Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Amigo_ schreef:Andere bitten lossen niets op.. Tijdelijk,, daarna ben je weer terug bij af..
Gebruik veel je stem.. Oefenen, Oefenen, Oefenen.. dan wordt het vanzelf beter.. Rij veel ophoudingen.. als ze niet reageert streng optreden..
Maar als je echt ander bit wil raad ik je een dubbel gebroken bit aan.. Ik had altijd problemen met mij haflinger.. dan had ik dat bit er in.. dan weer een ander.. toen heeft mijn nieuwe instructrice het dubbelgebroken bit aangeraden.. daar rij ik nu ongeveer 1,5 mee.. En het bevalt me echt heel goed
,oftewel jij moet nog heel hard werken aan het voorbereiden naar een lager tempo,en je dier volgt je dan vanzelf.
.
,gewoon correct leren rijden en geloof me,dat is heel moeilijk.Willeke12 schreef:ja dagmach tis ook heel moeilijk! ik wil het ook misschien wel allemaal te snel,heb dit beesje ook pas 4 maanden. maar met me vorige haf was het helemaal fout gegaan. paar keer goed aan de kletter geweest en ook met de kar dus ben n beetje bang en onzeker of ik t allemaal wel goed doe....en wil ook heel graag de mening van andere hafbezitters horen.....
Willeke12 schreef:op m'n stem reageerd ze heel goed, met longeren geen problemen. draf is draf, stap is gelijk stappen en halt houden doet ze direkt. ook met mennen reageerd ze goed op stem maar als ik erop zit is ze toch wat eigenwijzer. m'n instructrice wil dat ik m'n stem niet gebruik, moet m'n pony met been, zit en hand rijden. moet ze toch ook leren.....
Willeke12 schreef:hallo dagmach.... m'n pony is 7 jaar. ze krijgt 2 keer per dag een halve biks en 1 keer een halve muslie zonder haver en nog 2 keer een beetje kuilgras. heb liever hooi maar sta op een pensionstal dus vandaar denk je dat dit teveel voer is? oja haar moeders vader is amigo. ik herken wel een aantal dingen in het karakter. dank je wel voor je tips ik ga er zeker wat mee doen. en ja m'n vorige pony was echt te sterk voor mij (en dat wist ze ook)ben bijna 3 jaar met haar bezig geweest maar het was elke dag spanning ipv ontspanning. nogmaals bedankt....groetjes
!
. En het beviel ons allebei goed...