Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar oké.
Ik heb mijn paard nu bijna een maand. De laatste 2 weken is hij echt onwijs irritant niet betrouwbaar en daardoor wordt ik weer chagrijniger.
Hiervoor heb ik hem 2 jaar lang verzorgt toen was hij soms een dagje irritant.
Maar nu is het bijna al 2 weken zo.
Gisteren met longeren ook. Ik was hem gewoon aan het longeren met longeerlijn (Op stal mogen wij namelijk niet zonder longeerlijn) en opeens draait hij zich om hoofd naar beneden waardoor die super sterk is en ik hield hem echt niet meer. En tja was hij weer is los hij lied zich niet meer pakken dus achteraan lopen doe ik sowieso niet dat helpt toch niet maakt het alleen maar erger en opeens neemt hij een vaart en ik denk owh god niet weer aub. en ik weet niet wat ik zei maar ik was wel boos en gelukkig sprong hij niet uit de longeerbak zoals de vorige 2x want nu stonden er allemaal spullen achter de longeerbak dus als hij eruit was gesprongen nou denk dat hij dat dan niet overleeft had. Maar hij knalde met zijn voorkant tegen het hek op. En gelukkig bleef die toen wel staan. Maar die is de 100ste x al dat hij bij mij zo doet. Ik weet echt niet meer wat ik moet. Ik heb al tips gekregen mensen hebben mij ook al geprobeerd te helpen met longeren, maar dan doet hij niks. Alleen als ik alleen ben. Klinkt raar maar ik heb er geen plezier zo meer in. Het hoeft niet langer te duren of ik moet hem met pijn in mijn hart verkopen waar ik nu zit aan te denken. Mijn pa zal woedend zijn net een nieuw zadel van Euroriding wat €1300,- was alles net nieuw gekocht.
Waarom. Ik heb een paard gekregen omdat ik toch wel behoorlijk veel ellende mee heb gemaakt, omdat even te vergeten en me te ontspannen en nu dit....