Ik heb een fjord sinds 3 maanden maar ik zit met een probleem kan iemand mij helpen ?!
het verhaal:
Ik ging rijden met 2 meisjes die op 2 shetlanders gingen.
Het ene shetje is heel sloom en luisterd niet goed .
De ander wel en is ook gewoon makkelijk te stoppen .
Maar als die shetjes samen zijn luisterd de sloome wel gewoon.
Dus
Ik ging met hun opstap en de shetjes waren best druk ik zei ook doe maar een klein rondje .
Aangezien het shetlanders zijn!
Wij gingen rijden en het meisje op de sloome shet vroeg mag ik je zweep.
Ik zei nee want dat gaat niet goed .
Mijn pony lette niet op en dus geef ik altijd als seintje een tikje op de hals , ze lette dus weer op maar ik had niet door dat ik die pony een tik gaf (die sloome)
Dus dat meisje was boos en draaide om om weg te gaan .
Dus ik zeg nog nee niet doen mijn pony gaat er achter na en ik ga vallen .
Dus ze deed het wel ! het andere meisje van het lieve shetje die reed gewoon rustig mee.
Het meisje op de sloome pony dreef 1 x aan en ze vloog weg in galop en nog iets harder dan dat.
Er was net een bocht dus ik voelde het half al aankomen ik ga vallen. maar bleef daar zonder beugels nog net zitten
ik probeerde mijn pony te stoppen en kalmeren met rustig ho maar ho maar maar het lukte niet .
we reden nog aan de linkerkant daar zat een ruiterpad en dan daar tussen zit een weg en daar rechts zat een stukje groen en dan een fietspad , ik d8 oh dit gaat wel lukken we zijn binnen 10 sec. bij stal terug dus dat red ik maar wat ze ging doen is naar de overkant!
Maar er kwamen auto's nou je weet eigenlijk al wat je dan denkt , we worden aangereden !
Nou ik had nog geluk want het was net op het nippertje.
Mijn pony ging als maar harder , omdat mijn pony niet zo super zit in galop ging ik staan om die klappen dan op te vangen.
maar raakte mijn beugels kwijt en verloor mijn evenwicht .
we waren bijna bij stal en ik glee naar rechts dus ik trek me op en val zo naar links , ik viel op me hoofd eigenlijk plat op me rug
het deed heel pijn mijn pony reed over mijn been heen en rende naar stal , mijn cap was van mijn hoofd afgevallen (kapot) en had overal pijn.
een wielrenner heeft mijn hoofd van de weg afgehaald anders was die er af door een auto.
mijn vriendin op de lieve pony kwam heel hard aan galoperen om mij te helpen.
ik was heel bang dat me iets was overkomen na de klap heb ik niks meer mee gemaakt toen ik pas in het huis zat van de eigenaar van stal kwam ik weer bij.
ik was vreselijk duizelig alles deed pijn nu nog steeds.
moet ook nog naar de dokter en dan naar het ziekenhuis .
mijn probleem is nu
ik durf niet meer op mijn pony.
ik ben heel erg bang en onzeker geworden.
als ik nu al even denk aan rijden dan denk ik aan vallen.
paardrijden was altijd al mijn droom al vanaf ik super klein was ging ik op paarden zitten
nooit bang
en nu door 1 val ben ik volgens mij voor altijd bang
ik wil nog zoveel doen met mijn pony
ze kan super dressuuren , super springen , ze is gewoon super!
en ik hou echt mega veel van der
maar ik weet het u echt niet meer
wie kan mij helpen wie kan mij tips geven