Lidmaatschap stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindy

Lidmaatschap stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:35

Wij zijn lid van het fjordenpaardenstamboek, omdat onze merrie ingeschreven staat in het stamboek.
Moeten wij perse lid blijven, en jaarlijks contributie betalen om haar ingeschreven te kunnen houden?
We doen nl. niet aan wedstijden of keuringen oid. Wanneer het nodig is is het geen punt, maar ís het nodig om lid te zijn van de vereniging, waarbij je blaadjes krijgt ed?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:39

Nee hoor is niet nodig *D
Beestje blijft ingeschreven bij het stamboek, en jullie als eigenaar ookal ben je geen lid meer!

Lindy

Re: Lidmaatschap stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:04

Oké, thanks ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:40

Fa --> FJ

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:41

Je paard blijft ingeschreven. De verschillen zijn geloof ik de dektarieven, mee kunnen doen aan keuringen en nog wat kleine dingetjes. Als het goed is staat op de site een lijst met prijzen voor wel en niet leden...

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:56

Als je geen stamboekactiviteiten meedoet en je hebt niks aan het boekje is het inderdaad weggesmeten geld :)

Zit eraan te denken mijn lidmaatschap ook op te zetten. Bij ons staat er niks in die boekjes wat je op de site niet kan vinden, dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:53

nee hoor je hoeft niet perse lid te blijven, ik vond de voordelen ook niet zo groot dus heb het ook opgezegt.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:13

Ben zelf bijna 20 jaar lid geweest van het stamboek, maar aangezien wij niet meer naar keuringen gaan of de paarden laten dekken heb ik mijn lidmaatschap opgezegd vond het zonde van mijn geld, de boekjes die je krijgt is allemaal oud nieuws, jammer dat ze daar niet wat meer aan doen, het is leuk als je paard het goed heeft gedaan op de keuring om dat op wat korter termijn te zien niet bijna een jaar later.
Ben nog lid van 2 stamboeken dus heb ik de keuze gemaakt het fjordenstamboek op te zeggen
Wel krijg je een papier waar de paarden opstaan die op jou naam staan, mochten ze overlijden moet je dat wel aan het stamboek melden.

Karin

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:56

Toch vind ik het jammer dat zo veel mensen hun lidmaatschap opzeggen, hoe minder leden des te minder kan het stamboek doen. Ze zijn toch afhankelijk van het geld dat wij met elkaar ophoesten.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:00

Ik wou dit jaar eigenlijk opzeggen, maar ik kreeg te horen van het stamboek dat je naam en paard ook gelijk uitgeschreven worden. :?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:50

JessicaChico schreef:
Ik wou dit jaar eigenlijk opzeggen, maar ik kreeg te horen van het stamboek dat je naam en paard ook gelijk uitgeschreven worden. :?

Dat is onzin, ik ken genoeg fjorden(oa mijn oude) die een hele tijd nog op de oude eigenaar hebben gestaan terwijl de oude eigenaar zelf geen lid meer was van het stamboek!!(waaronder ik, mijn oude fjord heeft bijna 3 jaar nog op mijn naam gestaan waarna dit pas is gewijzigd toen hij weer werdt doorverkocht)

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:29

misschien dat ze de regels aangescherpt hebben voor een beter overzicht?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:07

De paarden worden niet uitgeschreven, ze blijven gewoon ingeschreven staan bij het stamboek je moet alleen doorgeven aan het stamboek als ze overlijden.

Heb zelf net mijn lidmaatschap opgezegd.

Karin

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:42

Anita45 schreef:
Toch vind ik het jammer dat zo veel mensen hun lidmaatschap opzeggen, hoe minder leden des te minder kan het stamboek doen. Ze zijn toch afhankelijk van het geld dat wij met elkaar ophoesten.

Tja, je kan toch ook niet gaan verwachten dat mensen gewoon lid blijven om de kas te spijzen?
Als je niks van stamboekactiveiten doet, is het gewoon weggesmeten geld.

En in het BE stamboek al helemaal... Qua activeiten wordt hier helemaal niks georganiseerd (behalve een koetsentocht, waar al jaren hetzelfde, kleine clubje aan deelneemt) en keuringen zal ik toch nooit kunnen doen. Dan geef ik die 45 euro wel uit aan iets waar m'n paard en ik wel iets aan hebben :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:06

Ik ben ook nog lid, ik ben het 2 jaar geleden geworden toen ik mijn merrie kocht, was goedkoper uit zo omdat ik dr op mijn naam moest laten overschrijven en ook moest ze nog een paspoort ze had alleen zo'n geel papier en een DNA papier. heb dr ook meteen laten chippen.

Ben nog steeds lid tja waarom geen idee ik ga niet naar keuringen oid maar vind het boekje wel leuk .. denk dat ik mijn lidmaatschap ook ga opzeggen dit jaar.

Ben het wel met Jilly_hayco eens ik doe er verder ook niets mee vind het wel zonde van mijn geld maar ach voor even haha

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:38

Jilly_Hayco schreef:
Anita45 schreef:

Tja, je kan toch ook niet gaan verwachten dat mensen gewoon lid blijven om de kas te spijzen?

Ach dat is altijd een keus die je zelf maakt om wel/niet mee te doen. Maar het wordt verenigingen wel bijna onmogelijk gemaakt om nog te bestaan door zo'n houding. Zo'n gigantisch bedrag is het nou ook weer niet. Straks wordt er door niks en niemand meer wat georganiseerd of wordt er straks overal een bijdrage voor gevraagd (vind ik ook niet erg maar denk dat er dan nóg meer mensen afhaken) omdat de kas gewoonweg leeg is.

Maarja ik irriteer me ook dood aan mensen die een fjord kopen en hem niet over laten schrijven op naam. :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:26

haha Vippie dat heb ik dus ook ;)
toen ik mijn merrie kocht stond hij niet op de eigenaar die haar had en ook niet van die daarvoor maar die daarvoor :S

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:30

ja mijn 1e fjord van 8 jaar terug stata ook nog steeds op mijn naam??!!!

ik doe niet aan keuringen,. dekkinegn ect, maar blijf wel lid, vind de boekjes leuk en informatief

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:23

Idd al doe je idd niet mee. Wat ik dan wel frapant vind is dat de mensen die afzeggen omdat ze niet meedoen, wel bij iedere keuring zowat langs de kant zitten te kijken. Bedoel maar, dan moet je ook niet komen kijken, of zullen we entreegeld gaan vragen :D Leden mogen gratis naar binnen.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:35

Vippie schreef:
Quote Anita45: Toch vind ik het jammer dat zo veel mensen hun lidmaatschap opzeggen, hoe minder leden des te minder kan het stamboek doen. Ze zijn toch afhankelijk van het geld dat wij met elkaar ophoesten.

Quote Jilly: Tja, je kan toch ook niet gaan verwachten dat mensen gewoon lid blijven om de kas te spijzen?

Quote Vippie: Ach dat is altijd een keus die je zelf maakt om wel/niet mee te doen. Maar het wordt verenigingen wel bijna onmogelijk gemaakt om nog te bestaan door zo'n houding. Zo'n gigantisch bedrag is het nou ook weer niet. Straks wordt er door niks en niemand meer wat georganiseerd of wordt er straks overal een bijdrage voor gevraagd (vind ik ook niet erg maar denk dat er dan nóg meer mensen afhaken) omdat de kas gewoonweg leeg is.

Maarja ik irriteer me ook dood aan mensen die een fjord kopen en hem niet over laten schrijven op naam. :D

Je had het niet beter kunnen zeggen Viv, ben het helemaal met je eens, op beide punten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:04

Dan even wat anders. Ik ben zelf ook geen lid meer van het stamboek om de bovengenoemde redenen: ik doe ook nergens aan mee.
Nu staat 1 van mijn fjorden te koop. Als die dan gekocht word door iemand die ook geen lid is van het stamboek; kan die fjord dan wel over geschreven worden? Of loop ik dan ook die service mis?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:08

Volgens mij kan hij worden overgeschreven als de nieuwe eigenaar lid is, of wordt, van het stamboek..

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:01

femke27 schreef:
Dan even wat anders. Ik ben zelf ook geen lid meer van het stamboek om de bovengenoemde redenen: ik doe ook nergens aan mee.
Nu staat 1 van mijn fjorden te koop. Als die dan gekocht word door iemand die ook geen lid is van het stamboek; kan die fjord dan wel over geschreven worden? Of loop ik dan ook die service mis?

Wat bedoel je met "Of loop ik dan ook die service mis?"

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:49

ja, welke service????

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:48

Het oneerlijke vind ik als je niet lid bent betaald je overal dubbel tarief voor dus lid worden is dan goedkoper, maar als je lid wordt en je paard op naam laat zetten is dit bijna 100 euro vandaar dat mensen dat dan niet doen.