Ik heb een probleem ..
De staart van mijn haflinger is steets smerig .. !!
Heb je er ook spul voor .. ??
Wat Gebruik jij ervoor .. ??

Groetjes.. Jessica
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kattie schreef:om te beginnen uit de modder houden![]()
als ze buiten staan blijven witte staarten gewoon niet wit.. dat kan ook niet. ze rollen in het zand en dan ja heb je een zwarte staart.
voor altijd een witte staart is altijd op stal zetten ben ik bang de enige optie. maar ik vlecht hem ook vaak. na het wassen of als ik zie dat het flink modderig weer is. soms knip ik hem ook in springlengte. dus tussen de koot en hak. en dan blijft hij een stuk schoner dan op zijn koot. maar sommige mensen vinden de staart heilig dus moet hij heel lang.
ik was elke 2 weken zijn staart met cremespoeling en vaak antiklit erin maar schonen word hij daar niet veel van.
ik wacht ook nog op de super tip....
pris87 schreef:Zelfs als mijn paard in de winter op stal staat is de staart nog vies. Ik zou hem minimaal 1x per week moeten wassen om hem schoon te houden. Heb me er maar bij neergelegt dat het een smeerkees is die tegen d'r staart aan poept.
Helina0611 schreef:ik gebruikte bij mijn verzorg haf natuur azijn de goedkoopste die dr is, echt super goed spul. houd ook nog eens de zomer exeem redelijk goed weg ivm het niet kunnen leggen van eitjes.
iedere dag spuiten, De DA zei dat het geen kwaat kan ivm natuur product!