Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Armani88 schreef:ik denk dat je togh meer conditie training moet doen, en waarom deken op op stal ?
conditie kun je niet opbouwen in een half uur, je moet er gewoon even door heen anders wordt zijn conditie niet beter !!
dus wanneer jij denkt dat hij moe stop jij ?
Armani88 schreef:waarom moet het altijd aan het paard liggen
Armani88 schreef:dat bedoel ik niet maar waarom moet er perse wat aan de hand zijn met het paard als die moe is.
sternb schreef:mijn haf word in mei 4 jaar ,word 3 keer per week ongeveer een half uur gerden ,de andere dagen gelongeerd!of even wandelen.hij is aan de dunne kant en krijgt sinds deze week een kilo brok per dag erbij,dus 2 keer per dag 1,5 kilo brok en 2 keer per dag kuilvoer.de laatste week is hij snel moe ,en houd nu het half uur rijden maar net vol,terwijl hij het eerst makkelijk aankon!wie heeft er tips,of weet waar het aan ligt,hij verhaard nu ook vreselijk en staat onder een winterdeken op stal!kan het daar ook aan liggen?dat het nu warmer is en veel haar verliest!ben echt op zoek naar een goede oplossing!!
sternb schreef:ja,een goeie tip want achteraf is hij sinds hij die kilo brok er extra bijkrijgt veel slomer als anders en eet zijn kuilvoer heel niet op,ik ga het gelijk regelen,ondertussen gaat het een stuk beter met hem er heerste ook een virusje op stal en die brok eraf en word hoop ik weer actiever,dus hier kan een slotje op,bedankt voor de goeie tips!!!
Shenavallie schreef:Ik heb even niet goed gelezen, dus als hier al iets over is gezegd, beschouw het dan maar als niet geschreven:
Ik denk zelf dat hij teveel brok krijgt. Haflingers hebben snel de neiging om dik te worden en sloom bij het krijgen van teveel krachtvoer. Je kunt ze beter meer ruwvoer geven, dan krachtvoer. Als je de brok afbouwt naar waar je het op had, dan zul je zien dat hij vanzelf weer meer conditie krijgt. Pas dan kun je doorbouwen in de training. Ook zou je hem per dag een handje (niet meer) haver kunnen geven om hem wat meer energie te geven, maar dit is overbodig als je het menu aanpast naar het eerder beschrevene.