ik zit met een kl*te situatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morgan1

ik zit met een kl*te situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:41

Ik heb mijn lieve fjord nu al 7jaar en ben helemaal stapel van haar maar er is een groot probleem.
Ik zit financieel zo dat ik bang ben dat ik haar weg moet doen nadat mijn vriend en ik uitelkaar zijn.
Het is een merrie van bijna 14 en een dochter van myrstein helemaal geweldig dus lekker pittig en goud eerlijk.
Het probleem is dus dat ze een sincker heeft gehad en dus op speciaal beslag staat.
Dat houd dus in dat ik met haar 2 keer in de week nog wel lekker in het bos rij met haar maar in de bak rijden en springen niet meer kan doen.
De kosten voor een hoefsmid zijn dan ook bijna 200 euro elke 7 weken.
Ik heb genoeg aan die paar bosritten in de week maar ben bang dat ik geen goed tehuis voor haar kan vinden als ik haar weg doe.
Ze moet dus strak gehouden worden met gras maar staat het liefst wel overdag de heledag buiten en bij mij heeft ze alles wat ze nodig heeft en geloof niet dat er een gek is die dit allemaal ook voor haar over heeft.
Wat moet ik hier in godsnaam mee aan.
En hoe zouden jullie dit oplossen?( afmaken is geen optie wat ze scheurt het bos nog door is verder kern gezond en geniet volop van haar fjorden bestaan.)

groetjes

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:45

Jammer als je haar toch weg moet doen. :(:)
Maar wees gerust, er zullen genoeg gekke mensen zijn die zo een paard willen houden, mijn pony rij ik ook maar 2x in de week mee, heeft namelijk hoefkatrol ontsteking gehad en staat op erg dure medicijnen om haar fit te houden. Haar zou ik ook nooit weg willen doen omdat met haar helemaal weinig te beginnen is. Maar je zult vast iemand vinden als ze echt weg moet.

Sterkte ermee! Hopelijk is er een andere oplossing voor je dat ze niet weg hoeft!

Abeltje77

Re: ik zit met een kl*te situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:45

Gaan je vriend en jij al zeker uit elkaar dan?

Heb je niet de optie om je inkomen te vergroten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:49

Volgens mij zijn fjorden JUIST paardjes die vaak voor recreatie verkocht worden, en niet aan hele fanatieke bakruiters. Ik denk dat jouw paardje best nog een prima kans heeft hoor, en ze kan toch bv overdag in een paddock ipv alleen maar op gras?
Ik denk dat dat wel goedkomt, mits je er geen goud geld voor gaat vragen. Maar voorlopig duim ik gewoon even voor je dat je d'r gewoon kunt houden. Dat je relatie naar de knoppen is is al beroerd genoeg, zou fijn zijn als je je paardenvriendinnetje dan als uitlaatklep zou kunnen houden...
Succes!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:50

Is een verzorger zoeken die financieel een stukje bij wil dragen niet een optie?
Hoeveel ben je nu kwijt aan stalgeld? Kun je daar niet op bezuinigen?
En anders tijdelijk laten leasen tot je het financieel weer wat breder hebt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:53

Ach jeetje..
Misschien kan je een verzorgster vinden die in de kosten kan mee betalen? Ik weet niet of je haar bij je huis hebt staan of ergens in pension? Als je het laatste hebt kan je misschien kijken of je ergens goedkoper kan staan?
Ik denk dat het wel lastig is om haar te verkopen. Je zal ten eerste een lage vraagprijs moeten hebben en ten tweede moet je er vanuit kunnen gaan dat de kopers de kosten daadwerkelijk kunnen betalen. Kan ze als fokmerrie gebruikt worden? (wat klinkt dat oneerbiedig)
Misschien weet de hoefsmid iets? Die komt bij veel paardeneigenaren.

Lastig hoor.. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt.

Sterkte

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:53

Sammetje_ schreef:
Is een verzorger zoeken die financieel een stukje bij wil dragen niet een optie?
Hoeveel ben je nu kwijt aan stalgeld? Kun je daar niet op bezuinigen?
En anders tijdelijk laten leasen tot je het financieel weer wat breder hebt?

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:54

Wilde hetzelfde zeggen als Sammetje, kan je geen verzorg(st)er(s) zoeken die maandelijks iets bijbetaald waardoor je het wel redt en misschien kijken naar een goedkopere stalling als dit mogelijk is. Of inderdaad laten leasen met een goed contract erbij....

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 15:59

abeltje77 ik heb naast mijn fulltime baan ook al een bijbaan maar red het gewoon niet en ja we zijn echt uitelkaar haha

Ik doe haar nog voor niks weg als ik maar een mega goed tehuis voor haar heb en dan krijgen ze alles erop en eraan met mee.
Het belangrijkste is haar welzijn.

Sammetje ze is niet de makkelijkste om te rijden dus dat wordt ook een speld in een hooiberg zoeken naar een goede ruiter die voor haar wil betalen denk ik.

nono niet ze mag zeker niet als fokmerrie gebruikt worden (merrie's die drachtig zijn hebben ook een grotere kans op een sincker)
Dus dat wordt haar ondergang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:02

Sonja schreef:
Volgens mij zijn fjorden JUIST paardjes die vaak voor recreatie verkocht worden, en niet aan hele fanatieke bakruiters. Ik denk dat jouw paardje best nog een prima kans heeft hoor, en ze kan toch bv overdag in een paddock ipv alleen maar op gras?
Ik denk dat dat wel goedkomt, mits je er geen goud geld voor gaat vragen. Maar voorlopig duim ik gewoon even voor je dat je d'r gewoon kunt houden. Dat je relatie naar de knoppen is is al beroerd genoeg, zou fijn zijn als je je paardenvriendinnetje dan als uitlaatklep zou kunnen houden...
Succes!

Ook een recreatie ruiter wil een gezond paard. Ik kan mij niet indenken dat iemand deze fjord zou willen kopen en dan elke 6 weken er nog 200 aan uitgeven voor 2 stapritjes. ik denk dat als de fjord geen speciale ijzers nodig zou hebben dat er dan vast wel iemand is die hem zou willen...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:10

breezy302 schreef:
Sonja schreef:
Succes!

Ook een recreatie ruiter wil een gezond paard. Ik kan mij niet indenken dat iemand deze fjord zou willen kopen en dan elke 6 weken er nog 200 aan uitgeven voor 2 stapritjes. ik denk dat als de fjord geen speciale ijzers nodig zou hebben dat er dan vast wel iemand is die hem zou willen...

Precies. elke 7 weken 200 euro? Nog in geen 200 jaar om eerlijk te zijn.

Ik denk dat als je er echt voor wilt zorgen dat je dier niet in het handelscircuit terecht komt er toch maar 1 ding op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:20

breezy302 schreef:

Ik zie nergens staan dat het dier alleen stapritjes kan? Volgens mij staat er juist dat ze nog vol plezier het bos doorscheurt en verder kerngezond is :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:24

kunnen je ouders misschien niet even meehelpen ?

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:43

peca helaas me ouders zijn niet zo gek heb het al geprobeerd
ik heb echt al zoveel optie gezocht daarom vraag ik ook om de gouden tip.

sonja idd ze scheurt het bos nog door galloperen alles kan ze nog in het bos en je kan er ook nog wel vaker op rijden.
maar werk zoveel dat ik vaker niet meer red.
Ze kan het zware werk alleen niet meer aan.
En een klein boomstammetje red en vindt ze ook nog super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:50

Betaalde bijrijdster die er 3x in de week op naar het bos mag?

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:51

betalende bijrijder nemen voor 3x in de week kun je al 75 tot 100,- in de maand vragen hoor

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:56

sonja hahaha kon ik haar maar vinden dan sprong ik een gat in de lucht ben al zolang bezig.
het probleem is ook dat ze echt niet makkelijk is met rijden dus heb ook nog iemand met echte ervaring nodig.

En een goedkopere stalling is hier niet mogelijk, want ik woon op de veluwe en het is hier duuuuuurrrrrr
Ik huur al een weiland en doe alles al zelf ook nog.
Ik zei het toch ik heb echt een probleem.
hahah anders ga ik wel zelf in de stal wonen dan heb ik ook geen huur van mijn eigen huis meer.
nee grapje hoor het is gewoon k*t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:02

En als je dan eens aan de andere kant van de IJssel gaat kijken naar stalling? Bij ons zijn de prijzen zeer schappelijk en ik woon op spuugafstand bij je vandaan...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:07

Wat een vervelende situatie..je huurt een weilandje..ik weet niet of het landje groot genoeg is maar misschien kun je dan iemand zoeken die ook in dat weitje kan staan zodat je die kosten al kunt delen.. Wat goedkoper wonen? Brommer ipv auto? (ik roep maar wat hoor). En anders een zorgboerderij? Dat kinders haar mogen borstelen en zo in ruil voor stalling?

Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:20

Jeetje Paula wat vervelend zeg.

waarom ga je niet meer bij Geertje staan dan?
Dat land is een stuk goedkoper toch?

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:27

he jacq alles goed?
als ik weer op mezelf ga wonen red ik het gewoon niet alleen.
Want ik blijf dan die hoefsmid kosten en hooi enz houden.
En ik kan niet eeuwig bij me moeder zitten.
Ik heb helaas geen baan waar ik goud geld mee verdien.

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:37

Zulke fjorden gaan niet voor de dood.. Ik heb nog nooit een gezonde fjord voor de dood weg zien gaan; terwijl ik vaak op een paardenmarkt kom. Ik zou hem denk ik persoonlijk verkopen, ik snap dat dat erg moeilijk is, heb meerdere keren zulke ervaringen gehad maar je houd toch een goede herinnering over als je weet dat het een goed plekje vind. Ik zou naar een vertrouwde handelaar toegaan en vragen of die iemand kent! Serieus,, er zijn mensen genoeg die zoveel tijd voor een paard over hebben waarschijnlijk meer dan je denkt!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:12

ik denk dat het probleem m vooral zit in de hoge hoefsmidkosten.

je kan inderdaad proberen om er een huurder/leaser bij te vinden die je zo helpt met de kosten.

ik ben bang dat bij verkoop je paardje niet de zorg krijgt die ze nodig heeft.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 18:10

Wat voor beslag heeft ze dan dat het 200 euro kost?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:10

en in kudde verband in de natuur laten lopen met andere fjordjes, duinwaterbedrijf heeft zo door nl meerdere groepen lopen, weet er 1 in wassenaar en 1 in monster,maar wie weet lopen ze ook ergens bij jou in de buurt?