Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Volgens mij is voorzichtigheid wel op z'n plek. Zelf heb ik twee ruintjes van vijf jaar samen in een behoorlijk grote box. Is tot nu toe goed gegaan, soms 'kibbelen' ze wat maar het leidt nooit tot grof geweld.. ze staan overdag ook samen op het land. Voeren doe ik alleen beslist niet in de box, maar erbuiten. Kost wel wat meer tijd maar dan ben ik er zeker van dat ze daar niet om gaan knokken... Het hooi verspreid ik goed door de box, zodat ze allebei een eigen plekje kunnen zoeken. In elk geval sterkte ermee, en k hoop voor jou dat ze weer samen kunnen staan. 
gina2003 schreef:Ik ben er inmiddels wel achter dat ze hengstig is, sommige denken dat daar misschien ook het probleem ligt.
Ze was nl ook altijd heel erg aanhankelijk als ze hengstig was, maar met rijden is ze ook niet de oude merrie die ze altijd was.
Ik heb met de eigenaresse van stal overlegd of ik ze vanacht even in de longeerbak (overdekt) mag zetten, even kijken hoe dat gaat, ik blijf er eerst gewoon bij, maar dan kan hij in ieder geval ergens naartoe, als ze wat doet.
Als dat ook niet gaat, dan houd het op, dan heb ik al geregeld dat hij weer terug mag naar zijn oude eigenaresse.
Tot die tijd staat hij naast mijn merrie op stal, bij een veulen van een half jaar, en dit gaat wel heel goed.
Ik heb gister even met hem bij mijn merrie in stal gestaan, om te kijken wat ze deed, en ze keek niet eens naar hem, mijn shet wou de stal niet in, dus heb hem half buiten de stal gelaten, maar hij vond het heel eng.
Vanavond is de laatste poging, anders houd het op.