Een haflinger is niet voor 1 gat te vangen ................

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Een haflinger is niet voor 1 gat te vangen ................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 11:19

Aan de buitenkant van de bak staat een prachtige, hele oude appelboom. Wij hebben er schrikdraad voor staan, zodat de paarden niet aan de boom kunnen knabbelen.

Maar je bent niet voor niets een Haflinger Boos!
Kijk ik net naar buiten, zie ik een zeer zwaar overbouwde haflinger staan! Tot aan haar ellebogen in een hele diepe kuil. Boos!

Heeft mevrouw de Haflinger de wortels van de appelboom vrijgegraven en staat vervolgens lekker de wortels op te eten!
Is ze helemaal gek geworden Duivel . Dus ik met de zweep achter haar aan en haar daar wegjagen, zodat ik de kuil dicht kon maken. Leuk spel, want dan kan je als Haf lekker uit je dak gaan.
Ze is dan ook helemaal niet onder de indruk. En ik voel me dus lekker niet indrukwekkend.

Nu is ze weer aan haar hooi begonnen en ik houd vanuit mijn huiskamer de hoek nu scherp in de gaten. Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet oplossen.

denk, denk, denk : Hoe versla ik de haf??????

Wentos

Re: Een haflinger is niet voor 1 gat te vangen .............

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:31

Haha, haflingers.. De mijne heeft ook een stroomdraad losgekregen zodat ze bij de mais planten kon.. stond mevrouw daar met 1,5 meter maisplant in haar mond. Haha!

nienkestorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:54

hallo mijne is bang voor stroom draat wij hebben 2 weien en er zit een tussen poort in en hij durft er niet langs ook al is de draat weg hij durf het echt niet het is ook een haflinger

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:01

Mijne graaft de hele bak open.
IK heb dus hetzelfde probleem. Boomwortels onder de bak. Dus mevr graaft meters diepe kuilen in mijn rijbak.
Conclusie de haf houd je bezig. Elke dagdie gaten dicht maken voordat ik kan rijden. Kan ook leuk zijn he!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:07

De mijne heeft uitgevogeld waneer er stroom op de stapmolen staat of niet, staat er geen stroom op, word hij een klein blond terroristje. Nu moet hij alleen, met stroom erop.
Ik heb zoiets van; stopmolen pech, dan maar losgooien. XD

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:11

Mijn Haf is bang voor alles wat maar schrikdraad lijkt Clown
Maar inderdaad hoe versla je de Haf Knipoog

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:15

Mijn haf vind niets eng, behalve schrikdraad Clown

Vorig jaar moest er elke week kuil de stal ingereden, waarvoor ze door Winston zijn stukje moesten, dan zetten ze gewoon een draadje zonder stroom. En hij loopt dan helemaal gek te doen erachter, maar erdoorheen gaatie niet Clown

Maar hoe je dit nou oplost... Ik heb ook geen idee...

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:18

Ik weet een oplossing..
Je graaft een laag zand weg tot je aan de wortels komt (tenzij die echt niet diep zitten) en legt er dan een plaat op en dan het zand weer er over.
Als Janouk dan nog graaft komt ze op de plaat terecht Knipoog
Maar als ze dan op mijn haf lijkt begint ze gewoon die plaat op te eten want de mijne eet alles waar geen mest aan hangt (daarmee houd ik haar tegen Clown )
je kan het eens proberen...

maret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:25

mijn haflingers hebben er gelukkig geen last van. wel krijgt er eentje die zwarte of oranje poortgrepen los. maar daar hebben we nu ook een los draad omheen gedaan en nu durft ze gelukkig niet meer. Maar het zijn beestjes met karakter en lef. Gelukkig maar anders had mijn laura ook geen sgw kunnen lopen. Succes met het probleem ik weet de oplossing helaas niet voor je

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:39

ik maar denken dat mijn haflinger een vreetzak is haha.

ik zou niet echt weten hoe je haar zou moeten verslaan. het is een echte haf die verzind wel weer wat.

Zo had die van mij uit gevogeld hoe hij de staldeur open kon krijgen. zodat hij naar de hooi en kuil plaats kon. Maar we hebben nu een leuk ideetje. Alleen zijn buurvrouw de veulenfries knabbelt steeds aan het touw. grr. als het zelf niet lukt dan zorgt hij wel dat hij vrienden heeft die het proberen. Gelukkig is het nog niet gelukt

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:13

Mijn verzorghaflinger voelt zich een echte shetlander.En shetlanders vinden het geweldig om onder draden door te gaan en wat uit te steken.Jammer,Marco is groot en breed dus rent hij gewoon door de draad heen en gaat in de stallen alle bussels hooi door de stallen zwieren en het dan opeten,met de jongere paarden als trouwe volgelingen Tong uitsteken

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:44

hahah haflingers! Ik weet er alles van... Maar hoe versla je Janouk Nagelbijten / Gniffelen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:30

De mijne heeft een fobie voor schrikdraad ( het is gewoon zielig hoe bang ze is...) maar ik heb dit probleem niet...
Maar je zou het schrikdraadje wat verder van de boom kunnen zetten... Of wat wij hebben gedaan:
Er lag bij het hek een hoop blubber. Toen hebben we het gegraven gat van de paarden verder uitgegraven en het droge zand bij het hek gelegd, en de blub in het gat. Ze zijn er niet meer aangekomen...

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:35

IK heb een haflinger gekend die kon onder een heel laag schrikdraad onderdoor. Die deed echt alles als zijn vriendje weg ging ging op zijn knieen zitten en dan maar tijgeren .
Haflingers zijn niet te verslaan zijn slimmer dan je denkt. Haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:48

Tja.. daar zijn het haflingers voor hahahaha...

Mijn ex verzorg haf gooide de draad op zijn manen en gassssss onder de draad door.
Dan stond mijnheer heerlijk tot zijn knieen in het gras en de rest stond op een kaal stukje toe te kijken.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:53

haha. hij is wel slim.. Tong uitsteken

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:26

HAHA, geweldig *LOL*.
Ik heb alleen geen oplossing voor je Schijnheilig.