Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaHanny

Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:03

Haj ,

Ik heb een probleem ..
De staart van mijn haflinger is steets smerig .. !!
Heb je er ook spul voor .. ??

Wat Gebruik jij ervoor .. ??

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes.. Jessica

ni3ki3

Re: Hoe houden jullie de manen en staart zo Wit ..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:26

1 keer goed wassen..
Daarna elke week antiklit erin en 1 keer in de week uitkammen...
verder was ik niet zo vaak. Van de zomer 1 of 2 keer.
Hier is al wel een topic over trouwens..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:31

om te beginnen uit de modder houden Tong uitsteken
als ze buiten staan blijven witte staarten gewoon niet wit.. dat kan ook niet. ze rollen in het zand en dan ja heb je een zwarte staart.

voor altijd een witte staart is altijd op stal zetten ben ik bang de enige optie. maar ik vlecht hem ook vaak. na het wassen of als ik zie dat het flink modderig weer is. soms knip ik hem ook in springlengte. dus tussen de koot en hak. en dan blijft hij een stuk schoner dan op zijn koot. maar sommige mensen vinden de staart heilig dus moet hij heel lang.

ik was elke 2 weken zijn staart met cremespoeling en vaak antiklit erin maar schonen word hij daar niet veel van.

ik wacht ook nog op de super tip....

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:50

kattie schreef:
om te beginnen uit de modder houden Tong uitsteken
als ze buiten staan blijven witte staarten gewoon niet wit.. dat kan ook niet. ze rollen in het zand en dan ja heb je een zwarte staart.

voor altijd een witte staart is altijd op stal zetten ben ik bang de enige optie. maar ik vlecht hem ook vaak. na het wassen of als ik zie dat het flink modderig weer is. soms knip ik hem ook in springlengte. dus tussen de koot en hak. en dan blijft hij een stuk schoner dan op zijn koot. maar sommige mensen vinden de staart heilig dus moet hij heel lang.

ik was elke 2 weken zijn staart met cremespoeling en vaak antiklit erin maar schonen word hij daar niet veel van.

ik wacht ook nog op de super tip....

Jammer voor jou Tong uitsteken
hahahaha.. Bij mij staat ze gewoon buiten in de modder wei... Geen echte blub, de wei is vrij groot. Maar echt wel modder als het veel heeft geregend..
En staartje blijft wit, met 1 keer in de week uitkammen en antiklitten...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:47

Mijn paard heeft eigenlijk altijd spier witte manen..Ik spuit er af en toe anti klit in maar dat is alles.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:12

Zelfs als mijn paard in de winter op stal staat is de staart nog vies. Ik zou hem minimaal 1x per week moeten wassen om hem schoon te houden. Heb me er maar bij neergelegt dat het een smeerkees is die tegen d'r staart aan poept. Koe

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:16

Ik heb zelf geen haflinger en kom toevallig bij dit topic uit. Wel heb ik paarden met een witte staart. Bij mijn wedstrijdpony had ik er vroeger een staartzak omheen in de wintermaanden. Hielp heel goed.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:29

Wij hebben 4 haflingers op stal, en 1tje heeft haar manen altijd grijs de anderen blijven mooi wit! Regelmatig wassen, wij wassen ze 1 keer per maand in de zomer, in de winter minder vaak, zo'n 1 keer per 2 maanden ongeveer. En daarna goed bijhouden met manenspray en ontklitten.. En die van ons staan ook gewoon buiten hoor in de winter, hangt er ook maar net af hoe vies je pony zich maakt.

Skaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:10

mijne staan altijd in de blub, dus nooit mooie witte staartjes voor mij helaas, maar goed, ze zijn gelukkig zo lekker buiten, dat is belangrijker.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:39

In de winter heeft die van mij ook een enorm zwarte staart. Ik spuit er regelmatig (bijna elke dag) antiklit in, en dan kam ik hem uit. Dan is het al een stuk minder. In de zomer was ik hem ook af en toe. Maar dat is me in de winter toch echt te koud Tong uitsteken . Tenzij ze er met haar hengstigheid weer in heeft geplast, dan maak ik hem natuurlijk wel helemaal goed schoon.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:09

pris87 schreef:
Zelfs als mijn paard in de winter op stal staat is de staart nog vies. Ik zou hem minimaal 1x per week moeten wassen om hem schoon te houden. Heb me er maar bij neergelegt dat het een smeerkees is die tegen d'r staart aan poept. Koe

Hier nog een haf die dat doet.. ik blijf wassen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:21

ik was staart altijd met zilvershampoo.
Gewoon een flesje bij het kruidvat halen, is paarse shampoo en werkt bij mij tot nu toe het beste.
En de manen was ik eigenlijk nooit.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:32

Ik was vaak. Wij hebben warm water, dus in de winter was ik ook. Als het vriest niet, want dat vind ik zielig.
Verder borstel ik zijn manen pas als de modder opgedroogd is, want anders poets je het er juist in.
Verder moet je je er denk ik bij neerleggen, dat ie niet zo wit is..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:15

euhm nou niet Bloos De staart is onder helemaal zwart van de modder/zand en weet ik veel voor zooi en wassen heeft niet zo heel veel nut aangezien het de volgende dag weer zo vies is. En van haar manen is alleen het stukje wat onder haar deken blijft zitten nog echt goed wit de rest al beduidend minder Knipoog Nu komt het met de manen ook door het shapley's mtg wat ik er sinds kort insmeer doordat het wat vettig is gaat het er ook niet op vooruit.

Oeh zo klinkt het net of mijn pony er bij loopt als een zwerver Tong uitsteken het ziet er minder erg uit dan dat het klinkt hoor Tong uitsteken

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:08

Mijn haflingers staart is van natuur al een beetje grijzig , maar de manen blijven best wit terweil ze wel elke dag rolt, En ik spuit er ongv. 1x per weer anti klit in.., En regelmatig was ik de staart..

mandelijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:51

antiklit elke 4 dagen en om de dag ontklitten maar het blijft er aan liggen of het een smeerkees is ja of te nee Tong uitsteken

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:55

ik heb geen haflinger maar wel een schimmel en die staartw as ik gewoon met biotex (groen) stralend wit!!!

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:57

ik heb geen hafje, kwam toevallig op het topic uit maar verzorg wel 2 tinkers met veel wit.. Heb het maar opgegeven om het wit te houden/maken. Het zijn gewoon dikke smeerkezen, als ik 2 uur mn best heb staan doen op een staart is het de volgende ochtend weer feest!! Haha!Antiklit werkt niet en elke dag wassen is geen optie Knipoog
Maar als er iemand nog een supertip heeft, ik houd mn aanbevolen!!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:01

ik gebruikte bij mijn verzorg haf natuur azijn de goedkoopste die dr is, echt super goed spul. houd ook nog eens de zomer exeem redelijk goed weg ivm het niet kunnen leggen van eitjes.

iedere dag spuiten, De DA zei dat het geen kwaat kan ivm natuur product!

Afbeelding
wit genoeg..? (helaas geen staart foto)

edit -> foto toegevoegd

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:19

Afbeelding
na enig zoek en speurwerk heb ik toch een staart foto gevonden, wel beetje onduidelijk!

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:37

Hahha Haha! mijn haflingers manen blijven vanzelf al aardig wit en gewoon goed borstellen 1x in het half jaar wassen en dan gaat het redelijk .. Maar moet ook eerlijk zeggen mijn haflinger is niet echt een stinkende Koe Haha!:P hhaah

_caroline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:12

Ik doe voor wedstrijd de staart wassen en als het mooi weer is de manen ook bij mij blijven ze aardig wit dan:P:P

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:40

Helina0611 schreef:
ik gebruikte bij mijn verzorg haf natuur azijn de goedkoopste die dr is, echt super goed spul. houd ook nog eens de zomer exeem redelijk goed weg ivm het niet kunnen leggen van eitjes.

iedere dag spuiten, De DA zei dat het geen kwaat kan ivm natuur product!

Hoe doe je dat dan? doe je azijn in een plantenspuit en spuit je dat 1 keer per dag in de manen?
niet uitspoelen ofzo?
Ben nl. wel benieuwd of dat werkt! Tong uitsteken

Bij mijn haf zitten de manen altijd in een vlecht, bovendien staat ze nu op een gigantische wei met gras, dus rollen in de modder gaat niet lukken! 's nachts op stal en geen centje pijn. Haha!
maar je moet ook geluk hebben, het is sowieso absoluut geen viespeuk, dekens zijn ook nooit vies of kapot.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:40

die van mij ziet dr op dit moment ook uit als een varken Tong uitsteken maar als ik m was zijn zn manen en staart weer mooi Lachen dit doe ik met zilvershampoo van de kapper.. daar was ik t 2x mee.. en dan wat van die antiklit dr in spuiten en uitpluizen... en dan is hij weer mooi Haha! Cool
maar niet elk paard heeft van nature super witte manen.. je kunt ze natuurlijk niet witter krijgen dan dat zn aangeboren kleur is Knipoog

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:24

Ik kreeg als supertip staart met betadine shapoo wassen. Heb het nog niet geprobeert, maar zal het volgende week is gaan proberen.