wie hebben er nog meer fjordenveulens van 2008?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikita_love

wie hebben er nog meer fjordenveulens van 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 19:09

hey,

ik vroeg me dit af, omdat ik dit jaar maar weinig fjordenveulens voorbij zie komen.
zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een merrieveulen genaamd Empire, ze is geboren op 10 juni 2008. ze is de eerste dochter van onze merrie Viola.
afstamming:

moeder: Viola (Kalypso v. Brusvein X Vedor)
papa : Anton (v. Gnist) van B. vd Berg

Empire:
Afbeelding
Afbeelding
standfoto:
http://94.100.114.16/356200001-35625000 ... LJEQ.jpeg:
hoofdfoto:
http://94.100.113.199/356200001-3562500 ... _sE3D.jpeg
recente foto''s zijn onderweg, dit is 4 weken geleden. manen zijn nu mooi geknipt en echt zwart wit Lachen

ze staat nu sinds een weekje niet meer bij mama. enword nu ook echt al een lekkere eigenwijze fjordenmeid Lachen

ben benieuwd naar foto's en verhalen van jullie fjordenveulens! mensen met 1 of 2 jarigen zijn natuurlijk ook welkom om hun verhaal te doen. natuurlijk ook benieuwd hoe die van jullie het momenteel doen Lachen

hoop op wat reactie''s en foto's!

groetjes Evita en Empire!

MPH

Re: wie hebben er nog meer fjordenveulens van 2008?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:06

Wij hebben dit jaar een stuk of 8 veulens, zijn allemaal al een tijdje afgespeend, 1 manus verder allemaal van eigen hengsten.
foto's staan op de site Knipoog

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:06

wij hebben een merrieveulen dit jaar uit Topas Halsnaes, een ontzettend lief en mak veulen en die schiet nu enorm de lucht in ! Ze gaat zelfs de Kunars van mijn schoonouders voorbij Lachen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:10

Ik heb een veulentje Haha! Hij heet Erion en is geboren op 14juni 2008. Foto's in mijn profiel Knipoog Zaterdag gaat hij naar de opfok, en ga daar proberen even wat bewegingsfoto's te maken haha. Erion is een nakomeling van de hengst Ansgar Skellerod.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:05

Bij waren het er 7 dit jaar, allemaal van eigen hengsten.
Ondertussen lopen er niet zo veel meer, ze zijn allemaal verkocht. 2 merrieveulens worden er aangehouden.
Jalina (Haugguten x Alm)
Jenta (Hildar x Lisjegraen)

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:16

Hallo!

Ik heb een hengstveulentje van Topas Halsnaes! Is echt een ontzettend lief en mak veulen!
Hij staat nu samen met 4 haflingerhengstjes in de opfok!
Zal proberen vanaaf wel wat foto;s te plaatsen!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:57

Ik heb twee hengstveulentjes.
Elvis is geboren op 27 april. Moeder is Jeskim (v. Zidar) en vader is Timor.
Eachann is geboren op 7 mei. Moeder is Tea (v. Halldor) en vader is ook Timor.

De boefjes zijn echt vriendjes met elkaar en hebben al heel wat afgestoeid met z'n tweetjes..
Slapen doen ze overigens ook samen:
Afbeelding

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 01:31

wat een leuke reactie's al! en wat een super lieve veulens! ben erg benieuwd naar leuke, mooie of grappige foto's!! in link uiteraard Knipoog zal me aan de regels houden Tong uitsteken

hebben jullie ze inmiddels allemaal al bij mama weg?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 06:18

Mijne gaat morgen bij z'n moeder weg. Tot nu toe heeft hij al een aantal keer alleen gestaan terwijl ze met mams op stap gingen. Hij gilt een paar keer en dan is het over. Dus heb niet echt het idee dat hij het erg moeilijk gaat krijgen als hij morgen helemaal weggaat. Morgen gelijk foto's maken haha, ben benieuwd hoe hij z'n nieuwe huisje gaat vinden Haha!
Zijn jullie veulens ook zo nuchter? Mijne geeft echt helemaal nergens iets om. Vaststaan is geen probleem, hij geeft voetjes, je kan hem borstelen en trailer laden gaat ook gemakkelijk. Heb nog nooit een veulen meegemaakt die zo makkelijk is op 4,5maand haha.

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:17

Ezra staat nu al zo'n 3 á 4 maanden alleen Lachen Heb hem afgespeend toen hij 4,5 maanden was.. Hij kon echt niet langer bij zn moeder staan.. Die werd veel te mager en liet hem ook steeds minder bij dr komen.. Hij heeft het nooit een probleem gevonden want meneer kon altijd al prima zonder zn moeder! Nu staat ie samen met 4 haflingerhengstjes en hij is echt de baas haha! En net als wat sunrise zegt: Ook de mijne geeft nergens om Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:20

Ik ga morgen naar 2 veulens kijken!!
1 merrie en 1 hengstje
de merrie is een volle fjord, de hengst in een fjord x haflinger,maar lijkt meer op een fjord.

Als de veulens lief en gezond zijn gaan ze gelijk mee Haha!

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:21

Twee foto's van mn mannetje:

Ezra nu:
Afbeelding

Veilig onder mams dr staart:
Afbeelding

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:30

Wat een schatje Lovers Ik ga morgen weer foto's maken als hij hier staat Haha! Kijken of een bewegingsfoto gaat lukken haha. Mijne komt deze week met een shetlandhengstje te staan. En daarna met een rijpaard, 2 hafjes en nog een oudere pony. In totaal met z'n 5-ven. Het plekje is nog in aanbouw, en moet volgende week klaar zijn. Ze staan daar 24/7 het hele jaar door buiten. En mocht hij zich goed blijven ontwikkelen kan hij ook gewoon als hengst daar blijven staan. Hebben die van jullie ook met de veulen keuring meegedaan? Erion is in Wijk bij Duurstede geweest en had een A-premie met 35punten. Het zegt me weinig maar schijnt goed te zijn haha. En laten jullie ook met 1,2 en 3 jaar voor de keuring komen?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:05

Elvis is naar de keuring in Oldeberkoop geweest en heeft 34 punten gehaald. Eachann is in Epe geweest en heeft 36 punten behaald..
Verdere keuringen weet ik zo niet, Elvis staat te koop, Eachann mag nog even blijven en zal dan later wel op een keuring verschijnen, maar ik verwacht pas op zijn derde.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:10

Ik heb er ook eentje Haha!
Van 1 april dit jaar. Vader is Eros.
Hij staat met n fjordenveulentje van dit jaar en 2 oudere pony's op een grote weide midden in het groen . Begin volgend jaar gaan we met hem naar de keuring.
Bedoeling is ook uiteraard om hem te houden Knipoog

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:26

Ik heb er ook 1. Genaamd Emiel (officieel Ewold HB, maar goed) hij is op 8 mei geboren en heb hem gekocht op de zuidlaardermarkt..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:31

@Jeskim: Gaaf Haha! Zeggen trouwens de premie's en punten die ze nu krijgen ook wat voor de jaarlingenkeuring of niet? Erion is nu ontzettend overbouwd, dus ik ga nu kijken hoe hij van het voorjaar eruit ziet. Anders ga ik pas met de 2jarige meedoen. Meer ook omdat hij van Ansgar skellerod is en van hem nog niet zoveel nakomelingen in NL lopen. Had wel gezien dat de meeste het wel leuk op de keuring doen. Vind het écht geweldig om dit allemaal te doen. Ookal vinden ze hem misschien niks, ik doe het voor de fun Haha! Heb 0,0 verstand van Fjorden en evenmin van wat ze willen zien op zo'n keuring. Dus ga nu proberen zoveel mogelijk ervaring op te doen over het ras.. Was altijd meer van het kwpn en welsh gebeuren enz.. Bloos

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:13

Cynthiaaapje schreef:
Ik heb er ook 1. Genaamd Emiel (officieel Ewold HB, maar goed) hij is op 8 mei geboren en heb hem gekocht op de zuidlaardermarkt..

Hb staat voor Hulpboek, dus heeft niks met zn naam te maken Knipoog

@Sunrise19, ik zou alleen met een jaarling naar de keuring gaan als het echt een hele beste is, anders is het toch een grote teleurstelling.

Wij hadden dit jaar Enya (Anton x Ramiro), veulenkampioen in Oldeberkoop met 37pt, Emea (Anton x Reinar) 34pt in Rolde, Erdan (Zizoran x Sverre) 36 pt in Roden, Elotte (Manus x bjorgard) 34pt WbD, Esther (Anton x Tunar) 36pt in Vorden. Verder hebben we momenteel weer veel aangekocht spul staan.

Ylida, moeder van Erion komt bij ons weg.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:24

@Miekjuh: Leuk Haha! Ylida is echt een knuffelpaardje. En ze doet het ook leuk nu voor de kar wat ik begreep. Dus leuke opvolger Haha! Ik wil graag een keer bij jullie op stal komen kijken als dat kan naar Ansgar Haha! Wat een paard is dat zeg Haha! Heb écht zitten kwijlen op de spring foto's Bloos Hopelijk dat Erion dat geerft heeft. Erion heeft trouwens beste knieen.. Net zo dik al als z'n moeder Bloos Denk dat hij een flinke man gaat worden

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:35

Ik heb een veulen van Halldor mv: Astrix. Ze heet Ezra en is van 9 Juli. Ze is vrij chique en heeft best wat beweging. Ze is heel ziek geweest dus heeft even een beetje stil gestaan in groei maar dat is ze aardig aan het inhalen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 05:43

Veulenkeuring hoeft weinig te zeggen over jaarlingkeuring.
Mijn merrie Bente had als veulen 33 punten en als jaarling 36 punten.. Maar ze zag er toen ook echt heel goed uit en als veulen was het een scharminkeltje.. Dan loont het om naar de keuring te gaan.
Meestal doen jaarlingen en twee jarige paarden het niet super..

grietsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:45

Ik ben met Ezra naar de keuring in Olderberkoop geweest.. Hij had daar een eerste premie met 37 punten en stond 2e bij de hengsten.. Hij gaat niet als jaarling en tweejarige naar de keuring.. Vind dat niet zo belangrijk.. Op z'n derde gaat hij pas weer..!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:35

@Sunrise, je kan altijd langskomen Knipoog even een belletje of een mailtje van te voren want Ansgar is uit logeren Knipoog

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:00

Ik heb een fjordenhengstje, die gisteren 5maanden is geworden *LOL*. Hij heet Jarne, maar officieel Joran Van den Bosdries Clown.

Dit is hem:
Afbeelding

Afbeelding

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:41

Ook wij hebben een E'tje. Haar naam is Evita. Ze is geboren op 19 juni 2008. Haar papa is Tsjerk en mama is Anca (ManusxInco).
Sinds een kleine 2 weken is ze op vakantie bij mijn schoonvader's fjorden.