haflingers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertie

haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 08:04

hey allemaal,
ik heb een vraag over haflingers.
hoeveel kost een haflinger die goed gezond is en zadel + verkeersmak is?
ik wil graag een haflinger kopen bij een fokker weet iemand misschien een fokker in de buurt van zuidholland? het mag ook in utrecht of zo hoor maar niet te ver weg graag.
en hoeveel kost ongveer een goed halster van die hoofdmaat?
alvast bedankt xxxxxxxxx rianne

Scum

Re: haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:19

--> HA

haflingertie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:21

is er nog iemand die mijn vragen kan beantwoorden

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:26

Ja hoor Knipoog .
Haflingers verschillen erg in prijs. De mijne was 1200 euro met papier. Zonder papier is vaak goedkoper, maar ik ben er zelf geen voorstander van... Op Marktplaats staan een hoop goeie paarden met prijzen. De prijzen verschillen nogal, omdat het ene paard nou eenmaal een stuk meer kan dan de ander. Maar je kan er wel goed kijken voor richtlijnen.
Een halster heb je al voor een paar euro. Mijn Haf heeft hoofdstel maat Full (op z'n kleinst) en halster maat Cob.

Maar ik zie dat je 11 bent? Ik vraag me af of een Haf dan wel een goeie keus is. Ze zijn erg sterk en hebben vaak wel een eigen willetje. Als ik jou was zou ik wel iemand om hulp vragen om je te leren om te gaan met het karakter van een Haf. Bij de mijne is dat bij de vorige eigenaar misgegaan, en ik zit nu met de gebakken peren. Een paard die weet dat ze sterker is dan ik. Probeer die dan maar eens langs het gras te krijgen Knipoog .

Maar goed... Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen? Hou er wel rekening mee dat je voor een paard meer geld nodig hebt dan een paar euro voor een halster. Denk aan voer, dierenartskosten, stalling, zadel, hoofdstel... Ik heb mijn paard sinds november, maar de kosten zijn een stuk hoger dan verwacht. Ik neem aan dat je ouders meebetalen?

amour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 09:04

hoi,
ik was 9 toen ik mn haf ging verzorgen en 10 toen ze van mij was maar ik heb wel anderhalf jaar goede begeleiding gehad vd oude eigenaaresse. gaat nu supergoed dus dat kan best.

maar de kosten verschillen per haf bv. mijne moet in de winter op stal en andere haffies niet en dat scheelt alweer een hoop. maar een goede haf is denk ik ong.1500

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:07

mijn haf koste 1550 (zonder papieren)
ik deed haar eerst samen met me nichtje maar ze is er mee gestopt omdat ze niet sterk genoeg was en hun karakters klikte niet (mijn haf is namelijk erg dominant)
maar ik denk dat als je een rustige haf uit zoekt dat het wel moet gaan lukken.

mijn haf heeft maat cob bij hoofdstel en halster en dan zitten ze meestal in de middelste gaatjes en de kosten van een halster/hoofdstel zijn heel verschillend halsters van harry's horse heb je al van af 6 euro
en een hoofdstel zonder steentjes heb ja al vanaf 20 euro (ik heb een hoofdstel met steentjes die koste 59.95 euro.
een frontriem met steentjes kost ongeveer 30 euro

hoop dat je genoeg info heb
heel veel succes met je keuze

groetjes elizah