fjord van 18 jaar nog verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jen83

fjord van 18 jaar nog verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 13:48

Ik heb een fjord van 18 jaar en zit er aan te denken om hem te verkopen omdat ik bijna geen tijd meer heb en het financieel gewoon erg duur is.
Nu vroeg ik me af of je een pony van 18 jaar nog makkelijk kan verkopen of daar nog animo voor is want ja hij is natuurlijk niet meer de jongste.

groetjes jenneke

fjordnina

Re: fjord van 18 jaar nog verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:38

Dat hangt geheel af van zijn karakter, evt. prestaties, hoogte en prijs. Er zijn diverse mensen die hun (jongere) fjordenmerrie inmiddels bijna een jaar te koop hebben staan. Die dieren zijn 12 en 15 jaar.

ik denk dat als je goed zoekt en moeite en tijd in de verkoop wilt steken dat je wel wat tegen zult komen. Vooral in het voorjaar gaat verkopen gemakkelijker.

Je hoeft maar 1 koper te hebben, dus die moet te vinden zijn, ook al zal het langer duren.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:39

Als het een hele brave fjord is, zou je hem denk ik nog makkelijk bij manege's kunnen stallen. Al is hij wel 18, dat is voor manege's ook niet echt gunstig. Eigenlijk weet ik het niet, als je gewoon een bericht op marktplaats zet kun je er achter komen denk ik?

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:06

Voor maneges is een ouder paard vaak wel gunstig.Die zijn over het algemeen iets toleranter ten opzicht van beginnelingen!

HORSE_x33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:09

Ligt er aan of hij braaf in omgang is, en rijden. Anders, als hij dat wel is, is het een geschikte leerpony voor kleine kinderen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:09

Maar ja of je je paard aan een manege wilt verkopen is een tweede...
Ik denk dat je gewoon als je er zeker van bent dat je hem wilt verkopen een advertentie zet en daar een leuke baas zoekt. Jij kan toch beslissen aan wie je hem wilt verkopen, dus als je mensen jou niet bevallen doe je het niet.

willem05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:36

manege...??????????
nooit!
moet die arme ouwe rakker nog uuren met beginners op zijn rug lopen tot dat hij dood neervalt!!!!!
nog niet misschien....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:40

willem05 schreef:
manege...??????????
nooit!
moet die arme ouwe rakker nog uuren met beginners op zijn rug lopen tot dat hij dood neervalt!!!!!
nog niet misschien....

Nou nou. Als je een beetje manege hebt valt dat hartstikke mee. Als ik bij ons kijk, is er niets mis mee. Paarden krijgen lekker veel aandacht, lopen lekker in de wei en die beginnerslesjes die de oudjes bij ons nog mogen lopen, kunnen ze prima aan.

TS: Ik verkocht mijn paard van 19 nog ondanks dat het een rotzak was. Hij had wel op niveau gelopen, dus dat scheelde. Maar brave paarden op leeftijd, kun je voor een normale prijs nog prima verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:40

hmm ik denk dat dat erg lastig gaat worden.. Paarden van 18 kan meestal(!) nog maar een paar jaar mee gereden worden. En ze krijgen vaker blessures..

Maargoed als je goed zoekt zal het vast wel lukken (mits je dr niet te veel voor wil hebben)
En een manege zou ik nog niet zo slecht vinden hoor.. Lichter een beetje aan welke manege en wat voor paard het is(mijn paard zou er bijv gewoon niet geschikt voor zijn)
Vaak zijn maneges best "voorzichtig" met hun paarden want het is wel hun inkomen!! en van 3 uur per dag rond hobbelen lijd een paard echt niet van hoor..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:41

willem05 schreef:
manege...??????????
nooit!
nog niet misschien....

Ik zou niet weten waarom niet? Als je de juiste manege zoekt dan..
Ik heb er nog over gedacht mijn Fjord aan de manege te verkopen destijds.
Hij hield enorm van aandacht, en zo zou ik zeker zijn dat hij die ook kreeg.
Hij zou het prima naar zijn zin hebben gehad denk ik.
Het feit is dat ik hem eerst op marktplaats heb gezet en hij na een maand al de deur uit was..
Maar ik ben absoluut niet tegen verkopen aan een manege, maar ik zou dan wel zelf de manege uit willen zoeken.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:41

willem05 schreef:
manege...??????????
nooit!
nog niet misschien....

Beetje rare reactie..
Kennisen van ons hadden ook een 20 jarige haflinger.
Beest was echt zoon sloom duikelaartje met zo nu en dan ze streken (bokken, stil staan niet voor uit willen, weg rennen) paard is naar een manege gegaan waar hij maximaal voor 3beginners lessen word gebruikt, over de dagen verspreid de rest van de dag staat hij op de wei en savonds op stal.. en beesie krijgt de aandacht van de wereld.
Ik vind dit niet vekeerd hoor!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:42

willem05 schreef:
manege...??????????
nooit!
nog niet misschien....

Is het soms jouw paard?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:44

ik heb 2 jaar terug een fjord gekocht van 17 jaar oud.
flink over nagedacht want ze was idd wat ouder en ik ruilde haar in voor mijn paardje van 7... groot verschil!
maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Ik vind het heerlijk dat ze al wat ouder is, ze kent alles al. kijkt nergens meer van op. echt bomproof wat dat betreft. ik durf met dit paard alleen op buitenrit.
ze loopt nu ook voor dee huifkar bij mij met kinderfeestjes. gillende lachende en zingende kinderen achter haar doen haar niks ze geniet. en dus ik ook!
ook vodn ik het een lekker idee dat ik met een oudere fjord niet persé nog van alles moet presteren, je moet en kan het rustiger aandoen. ik hoef haar ook niet elke dag te rijden. (zoals mijn jonge energieke paardje)

er zullen vast meer mensen zijn als ik ;)
voor de recreatieruiter kan het nog prima hoor!
en tja wat is oud een fjord kan nog lang mee hoor!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:47

ik denk ook wel dat je hem verkoopt!
het ligt wel aan de prijs, ik had zelf eerder naar een leuk tehuis gekeken voor hem in plaats van de hoofdprijs te vragen..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:54

als de fjord lief is en enigzins goed is doorgereden dan kan zo'n paardje nog uitstekend als rijpaard dienen hoor.
Fjorden worden immers lekker oud.
Met een manege zou ik zelf ook wat moeite hebben om mn beestje te laten lopen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:35

Ze kunnen nog jaren mee en zelf in de sport lopen er paarden die ouder zijn (ruim in de 20), dus ik zie de leeftijd van 17 jaar niet als een probleem. Het is ook maar net wat de koper er mee wil doen.......

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:40

trickywonder schreef:
ik heb 2 jaar terug een fjord gekocht van 17 jaar oud.
flink over nagedacht want ze was idd wat ouder en ik ruilde haar in voor mijn paardje van 7... groot verschil!
maar ik heb er nooit spijt van gehad.
Ik vind het heerlijk dat ze al wat ouder is, ze kent alles al. kijkt nergens meer van op. echt bomproof wat dat betreft. ik durf met dit paard alleen op buitenrit.
ze loopt nu ook voor dee huifkar bij mij met kinderfeestjes. gillende lachende en zingende kinderen achter haar doen haar niks ze geniet. en dus ik ook!
ook vodn ik het een lekker idee dat ik met een oudere fjord niet persé nog van alles moet presteren, je moet en kan het rustiger aandoen. ik hoef haar ook niet elke dag te rijden. (zoals mijn jonge energieke paardje)

er zullen vast meer mensen zijn als ik ;)
voor de recreatieruiter kan het nog prima hoor!
en tja wat is oud een fjord kan nog lang mee hoor!

Helemaal mee eens!
Ik heb heel lang een bijreid fjord gehad hebben haar met 30ste op pensioen gedaan en ze inmiddels 35 nu en nog zitten er af een toe kleine kindjes op der rug en ze vind het geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:57

Ik heb ruim een half jaar geleden een fjord van 19 jaar gekregen. Wij zijn er erg blij mee. Ik kan mijn 15 jarige dochter zo alleen met hem over straat laten gaan en maakt zelf ook vaak alleen een buitenrit. Ook kan hij goed met andere paarden en maakt dan buitenritten die wel 3,5 uur duren. Hij rent in de rengalop ieder ander paard er makkelijk uit en nadat we eerst zijn conditie langzaam hebben opgebouwd doet hij niets onder voor een jonkie.
Hij heeft ondanks zijn leeftijd en dat hij vrij intensief gereden wordt nog nooit een blessure bij ons gehad. Is een keer op straat op beide knieën gevallen en liep daarna zo verder.
Zijn leeftijd hoeft geen probleem te zijn. Wij verwachten dat onze fjord nog jaren mee kan, hij is oersterk!!

Misschien dat je iemand voor hem kan vinden die net zoals wij betrouwbaarheid belangrijker vindt dan leeftijd.

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:21

Het ligt aan de prijs van het paard .
Misschien zoeken mensen gewoon een recraetief rijdpaard .
Daar is ie misschien wel geschikt voor !
Of om bij bv een andere pony te staan als weidemaatje en gewoon heel rustig bereden geworden .
Of iemand zoekt misschien gewoon een gezelschappony waar die een beetje grondwerk mee gaat doen .
Met die leeftijd denk ik dat ie met een redelijk prijsje nog wel wordt verkocht .
Maar als je een hoge prijs doet denk ik dat de verkoop lang gaat duren .
Welke prijsklasse denk je aan ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:31

Markt is ivm crisis bar slecht, staat ook net een topic over op nieuws. Je kan het zeker proberen, maar wees kritisch over wat je aan kopers krijgt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:43

Lamar schreef:
Ik heb ruim een half jaar geleden een fjord van 19 jaar gekregen. Wij zijn er erg blij mee. Ik kan mijn 15 jarige dochter zo alleen met hem over straat laten gaan en maakt zelf ook vaak alleen een buitenrit. Ook kan hij goed met andere paarden en maakt dan buitenritten die wel 3,5 uur duren. Hij rent in de rengalop ieder ander paard er makkelijk uit en nadat we eerst zijn conditie langzaam hebben opgebouwd doet hij niets onder voor een jonkie.
Hij heeft ondanks zijn leeftijd en dat hij vrij intensief gereden wordt nog nooit een blessure bij ons gehad. Is een keer op straat op beide knieën gevallen en liep daarna zo verder.
Zijn leeftijd hoeft geen probleem te zijn. Wij verwachten dat onze fjord nog jaren mee kan, hij is oersterk!!

Misschien dat je iemand voor hem kan vinden die net zoals wij betrouwbaarheid belangrijker vindt dan leeftijd.

Helemaal mee eens daarom heb ik mijn merrie gekocht (was toen 16) wordt dit jaar alweer 19
super betrouwbaar en zeker niet sloom :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:49

Ik zou zelf nooit een ouder paard/pony kopen, maar er zijn genoeg mensen die de leeftijd geen enkel probleem vinden. Het is maar net wat je zoekt... Zet gewoon ergens een advertentie neer en je komt er gauw genoeg achter. Je hebt maar een koper nodig... Veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:51

Een goed gereden pony van die leeftijd is goud waard als leerpaardje.
Persoonlijk zou ik m'n oude paardje nooit wegdoen en er dan liever een berijdertje voor zoeken (desnoods verleasen als je 't geld nodig hebt).

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:02

Sonja schreef:
Een goed gereden pony van die leeftijd is goud waard als leerpaardje.
Persoonlijk zou ik m'n oude paardje nooit wegdoen en er dan liever een berijdertje voor zoeken (desnoods verleasen als je 't geld nodig hebt).

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Helaas zit ik nu zelf in een dergelijk situatie, alleen mijn pony is al 20 jaar oud. Een handelaar had al wel gezegd dat hij wel er wel iets voor kon vinden en dat ik hem gerust weg kan doen. Ik vertrouw die man voor geen cent en zeker niet omdat die pony 20 is en daarom hoogstwaarschijnlijk bij de slager zal eindigen. Ik ben toen zelf gaan rondvragen, omdat ik de pony ventueel ook wel gratis wil wegdoen als er maar een goed adres voor was. Mijn instructrice had net een lespony die ze heeft moeten laten inslapen en nu gaat mijn pony daar heen als vervanging. De lessen die ze daar zal lopen zijn waarschijnlijk iets van drie keer in de week.

Ik hoop dat er misschien ook zoiets voor jou pony is, maar omdat jou pony nog een stukje jonger is het wel beter zal gaan;).

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:05

Ik kom regelmatig advertenties tegen van mensen die juist een ouder paardje zoeken om idd lekker recreatief mee te rijden.
Ik denk dus dat er echt wel mensen voor zijn. Mijn fjord heb ik trouwens gekocht toen hij 16 was.