Wat voeren jullie je haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ro0sje

Wat voeren jullie je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:05

Omdat haflingers sober gevoerd horen te worden (is wat men zegt) was ik wel beneiuwd naar wat die van jullie krijgt en wat zijn training is.
Ik hoor namelijk vaak dat ik de mijne te veel voer. Maar hij heeft het echt nodig in mijn ogen en word anders echt te dun. (en nee... hij heeft geen wormen, ontworm hem om de 8 weken)

Mijn haflinger krijgt op 1 dag:

3 aardappelmanden vol kuilgras
1/2 kg equarell structuurmix
1/2 kg basisbrok
1 plak hooi (voor de nacht)

2 maal per week krijgt hij nog slobber met lijnzaad.
Ik zit er zelfs aan te denken om van de eqarell structuurmix elke dag een kilo te geven. dan staat hij op 1,5 kg per dag...

met een training van 4x per week dressuren & 1x in de week een buitenrit. Vaak nog 1 dag vrij en 1 dag wandelen/longeren.
Als hij op een dag minder doet krijgt hij uiteraard ook minder brok/meusli.

Ik ben erg benieuwd wat die van jullie krijgen...

Aranel

Re: Wat voeren jullie je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:32

Ik rij haar zo'n 7 keer per week, ze krijgt s'morgens en s'avonds hooi (best veel) en na het rijden geef ik haar meestal nog een halve kilo biks. Op zondag voer ik haar slobber Cool

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:36

Ik vind het zeker niet teveel. Ik ben steeds bezig om ze maar niet teveel te geven, ze lijken al dik te worden van lucht Bloos
Sancho krijgt momenteel per dag:

1/2 kg prestatiebrok
1/2 kg muesli
2 a 3 dikke plakken hooi (a 3 kg de stuk schat ik)
voerbiet van pakweg 5 kg

Kwa beweging wordt hij ong. 4 x per week dressuurmatig gereden en ongeveer 1 keer per week gelongeerd. Soms gaan we nog wat wandelen en even buiten stappen, maar dat zie ik niet zozeer als arbeid.

Marco krijgt dagelijks,

1/2-3/4 kg brok/muesli
2 a 3 plakken hooi
voerbiet

Kwa werk doet hij nauwelijks iets (en dat moet hoognodig gaan veranderen Whoosh! )

Je kunt ook op de pavosite (http://www.pavo.nl) de rantsoencheck doen, kun je zien hoe goed je bezig bent.
Ik heb met Marco toen eens meegedaan aan een enquete en kwam eruit dat ik enkel 1 kg voerbiet teveel voerde Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:37