[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:24

Oh hij toont inderdaad kleiner. Wist niet dat Whakan 'maar' 1m37 was, hoe groot is Viking dan? :) Jules meet 1m43 officieel gemeten, zou hem eigenlijk nog eens moeten meten, denk dat hij ietsje groter is nog :)

Vanmiddag komt de cranio therapeute, ben benieuwd... Hoop dat het weer zo mooi blijft, dan kunnen we lekker buiten 'werken' :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:25

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je die Cranio Therapeute vind. Ik heb het nog nooit gezien of ervaringen over gehoord...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:32

Ik ook niet, tot vorige week dus... Paard van mijn zus reageerde er tijdens de behandeling heel ontspannen op, headshaken is helaas verre van verbeterd.. Ik wil vooral weten of Jules nergens vast zit/dat zijn lijf lekker ontspannen en los zit tegen dat we terug beginnen :)

Het kriebelt hier al een hele week om boots en een singel te bestellen, denk dat ik vanmiddag toch maar 'plooi' heheh :o

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:32

s_v schreef:
Oh hij toont inderdaad kleiner. Wist niet dat Whakan 'maar' 1m37 was, hoe groot is Viking dan? :) Jules meet 1m43 officieel gemeten, zou hem eigenlijk nog eens moeten meten, denk dat hij ietsje groter is nog :)

Vanmiddag komt de cranio therapeute, ben benieuwd... Hoop dat het weer zo mooi blijft, dan kunnen we lekker buiten 'werken' :)


Ik wist ook niet dat hij zo klein is, heb ze laatst gemeten. Viking is 146. Ook kleiner als ik dacht :Y)
Waarvoor is een cranio therapeut? Hoor er wel vaker dingen over maar krijg toch altijd een beetje kriebels bij peuten en paten..

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:40

sanso schreef:
s_v schreef:
Oh hij toont inderdaad kleiner. Wist niet dat Whakan 'maar' 1m37 was, hoe groot is Viking dan? :) Jules meet 1m43 officieel gemeten, zou hem eigenlijk nog eens moeten meten, denk dat hij ietsje groter is nog :)

Vanmiddag komt de cranio therapeute, ben benieuwd... Hoop dat het weer zo mooi blijft, dan kunnen we lekker buiten 'werken' :)


Ik wist ook niet dat hij zo klein is, heb ze laatst gemeten. Viking is 146. Ook kleiner als ik dacht :Y)
Waarvoor is een cranio therapeut? Hoor er wel vaker dingen over maar krijg toch altijd een beetje kriebels bij peuten en paten..


Cranio Sacraal therapie is een variatie op osteopathie... Het focust zich op de zenuwbanen en meridianen doorheen je lijf (kan ook gebruikt worden bij mensen :) ). De behandeling die ik gezien heb, houdt vooral massage met lichte druk maar ritmische bewegingen en etherische oliën in. Het lijf wordt helemaal los gemaakt, waardoor je paard zich terug helemaal ontspant... Therapeute die bij mij komt, is ook echt osteo en heeft een diploma!

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg, het klinkt nogal vaag en 'zweverig' allemaal, het is een holistische therapie en ziet er ook best zweverig uit :=
Maar, toen ik zag hoe het paard van mijn zus ontspande tijdens de therapie dacht ik gelijk, dit wil ik ook! En aangezien Jules toch wel wat spanning in zijn hoofd heeft zitten (neusgaten zijn ongelijk) kan zo'n behandeling geen kwaad denk ik. Volgens de therapeute zou de spanning in zijn hoofd voort kunnen komen uit een (eerder) probleem in zijn maag/darmen, dit zei ze voor ze wist van zijn koliek operatie, vond het zo frappant, dat ik het een kans wil geven :) ...

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:09

Ik heb inderdaad ook wel eens een holitische behandeling gezien. Niet perse Cranio, maar iets anders, al weet ik de naam niet meer.

De mevrouw kwam met een wichelroede (geen grap) en haalde die over het paard heen. Het paard was al bij de veearts geweest, dus wij wisten dat ze een maagzweer had. Die mevrouw had er geen weet van en kon het met die wichelroede aanwijzen. Het paard in kwestie was helemaal ontspannen en kreeg op een gegeven moment van die mevrouw een pilletje en gedurende dag nog twee door ons. Je zag het paard echt opknappen per pil. Ze kreeg daarna een onderhoudspoedertje en ze heeft nooit meer last gehad.

Het werkte echt samen met de behandeling van de dierenarts. Heel bijzonder. Je zag ook de blik en houding van haar veranderen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:28

Isabel_k schreef:
Ik heb inderdaad ook wel eens een holitische behandeling gezien. Niet perse Cranio, maar iets anders, al weet ik de naam niet meer. _O-

De mevrouw kwam met een wichelroede (geen grap) en haalde die over het paard heen. Het paard was al bij de veearts geweest, dus wij wisten dat ze een maagzweer had. Die mevrouw had er geen weet van en kon het met die wichelroede aanwijzen. Het paard in kwestie was helemaal ontspannen en kreeg op een gegeven moment van die mevrouw een pilletje en gedurende dag nog twee door ons. Je zag het paard echt opknappen per pil. Ze kreeg daarna een onderhoudspoedertje en ze heeft nooit meer last gehad.

Het werkte echt samen met de behandeling van de dierenarts. Heel bijzonder. Je zag ook de blik en houding van haar veranderen.


_O- het is geen wichelroede, maar een lechnerantenne!

En ja, ik heb met mijn dieren altijd vreemde dingen. Zodra ik bij mijn DA uitbehandeld ben, ga ik naar Den Hoek. Daar werken ze ook met een ‘wichelroede’ := . Die heeft al mijn dieren weer op de been gekregen, terwijl ze door de DA opgegeven waren. Behalve 1 hond. Die bleek kanker te hebben (en had de da ook over het hoofd gezien).

Cranio sacraal heb ik hier ook wel eens gehad en voir mezelf ook. Werkt goed, maar tot op zekere hoogte, natuurlijk. Het zijn geen tovenaars. Je kan daar niet alles mee oplossen.

Dus ik heb er veel ervaring mee.
Wn kom nou niet aanzetten met: ‘je moet daar in geloven’. Ik kan mijn dieren niks uitleggen over placebo. Het werkt wel if het werkt niet. En tot nu toe werkt t wel. Ik was al 2 paarden kwijt geweest, als ik daar niet was geweest en die lopen hier nu weer vrolijk rond.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:47

Ik vind dat bijzonder interessant eigenlijk! Wat jij zegt klopt ook Fabster, je kan een dier niet wijsmaken dat het alleen werkt als je er in geloofd, dat was ik net (terwijl ik de koelkast aan het poetsen was :P ) ook aan het denken. Als mens kan je zeggen 'je moet er wel voor open staan' dat rationele stuk heeft een dier niet :) Die ondergaat en je ziet het effect (hopelijk ;) )...

Ik plaats straks een verslag hoe het ons bevallen is, ben zo benieuwd! :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:58

Ik heb dat wel eens gezien met zo’n wichelroede volgens mij. Die haalt ze dan langs het paard en op bepaalde punten klapt/draait die om en dan ‘meet’ ze daar dingen mee. Snap er geen klap van maar er kwam elke keer wel iets uit wat niet lekker zat. Ze kon er ook mee zeggen of wormenkuren nodig waren en welke je dan moest gebruiken.
Vervolgend kregen de paarden druppels en soms een poedertje.
Wist niet goed wat ik ervan moest vinden, intressant was het zeker.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:56

sanso schreef:
Ik heb dat wel eens gezien met zo’n wichelroede volgens mij. Die haalt ze dan langs het paard en op bepaalde punten klapt/draait die om en dan ‘meet’ ze daar dingen mee. Snap er geen klap van maar er kwam elke keer wel iets uit wat niet lekker zat. Ze kon er ook mee zeggen of wormenkuren nodig waren en welke je dan moest gebruiken.
Vervolgend kregen de paarden druppels en soms een poedertje.
Wist niet goed wat ik ervan moest vinden, intressant was het zeker.


Maar híélp t ook? Want interessant is leuk, maar als t niks doet, heb je er niks aan. De eerste x dat ik daar terecht kwam (toevallig organiseerde mijn instructrice lezingen en Erik Laarakker was daar ook een x), heb ik ruzie staan maken met de da daar. Dat ging om mijn Belg, die doodziek was en niet van de prednison af kon. Door die lezing heb ik daar nog eens een poging gewaagd. Maar ik wilde wel weten wanneer ik iets zou moeten merken. Want geld uitgeven is prima, maar dan moet t wel ergens heen gaan. Anders doe ik er liever iets anders mee. De da daar durfde het wel aan met Beau. Ja, dat zal best. Iedereen durft t aan als je geld komt brengen. Maar het moet natuurlijk wel wat opleveren. Dus zij zei dat ik met en maand verbetering moest zien en helemaal van de prednison af zou zijn. Dus dat had ik voor ogen. Als het dan niks was, was ik er mee gestopt. Maar Beau ging als een tierelier. Begon weer te spelen, prednison was eraf en het werd een vrolijk paard.

Zo n zelfde verhaal met Leo (fjord) en daarna nog een keer met Beau (Belg), die zijn knie helemaal gesloopt had en waar de da hier niks meer mee kon. Huppelt weer vrolijk rond. Ook bij mijn kat, die echt doodziek was, waar ik bij mijn da al 500 euro kwijt was aan onderzoeken en ab-kuren, wat niks opleverde. Ben naar Den Hoek gegaan en zij constateerde een auto-immuunziekte. Prednison erin (ja, dat geven ze daar ook, net als ab, als dat nodig is. Maar meestal kiezen ze voor homeopathie. Het zijn allemasl echte da’s daar. Alleen met wat extra’s) en na een week kon jij weer lopen, wetd zijn kop minder dik (met korsten en uitslag. Hij zag er echt niet uit). Anders had ik m af laten spuiten. Hier bij de da wilden ze geen prednison geven, want als het geen auto immuun was, ging hij dood. Maar die ab-kuren deden niks en met verder niks doen ging hij ook dood. Er moest een biopt komen, masr een kat met 41 graden koorts ga ik niet onder narcose brengen. Dit is allemaal ruim een haar geleden en kat loopt nog steeds rond. Nooit meer helemaal de oude geworden, maar doet t nog prima.

Dus je ziet, ik ben al veel geholpen met de ‘wichelroede’.

Wat zij mij hebben uitgelegd, is dat elk orgaan een bepaalde frequentie heeft. Die lechnerantenne pikt die frequentie op. Er is bekend tussen welke frequenties een bepaald orgaan mag zitten om gezond te zijn. Als hij dus afwijkt van die frequentie, dan gaat er iets mis. Zo hebben ze ook frequenties van ziektes, tumoren en blijkbaar ook wormen. Ennatuurlijk is ook dit geen wondermiddel. Je moet dus wel altijd even zelf in de gaten houden of het wel werkt. Zo niet, dankun je beter stoppen met er geld aan uit te geven. Maar bij mijn dieren is get tot nu toe succesvol geweest.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:37

evelien352 schreef:
Ja Jana is ook nog erg onzeker, dat zei de grondwerk instructrisse ook. Ik ben nu ook veel strenger als ze een pasje zet is het meteen achteruit! En ze begint het te snappen

Moet ook zeggen dat ik gelijk mijn eerste paard gelijk een jong paard genomen heb die alleen zadelmak was. Maar ik raad het niemand aan om zoiets te doen je moet daarvoor heel stevig in je schoenen staan en heel flink portie doorzettingsvermogen. :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:57

Ik heb geen idee Fabster, was op mijn stage en ergens in de laatste week.
Voor mijn gevoel mankeerde die paarden ook niks.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:10

Inderdaad een onbereden en onzeker paard is ingewikkeld. Mijn nieuwe project is ook nog niet berekend, maar niet super onzeker. Veel begeleiding. En veel consequentie. Daar ben ik dag 1 al mee begonnen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:33

Mijn paard 'mankeert' ook niet echt iets (maar goed, zo'n koliek operatie is natuurlijk een aanslag op alles), ik wilde het gewoon 'op onderhoud' een keertje proberen :) Moet zeggen dat ik het een zeer aangename ervaring vond :j

Jules reageerde heel fijn op de therapie. Hij maakte een heel ontspannen indruk, therapeute vond dat je aan hem merkte dat hij goed in zijn vel zat. Een echt 'aardepaard' zachtmoedig en lief <3
Hij vertoonde weinig spierspanning, er kwam wel wat spanning voort vanuit zijn organen en zijn tongspier zat wat vast. Vandaar ook het scheve neusje, nu, na de behandeling, is zijn neusje ook terug mooi recht getrokken.

Je kon heel goed zien wat Jules nodig had, hij reageerde ongelofelijk ontspannen tijdens de hele therapie, geeuwen, kauwen, schudden, ... Enkel wanneer ze op de lever/dikke darm werkte (ook verbonden met de neus -> scheef neusje) reageerde hij wat heviger, dan zag je hem echt 'worstelen' om los te laten (hoofd schudden, duwen met zijn neus, ...) eens hij daardoor was, zag je hem ook heel echt ontspannen.

Tijdens de therapie wordt er gewerkt met etherische oliën, paarden geven zelf aan wat ze nodig hebben... Had zoiets van, ja zal wel, mijne vind gewoon alles lekker en zal overal aan blijven ruiken/likken... Niet dus. Hij reageerde overal hetzelfde op (even ruiken en dan flemen) behalve op 2 oliën. Eentje daarvan werkte in op mogelijke bacteriën (rotstraal) en de andere op de lever/darmen (koliek) toch heel bijzonder vind ik :)

Vlekje stond er tijdens de hele behandeling bij en keek ernaar, ze heeft zichtbaar mee genoten van de therapie en was helemaal ontspannen, was leuk om te zien :)

Meneer en mevrouw vonden het ook heel nodig om te gaan kroelen tijdens de behandeling, een goed teken volgens de therapeute, lekker ontspannen :)
Afbeelding Afbeelding

Vlekje stond erbij en keek ernaar...
Afbeelding Afbeelding

Neusje loswerken...
Afbeelding Afbeelding

En nu staan ze lekker terug op de paddock, Jules voor de zekerheid met een fleece dekentje, omdat de laatste olie (peperpunt) een koelend effect heeft, maar hij niet te fel mag afkoelen, voor het effect van de andere oliën :)
Afbeelding

Ik heb een heel fijn gevoel bij de therapie, binnen een maandje of 2 denk ik nog eens een sessie te boeken met Jules, mocht hij ondertussen geen ongemakken meer tegenkomen :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:48

Hij staat er inderdaad helemaal ‘stoned’ bij :)) Hij heeft tijdens die behandeling een hele zacht oogopslag. Op die laatste foto kijkt hij echt heel erg ‘moe’. Bijzonder ook dat hij een koliek dingetje uikiest.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:53

Dat vond ik ook heel bijzonder Isabel, dat hij toch net dat uitkoos wat hij nodig leek te hebben... Lever was ook wat 'verstoord' maar dat kon perfect een nasleep zijn van al die medicijnen die hij binnen heeft gehad tijdens de koliek periode ...

Over 'stoned' gesproken :))
Afbeelding Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:15

Die oren er ook bij :')

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:59

Ja, hij liet wel heel duidelijk merken dat hij het allemaal heel erg lekker vond :D Toen de therapeute met zijn linker neusgat bezig was, had hij even ruimte nodig om te ontladen (kauwen, schudden, gapen, ...) toen hij klaar was, duwde hij gelijk zijn neus tegen haar aan zo van 'ga jij nu meer lekker door' :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:17

Goh, bij mij valt een scheve neus bij Wahkan ook wel eens op, alsof het ene neusgat wat hoger zit als de andere.

Jules staat er inderdaad wel erg relaxed bij 8-)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:36

Dat is ook wat Jules had inderdaad sanso, zijn ene neusgat stond hoger dan het andere, dat kwam voort uit spanning vanuit zijn tongspier blijkbaar. En die spanning kan dan weer voortkomen vanuit 'stress' van de organen (in Jules zijn geval de lever en de dikke darm) daar heeft ze extra op ingewerkt met speciale oliën, was heel bijzonder om te zien :)

Na de behandeling zijn de neusgaten van Jules ook weer gelijk, echt gek :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:52

Wat maf zeg.. het is echt dat je het noemt anders zou ik er nooit wat achter gezocht hebben. Dacht altijd dat het een ‘schoonheidsfoutje’ was maar er kan dus meer achter zitten..

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:59

Mij is het opgevallen omdat hij dat van te voren dus niet had, maar na de koliek wel, dus moest wel ergens vandaan komen had ik me bedacht en toen de therapeute bij Callista (paard van zusje) was en ik dit aanhaalde, zei ze gelijk dat dit van de darmen/maag kon komen, frappant is het zeker :j !

In de categorie niet zo flatterende foto's van je paard :')
Nog steeds helemaal aan het na-genieten van zijn 'behandeling' :O
Afbeelding

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:11

Dat van die scheve neusgaten klopt inderdaad. Pamba had dit ook en ik dacht inderdaad ook een schoonheidsfoutje waar ik nooit wat achter heb gezocht.. maar toen er iemand voor een massage en lymfe drainage kwam zei ze ook dat Pamba's tongbeen scheef stond en heeft ze die losgemaakt. Inderdaad geen scheef neusgat meer te vinden! :)

Klinkt erg interessant iig s__v! Leuk dat je zoveel kon merken aan Jules en zelfs vlekje. Je kunt de ontspanning echt zien!

Ga zo even de andere berichten na :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:16

Bijzonder toch he, hoe ja aan kleine dingen toch veel kan merken :) Jules heeft ook een 'ontgift' kuurtje gehad, nuja, kuurtje, alles via oliën op de huid :) Omdat zijn lever wat verstoord was (door de vele medicatie na de koliek) ben benieuwd hoe hij verder 'evolueert' binnen 6 a 8 weken komt de therapeute terug langs en dan zien we wel weer verder :)

Mijn vriend lacht me wel vierkant uit, die vindt het allemaal klink klare zweverige onzin haha :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:51

Bijzonder blijft het! Ik geloof er wel in hoor :) Afbeelding
Ik heb een nieuw paardje sinds zaterdag. Rimska vind Joep maar zo zo :+ Dit was de eerste ontmoeting nu krijsen ze niet meer haha