Heb 2 fjorden(eigenlijk 3 maar de 3de is nog maar 1.5).
Beiden normaal type, niet extreem rijtypisch maar ook geen tanken.
Eentje 1m47

De andere 1m52

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvdbijl schreef:Het oog wilt iets maar veel belangrijker is je gewicht, een goed zadel en getrainde paardenrug.
Het gewicht van de ruiter moet gewoon niet hoger liggen dan 20% van het paard. Een fjord heeft echt geen sterkere rug dan een ander paard met zijn stokmaat en gewicht.
Hoe het staat is denk ik een kwestie van proberen. Ik heb een fjord van 1m36 en een fjord gehad van 1m56. Op beide kon ik prima rijden de ene was veel ronder geribt dan de ander. Dat heeft nog niet eens te maken met een tank..
Dogrit schreef:Hier mijn gouden paardje van 1m50 en inmiddels 14 jaar oud, ik ben zelf 1m72 en weeg 58kg. Ik rijd op de foto's met mijn veelzijdigheidszadel, maar met een dressuurzadel (en mijn ontzettend lange benen) ziet het er ook prima uit! (al is madame op deze foto's wel wat aan de dikke kant, daar is inmiddels wel wat spek af!)
cp112 schreef:Jaa klopt was in Rolde idd. Deden we een keertje voor de lol aan mee.
Het meten ging wel bijzonder vond ik hoor haha. Op het gras en kats niet netjes recht.
Ik heb hem zelf thuis met de stokmaat meermaals correct opgemeten dus wist zijn maat en die hebben ze overgenomen op de keuring want zij kwamen iets anders uit maar meneer wilde totaal niet stilstaan, naast de speaker was ook echt een top plek hiervoor