een fjord slank, lange rug, op hoge poten, lange nek, langwerpig hoofd, maar vooral slank wil zien.
Het nieuwe type fjord zie je ook steeds meer , krijgen ineens blessures enz, terwijl de dikkerds (oude fjordjes) bijna nooit wat krijgen! Puur omdat er zo verschrikkelijk mee gefokt word, gaat dat natuurlijke van de fjorden er uit, Wat zo zonde is!
Er zijn nu zelfs mini fjordjes (soort van falabellas alleen dan met de fjorden look like)
Amber_ schreef:Vestlandhest schreef:Ik vind het ook veel mooier... Een Fjord is toch juist een Fjord omdat het een kort, breed, sterk paardje is? Een dressuur Fjord is gewoon een verandering van het ras, maar in mijn ogen geen goede.
Maar dan zeg je eigenlijk dat er dus geen goede 'nieuwe' Fjorden zijn ?
Ik vind mijn Toot (profiel) nog steeds wel echt een Fjord