kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arno2006

kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:04

mijn haflingerruin van 1.5 jaar staat te koop.nu is er iemand die er 500 euro voor wl geven en ik weet niet of het wel een goede prijs is.we moeten dringend van hem af en in de winter worden er niet veel paarden verkocht zeggen ze.dus dan zouden we het beter aannemen.wat denken jullie.ik heb er in de tijd meer dan het dubbele voor betaald maar dat was wel in de zomer.nu is hij gecastreerd en hij heeft stamboekpapieren.zijn vader is de hengst alpenstern liz.

sjorsie

Re: kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:06

tsja, als je echt spoed hebt zou ik me zelf niet zo druk maken om de prijs maar meer over waar hij terechtkomt en idd nu in de winter denk ik niet dat je er veel meer voor zult gaan krijgen sorry

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:10

Tja, ik zou er toch wat meer voor willen hebben. Heb je hem op marktplaats staan en er een bod oid op gehad? Ik zou alleen een bod via de mail accepteren. Meestal is een bod onderaan de advertentie niet echt betrouwbaar.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:20

Zolang het een goeie baas is zou ik me niet druk maken om een bedrag. Bij mij staat het goeie tehuis vooraan dan het geld.. zeker als die snel weg moet in de winter.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:47

Ik ga met Faniek mee.
Ik heb mijn Haf ook net verkocht, morgen gaat ze.
En ik ben vooral op zoek gegaan naar goede mensen ipv een goede prijs.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:32

ben ik het helemaal mee eens. Maar wij kunnen natuurlijk niet kijken waarom hij met spoed wegmoet, want als dat financieel is, zou ik voor een hoger bod gaan

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:19

Ik heb mijn merrie destijds voor € 800,- gekocht, ze was toen 4 maanden, en heeft goede papieren Notaris en haar opa is Aktief.
Ik zou ook het belangrijkste vinden dat ze goed terecht komen, meer dan de prijs..
En kan hij verder al wat dingen, zoals netjes stilstaan of zo, of is er verder nog niks mee gedaan, denk dat dat ook wel scheelt.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:26

hij is al ruin geen hengst meer dus dat is best gunstig voor sommige mensen. Voor ruinen en hengsten krijg je ook meestal iets minder dan voor een merrie.

Maar ik zou mijn paard ook al zat er speod achter nooit voor 500 euro weg doen. Ja misschien aan een kleine meid die zo veel voor een paardje heeft gespaard.. ja dan misschien anders nooit!! Ken de vader trouwens niet maar nee ik zou dit niet doen.

En zoals de meesten zeggen een goed tehuis ik het belangrijkste!! Maar ik zou hem voor 500 euro niet weg doen!!
Als mensen alleen 500euro te besteden hebben aan een paard.. kunnen ze de kosten van het voer exc. dan wel betalen....?

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:37

dat kan dat kleine meisje dan toch ook niet ?? Clown

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 02:12

he ik moest mijn eerste pony zelf sparen.. mun ouders hadden het geld wel hoor.. maar het is verekte moeilijk 4 jaar geen geld uit te geven.. maja heb het wel gedaan en ik heb nu mijn 2e pony (mijn eerste is overleden:( dunnedarm koliek). Ik bedoel dus te zeggen dat sommige meiden zelf moeten sparen.. hun ouders hebben dan wel geld natuurlijk.. snappie;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 03:06

het ligt ook aan de afstamming, zitten er papieren bij?
ik dnek dat 500 een goede prijs is, hij's jong, je kan er dus nog niks mee, en een ruin ( geen fokwaarde ) dus denk dat je er echt niet honderden euro's meer voor moet verwachten

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:35

Cinnepin schreef:
het ligt ook aan de afstamming, zitten er papieren bij?
ik dnek dat 500 een goede prijs is, hij's jong, je kan er dus nog niks mee, en een ruin ( geen fokwaarde ) dus denk dat je er echt niet honderden euro's meer voor moet verwachten

Ben het hiermee eens.
Haflingers liggen ook niet hoog in de prijs toch tegenwoordig? dus denk dat dit wel een mooie prijs is.