Nakomelingen van Hengst: Lenngard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Nakomelingen van Hengst: Lenngard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 20:56

Hoii Hoi.

Ik ben opzoek naar nakomelingen van de hengst: Lenngard.
De vader van mij fjord is namelijk Lenngard, en zou het leuk vinden om te kijken of ze een beetje op elkaar lijken, en half broertjes/zusjes te zien.
Hoor het graag.
groetjes.

wammesje

Re: Nakomelingen van Hengst: Lenngard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:57

Ik heb er een gehad, Uvar! was ooit ruinenkampioen.
Mooi, maar een pittige fjord

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:55

Ik heb Toot Haha! 2,5 jarige hengst van Manus X Lenngard. Fotos in profiel onderaan !

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 09:33

Die toot lijkt er wel een beetje op hoor.
Ook slank gebouwd en van die lange benen.

p.s Amber wat is fjordy toch een super leuke fjord!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:53

Cadiz (zie profiel 2,5 jarige ruin) is een Vasco x Lenngard en kampioen ruinen 2008 in Spoordonk.

Sarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:53

Tjelgard.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:42

Sarissa schreef:
Tjelgard.

Idd die is van Aart, maar denk dat de TS meer zoekt maar bokkers met sfatmmelingen van Lenngard en Aart zit niet op bokt bij mijn weten Knipoog

Fjordenmanic hier op bokt heeft de zus van tjellgard en das Rian ook een Lenngard uit Goldy

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:15

Is Ronan van Suzanne ook geen Lenngard? (weet niet of ze op bokt zit...)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:59

Ja zit ook Orsta in Haha!

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:01

Helaas geen foto's want ben nog opzoek, maar blondie heeft een veulen gehad van Lenngard! Ik weet wel dat het een rodblakke is:D (en een merrie)

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:24

Is Uvar bij een van jullie bekend? ben heel benieuwd waar hij nu is, hoorde dat hij in het vierspan loopt, maar waar??

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:46

Mijn Ronan is ook een Lenngard (x Orsta )

DEEW schreef:
Helaas geen foto's want ben nog opzoek, maar blondie heeft een veulen gehad van Lenngard! Ik weet wel dat het een rodblakke is:D (en een merrie)

Lenngard die Rodblakke doorgeeft? Nog nooit gezien of gehoord.
Nu word ik wel benieuwd.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:07

@Jilly. Ja ik zit er wel op, maar heb dit topic niet gezien. En Marjon heeft de vraag al beantwoord he?
Maar ik blijf bij de Lenngardjes hoor. Wij hebben Evita nog, een Tsjerk x Manus. Dus Lenngard is haar op.
Ik blijf op de Lenngard paarden vallen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:29

Wat ik nu leuk vind is om ook echt familie te zoeken. Of nou ja, niet druk op zoek maar heb nu bij sommige paarden wel zoiets van 'Hey familie'.

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:11

_Marjon_ schreef:
Mijn Ronan is ook een Lenngard (x Orsta )

DEEW schreef:

Lenngard die Rodblakke doorgeeft? Nog nooit gezien of gehoord.
Nu word ik wel benieuwd.

Heb ik mij laten vertellen in ieder geval... Mijn merrie is wel een rodblakke dus het zou kunnen:P
Maar weet niet of de info die gehad heb goed is, ben wel bezig het te oindervinden:P

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:51

Ook al is jouw merrie rodblakk, als Lenngard het gen niet heeft zal er nooit een rode uit komen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of Lenngard het rodblakke gen heeft..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:34

DEEW schreef:
[
Heb ik mij laten vertellen in ieder geval... Mijn merrie is wel een rodblakke dus het zou kunnen:P
Maar weet niet of de info die gehad heb goed is, ben wel bezig het te oindervinden:P

Alle veulens lijken rodblakke als ze geboren worden ;)
Maar na maandje of wat worden de maantjes toch echt zwart hoor. Lenngard heeft nergens rodblakke in de bloedlijn zitten dus zou knap zijn als die een rodblakke veulen geeft.

edit: Verder heeft blondie nog een veulen gehad (niet bij mij), en dat was een merrie en die draagt de naam Heather.

Dan is Blond al hoogbejaard of het veulen heeft geen papier want een H zou nu 20 jaar oud zijn.
Maar je kunt het zo navragen bij het stamboek als je vraagt naar Blond (ook niet dr echte naam denk ik?) dr veulens.

Wel gave rooie die Blond trouwens even tussendoor.

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:27

Vippie schreef:
DEEW schreef:
[

Alle veulens lijken rodblakke als ze geboren worden ;)
Maar na maandje of wat worden de maantjes toch echt zwart hoor. Lenngard heeft nergens rodblakke in de bloedlijn zitten dus zou knap zijn als die een rodblakke veulen geeft.

edit: Verder heeft blondie nog een veulen gehad (niet bij mij), en dat was een merrie en die draagt de naam Heather.

Dan is Blond al hoogbejaard of het veulen heeft geen papier want een H zou nu 20 jaar oud zijn.
Maar je kunt het zo navragen bij het stamboek als je vraagt naar Blond (ook niet dr echte naam denk ik?) dr veulens.

Wel gave rooie die Blond trouwens even tussendoor.

Blondie d'r officíële naam is ninameyendel en het veulen d'r officiële naam Wannabe... Ik weet dat het aan het begin zo is en ik heb het veulen ook nooit gezien, maar het veulen heeft meer dan een jaar nog bij die mensen gestaan.
Blondie is 16 dus niet hoogbejaard;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:08

Kijk dat verklaart al een hoop (wat een naam trouwens Ninanogwatte..) :d
Gewoon even het stamboek bellen of mailen, dan krijg je alle informatie over Blond dr veulen (voor zover ze het hebben).

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:21

ik vind daar geweldige fjorden uit komen mooie beesten een vriendin van mij heeft met lenngard zelf wedsrijden gereden in de tijd toen die nog van de hestegaarden was was geen simpel beest

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:12

Vippie schreef:
Kijk dat verklaart al een hoop (wat een naam trouwens Ninanogwatte..) :d
Gewoon even het stamboek bellen of mailen, dan krijg je alle informatie over Blond dr veulen (voor zover ze het hebben).

Er zijn een hoop Meyendelletjes!!
Een groot deel nog Zidars geloof ik..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:30

wendyke schreef:
ik vind daar geweldige fjorden uit komen mooie beesten een vriendin van mij heeft met lenngard zelf wedsrijden gereden in de tijd toen die nog van de hestegaarden was was geen simpel beest

Nee dat zijn zn nakomelingen ook niet merk ik al, maar wel eerlijke en harde werkers. En dan heb ik nog eens een inco x lenngard ook (opa's), das helemaal een turbokannon die niet moe te krijgen is :D

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:50

Vippie schreef:
wendyke schreef:

Nee dat zijn zn nakomelingen ook niet merk ik al, maar wel eerlijke en harde werkers. En dan heb ik nog eens een inco x lenngard ook (opa's), das helemaal een turbokannon die niet moe te krijgen is :D

Haha maar ik heb inco gezien toen die net kwam op stal en er toen er iemand op ging pff dat was een bom :D haha dus bij jou is het dubbel op :(:) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:22

Mijn vorige fjordenruin [***] was van Lenngard, foto staat in mijn profiel, de onderste :+:

karakter was geweldig, ontzettend lief, heel werkwillig en bomproof.

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:24

Ik vind het allebei heerlijke dieren, die Inco en Lenngard, dus wat dat betreft heb je een mooie combi Vivian. Ik heb ze ook, alleen een generatie later bedenk ik me. Evita is een Tsjerk (Lenngard) x Ulvi (Inco).
Ik weet wel dat Inco mijn grote vriend was op stal. Heerlijk dier vond ik het ook, net als zoon Vasco. Lenngard was een wat aparter dier, maar ja, ik blijk wel op Lenngardjes te vallen. In ieder geval door Roon en zekers ook Tsjerk, dus ook Evita.