45 euro voor een stempel sportpredikaat...duur!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

45 euro voor een stempel sportpredikaat...duur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 21:14

Van de week heb ik een mail gestuurd naar de KVTH om te vragen wanneer een haflinger de titel sportpredikaat verdient. Deze mail kreeg ik terug:

Hallo,

Dit is mogelijk door minimaal IBOP-A te heben behaald of Z1 met minimaal 1 winstpunt. Voor de aanvraag dient een kopie van de startcoupon van wanneer het winstpunt is gehaald mee te sturen of aan te geven wanneer de IBOP-proef verreden is. Ook dien je de originele stamboekpapieren mee te sturen. Daarop komt een stempel 'sport' op te staan. Kosten 45 euro.

Groeten,
KVTH

Nu las ik op de site van de aangespannen haflinger dat je voor de ibop ook een aardig bedrag moest betalen. Dit is dan toch geldklopperij???!!!

Wat vinden jullie?

sjorsie

Re: 45 euro voor een stempel sportpredikaat...duur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:22

ik vind het ook redelijk veel geld om een stempel op het papier te krijgen en dan ook nog het geld voor die IBOP proef ppff ze maken er wel gebruik van, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad toen ik mijn haf op mijn naam wilde hebben en hengst in ruin veranderd, dit kost 48 euro, vind ik ook redelijk veel. Maar zeker wat jij wilt hebben, je hebt je haf zelf naar het Z gereden en dan mag je ook nog eens gaan betalen om het officieel op het papier te krijgen

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:16

jeetje, das idd erg veel geld....maarja, waar vragen ze niet zulke belachelijke bedragen. Durf te wedden dat zulke wijzigingen bij elk ander stamboek of KNHS richting dezelfde prijsklasse gaan ...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:56

Het kost wel ene paar centen, maar ik denk dat als je je haf wilt verkopen dat hij/zij dan een stukje meer geld waard is ook Knipoog

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:47

daar heeft mariska een punt

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 14:00

mariska1989 schreef:
Het kost wel ene paar centen, maar ik denk dat als je je haf wilt verkopen dat hij/zij dan een stukje meer geld waard is ook Knipoog

AMEN!
Ik denk dat het wel handig is.
Maar goed.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:28

Maarja, als je je Haf niet wilt verkopen heb je er ook zo weinig aan.

Tsja, het is veel geld. Het is net wat je er voor over hebt voor zo'n stempel.