afstammingen van Ambach

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala26

afstammingen van Ambach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 20:53

hoi,

Heeft iemand een afstamming van Ambach??? ben nl. wel benieuwd naar broertjes of zusjes van mijn merrie......

flyfly

Re: afstammingen van Ambach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:55

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3R4FWONJ

Ik weet het, het is al een beetje laat, maar ik kom praktisch nooit op het haflingerforum.
Maar krijg nu toch steeds meer belangstelling.
Deze haflinger is Jelske van de Lohöfte. Als vader dus ook Ambach. Ik weet niet of het zo goed geschreven is. Ze staat bij ons op stal en is van mijn vriendin.
Ze heeft haar al gekocht toen ze zo van haar moeder af kwam. Ze komt ook bij Johan Sand weg.
Pascalle heeft wel een hele mooie haardos , zag ik in jou profiel. Jelske is iets minder harig.
Wij zijn ook op zoek naar een haflinger die dan straks samen met Jelske in het dubbelspan kan.
Heeft Johan er nog veel staan????
Laatst bijgewerkt door Faniek op 22-11-07 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> Link

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 12:41

hoihoi.....

leuk om nog een reactie te krijgen! ze heeft een mooi koppie.....hoe groot is ze ?? ben wel een beetje benieuwd hoe groot die evan mij gaat worden!.....

Ja pascalle heeft al een aardige bos manen......heb ik ook wel een beetje op gezocht hoor!

Maar wil een een hafje voor jezelf kopen?? of wil je vriendin er 1 bij??? ze hadden bij Sand toen heel veel jaarlingen staan, zaten ook hele leuke bij! geloof dat de oudere hafjes die ze hadden wel wat aan de kleinere kant waren, rond de 1,35. Maar gellof dat ze ieder jaar zo'n 30 veulens erbij krijgen...dus als je een jonkie wilt, genoeg keuze!

Weet je toevallig wie de moeder van Jelske is??? moeder van Pascalle is Tilly van de Lohofte, maar die stond toen op een wei verderop, dus die heb ik helaas niet gezien.......

In ieder geval leuk dat je een berichtje heb achtergelaten! en veel succes naar het zoeken voor een match met Jelske in dubbelspan!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:21

Hoi. De moeder van Jelske is Kirsten van de Snieder. Zij is weer van de hengst Wilfried van de Mereveld.
Op het moment meet ze zo ongeveer 1,43m.
Wij wilden zelf wel een haflinger kopen. Liefst 1 van de zelfde leeftijd als Jelske. Ze moeten ook ongeveer dezelfde bouw hebben en dezelfde grootte. Maar ik heb me bedacht dat het ook wel een ruin mag zijn. Dan komen we ook niet in de verleiding om er een veulentje bij te fokken.
Het is natuurlijk ook wel handig als we een iets oudere kopen die alles al kent. Dat is later voor Jelske wel makkelijker.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 12:55

dan zij ze aan 2 kanten familie.....opa van Pascalle is ook Wilfried van Mereveld.....alleen heeft zij andere moeder......wel grappig hoor! Hoe oud is Jelske nu???

ja als je een merrie heb kom je idd. eerder in de verleiding om een veulen erbij te fokken.....je kan natuurlijk altijd gaan kijken bij Sand toch! zo te zien woon je er niet heel ver vandaan......ik wil er binnekort ook even langsgaan, ivm haar moeder....is toch wel leuk om daar ook fotos van te hebben.....en er zullen nu ook wel veulens geboren zijn...altijd leuk om te zien!

Maar Jelske kan al voor de kar lopen???

Zag trouwens in je profiel dat je leuke paardjes heb ( als ze allemaal van jou zijn dan...) dat veulen is echt een schatje om te zien, die Silke....heel sprekend hoofdje

Groetjes Andrea

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:59

Jelske is nu ongeveer 1.43m en ze kan nog niet voor de kar lopen. Mijn vriendin is al wel aan het mennen met haar. Dwz. hoofdstel aan met bit, een schoftje op en dan met lange leidsels erachter lopen. Hier in de bak maar ook over straat en door de bouw. Dat doet ze allemaal superbraaf. Het enige is dan eigenlijk nog de kar , maar dan gaat er eerst de sleep achter. Ik denk niet dat het veel problemen gaat geven want het is een verschrikkelijke koele kikker en je maakt haar de pis niet lauw.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 07:46

das wel lekker, dat ze lekker koel is......dan zal het inderdaad niet echt problemen geven als de kar er achter gaat....

is ze wel al onder het zadel beleerd???

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:29

Nee, natuurlijk niet . Jelske is nog jonger dan die van jou. Ze wordt in juni pas 2.
Ze zijn van de eerste jaargang van Ambach.
Woon jij hier in de buurt? Mijn vriendin is wel heel nieuwsgierig.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:16

o...haha........nou je het zegt....ambach is natuurlijk ook nog vrij jong.....komt denk ik omdat ze al 1,43...is verder niet nagedacht natuurlijk......die van mij was maandje geleden ong. 1,36...dus scheelt best wel.......

ik woon in Almere dus niet echt dichtbij......toch wel ruim een uur rijden ongeveer......

maar uit hetzelfde jaar is helemaal leuk!.......snap niet dat ik daar niet eerder over nagedacht heb hoor......dat ze dezelfde leeftijd hebben......maar ja......je kan natuurlijk wel mn webadres geven...als je die niet al gegeven heb dan......of als ze toevallig in de buurt is.... ( moet je dr maar net wezen natuurlijk.....)

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:17

hey wat grappig..
ik heb dan wel geen afstamming van ambach maar toch is
mijn merrie familie van die van jullie. Haar naam is Sjoukje van de
Lohöfte. Vader Wilfried van Mereveld. Zij is ook geboren bij Sand.
We zijn net bezig met haar onder het zadel te beleren Haha!
Groetjes Nienke

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 22:28

Nienke_17 schreef:
hey wat grappig..
ik heb dan wel geen afstamming van ambach maar toch is
mijn merrie familie van die van jullie. Haar naam is Sjoukje van de
Lohöfte. Vader Wilfried van Mereveld. Zij is ook geboren bij Sand.
We zijn net bezig met haar onder het zadel te beleren Haha!
Groetjes Nienke

hoi,

Ja ik had ook al op jouw berichtje gereageerd........wel grappig alledrie bij sand vandaan.....die van jou dan wel met een tussenweg, maar goed.....heb op mn site trouwens ook foto van Wilfried en zijn vaders 9m nou opa...etc.) staan......misschien wel leuk om te zien......

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:04

Ja ik heb op je site gekeken.
Leuk gedaan zeg!
Wat een knappe familie hebben onze paardjes he

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 10:08

thanx!

zeker kanppe familie....maar kan ook niet anders toch!........

ga je met haar meedoen aan de keuring dit jaar???

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:41

ik ben wel van plan om een keuring met haar te gaan doen
weet alleen niet of dat dit jaar wordt. Alles is nog zo nieuw voor haar en we zijn druk bezig met beleren dus ik wil niet dat
alles in 1 keer heel veel voor haar is ze is nogal een zenuwachtig en onzeker paardje. Heeft die van jou dat ook?
Ik denk de keuring van volgend jaar.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 17:07

ja die van mij kan ook nogal een zewuwepees zijn.....maar komt misschien bij pascalle ook omdat ze pas 2 is, en voor ze bij mij kwam is er bijna niks meegedaan ( ik heb haar nu ruim 2 maanden), in het begin nogal mensenschuw, maar dat is nu gelukkig wel over...maar snel schrikkerig is ze nog wel....

is die van jou wel al opgenomen in het stamboek??? die van mij kan volgend jaar pas, dus ik ga dit jaar ook als een soort oefening....dan kent ze het al voordat ze voor de opname kan......en ben ook wel benieuwd hoe ze het doet op de keuring.....

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:17

Met Sjoukje werd ook niks gedaan voordat ze 4 weken geleden bij mij kwam, ik
ben dan ook enorm trots op haar vorderingen tot nu toe. 23 mei wordt ze 5
jaar, een feestje dus Go jij! Go jij!
Ze is al wel opgenomen in het stamboek, maar het lijkt mij nog wel eens leuk
om ook te kijken hoe ze het daar zou doen. Ik ga volgend jaar dan.
Mag ik vragen waar je woont? Misschien is het wel eens leuk om een keertje
te meeten met onze paardjes..
Groetjes Nienke

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 10:00

o das al bijna....gefeliciteerd alvast!

ja dan kan je volgend jaar toch gewoon meedoen aan de premiekeuringen...als ze al is opgenomen is het ook niet zo erg toch om even over te slaan....

Ik woon in Almere, en jij??? zag het in je profiel niet staan....

wel grappig trouwens....ik heb ook 2 katten die Simba en Nala heten.....en dan nog 2 die heten Timon en Kitty ( die had al een naam, dus vandaar...).......zag het in je profiel staan...moest wel lachen toen ik dat zag......

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:51

dankje!
Ik woon in Enschede.
Haha echt grappig van onze katten, als wij er nog een bij zouden nemen dan zouden wij die ook timon of pumba noemen Knipoog

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 07:25

das niet echt dichtbij...enschede-almere.....

is inderdaad wel toevallig.....paardjes familie...katten dezelfde namen......

Gaat alles nog steeds goed met inrijden???

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:18

is idd niet echt dichtbij nee Boos!
Inrijden super, gisteren weer gereden en het sturen gaat nu
al grotendeels prima, zelfs door plassen Lachen

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:56

Ik heb Ambach gezien, een paar jaar geleden toen hij werd gepresenteerd op de nakeuring.
Een groot en modern type haflinger.
Toen hij werd afgekeurd, was iedereen ook stom verbaasd Verward
Ik vind het een mooie hengst.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:29

Ambach afgekeurd??
Hij is in heel Europa goedgekeurd volgens de site van Johan Sand.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 14:40

Zover ik heb begrepen, is hij in nederland afgekeurd, maar voor het Europese stamboek goedgekeurd, hij mag dus in heel europa gewoon dekken, en je kan ook gewoon papieren bij zijn nakomelingen krijgen , die wel in het nederlandse stamboek komen ( als ze genoeg punten krijgen...maar dat geld voor iedere haflinger...).

Dus volgend jaar ga ik Pascalle ook gewoon laten opnemen voor het stamboek.....

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:32

Klopt Nala26.
Als ik het goed heb, is hij gekocht in Italie, waar hij was afgekeurd, en op de nakeuring in Nederland voor het K.V.T.H. afgekeurd.
Persoonlijk vond ik het de beste die erbij liep op die dag.
Na de keuring heb ik nog even met de zoon van de eigenaar gesproken, die heel begrijpelijk zeer
teleurgesteld was.

@flyfly, mooie haf heeft jouw vriendin.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 18:57

Ambach komt idd. uit Italie, is helaas daardoor ook wat moeilijker om zijn familie te vinden....

Vind het zelf een mooie hengst, heb hem gezien toen ik voor mij paardje ging kijken, helaas niet zien lopen, want hij stond lekker op stal toen, maar hij heeft ook die Hengstenproef in Duitsland gehaald, dus neem aan dat het qua bewegingen dan wel goed zit!

Ik heb nu ook gewoon nederlandse (veulen)papier erbij, dus wat dat betreft maakt het ook niet zoveel uit voor de nakomelingen.....hopen dat Pascalle het heel goed doet op de keuring......haha....wordt nog flink oefenen want er zit wel pit in!