Dit is gewoon goed nieuws!!!!! :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Dit is gewoon goed nieuws!!!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 13:05

wat ik nou toch weer heb meegemaakt.. ik lekker me pony gereden in de bak.. waar die nog wellis heeeeel eigenwijs is... Tong uitsteken ja haflinger heh Tong uitsteken maarja ik ben ook eigenwijs ik dacht laat ik uns met me 3 jarige haf langs de weg gaan kijken wat hij doet... hij geeft gewoon geen bal om alles... scooters, vrachtwagens (die express toeteren.. wat ik al niet snap :S) bussen die hun remmen laten ontluchten, op waaiende troep die op de weg ligt... en dan vooral die enge uitrij deken op ze kont Tong uitsteken hij deej geen stap verkeerd... dat is toch wereld nieuws Tong uitsteken

(oja ander vraagje: iemand ervaring met het schuren van de borst van je paard??) ik deed de deken van me pony af... en hij had 2 kale plekken op ze borst zitten.. :S moet ik hier wat op smeren of moet ik het zo door laten gaan..?? ben bang dat tie te ver door schuurt.. nou groetjes en heel veel liefs van wendy en waldo Tong uitsteken

_Juliaa

Re: Dit is gewoon goed nieuws!!!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:32

Ik weet niet wat je moet doen als je paard zijn borst schuurt, heb er ook geen ervaring mee.
Wel leuk dat dat hafje echt nèrgens van schrikt. Leuk beestje voor buitenritten Knipoog
Kuss.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:33

Zijn het geen slijtplekken van de deken? Haha!

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:20

dat zijn slijtplekken van de deken. dan geeft je deken geen genoeg bewegings vrijheid op de borst zit hij te krap voor. heeft hij hoge of lage loopsplitten voor?
komt vaker voor bij koudbloeden die stevig gebouwd zijn. ik heb een tinker die heb ik ook een deken op liggen met hele hoge loopsplitten voor dat zorgt voor genoeg loop vrijheid voor waardoor je geen slijtplekken krijgt.

met vriendelijke groet kathleen

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:23

in sommige gevallen is de deken te groot... of als je de deken er niet zo heel vaak afhaald kan het ook... Mijn paard had ze laatst ok een keertje.. Toen moest ik er anti-klit opspuiten..dat is glad en werkt super!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:26

super zeg dat ze zo braaf is! lekker inderdaad om een buitenrit mee te maken!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 11:09

Mooi dat je paard zo braaf was! Haha!.

Dan is je deken idd te klein. Ik zou die deken afdoen, en een grotere deken kopen, iig niet meer die deken opleggen want dan word het alleen maar erger.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 20:09

hey ebdankt zeg.. maar als ik zo kijk ligt de deken wel goed eigenlijk... heel ruim van voor enzo.. zal er morgen een foto van maken en er eventjes op zetten!! ik heb nu wat gehaald om er op te smeren.. beetje zonde om die deken eigenlijk weg te doen.. net nieuw Boos!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:34

Er zijn een soort shirtjes voor dit probleem. Ik kan zo snel geen foto vinden. Weet niet hoe het heet.
Maar het is van elastische stof, en het gaat alleen om het voorlijf (het stuk met de schouders, borst en schoft). Doordat dat shirtje glad is, kan je deken niet schuren.
Let wel op! Het werkte bij ons niet, ons paard had zijn schoft alsnog open. Maar ik denk dat het bijde borst een ander verhaal is. Je kan het navragen bij je ruitersportzaak...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:38

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:37

Borstbeschermer is ideaal voor dit soort dingen; ik raad het zeker aan! Lachen

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:45

cool zeg!! bedankt!!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:07

Misschien een idee.... Baby olie... Ik gebruik het voor mijn haf en het werkt super en ook antiklit/glansspray werkt super.. gewoon elke dag er op suiten of smeren.. die van mij heeft ze nog een klein beetje maar volgens mij kun je het ook niet helemaal voorkomen als ze een deken op hebben..

en wat super dat die van jou zo lekker rustig bij de weg is.. Die van mij had 4 jaar buitenritten gelopen.. ben er zelf nog mee in het centrum van een drukke stad geweest niks aan de hand.. sinds de verandering van stalling en madam wil niet meer bij de weg langs:(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:32

ThaGirl schreef:
ja die heb je op divoza: borstbeschermer

http://divoza.com/shop/a.visit/457432f0 ... dekens.jpg

Die bedoelde ik ja! Haha!

XxStellaxX schreef:
Misschien een idee.... Baby olie... Ik gebruik het voor mijn haf en het werkt super en ook antiklit/glansspray werkt super.. gewoon elke dag er op suiten of smeren.. die van mij heeft ze nog een klein beetje maar volgens mij kun je het ook niet helemaal voorkomen als ze een deken op hebben..

In principe mag je deken niet schuren. Als hij dat wel doet past hij gewoon niet helemaal goed. De paarden bij ons hebben ook dekens, maar geen schuurplekken. Mijn Haf kreeg het wel, dus ik heb de deken eraf gedaan. Was toch een 0 grams regendeken, dus ze had hem ook niet echt nodig. Was meer zodat ze schoon bleef...

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 18:26

heey weet iemand wat voor maat je dan nodig heb voor een haf.. voor zo'n borstbeschermer??

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:08

ik vind het niet gek dat hij niet schrikt als hij van een klein stukje lopen al 2 kale plekken heeft dan heeft het goed pijn gedaan ik denk zoals hoe je het nu verteld dat als je nog 20 minuten had gelopen dat het dan open was geweest. ik zou idd op zijn minst een borstbeschermer nemen misschien een grotere deken.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 17:19

gipsyboy schreef:
ik vind het niet gek dat hij niet schrikt als hij van een klein stukje lopen al 2 kale plekken heeft dan heeft het goed pijn gedaan ik denk zoals hoe je het nu verteld dat als je nog 20 minuten had gelopen dat het dan open was geweest. ik zou idd op zijn minst een borstbeschermer nemen misschien een grotere deken.

huh??? hij had ze deken niet op hoor met het lopen.. hij heeft die deken alleen op stal op... en als ik hem uit stal haal, ja dan haal ik ze deken af.. maar eerst al het goeie nieuws daarna het slechte daarom klopt de verhaal lijn niet echt sorry Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:26

gipsyboy schreef:

Waar slaat die reactie nou weer op Verward

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:32

wat super leuk Lachen echt joh. Je hebt tegen het schuren speciale borstbeschermers

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:03

Wallie schreef:
wat ik nou toch weer heb meegemaakt.. ik lekker me pony gereden in de bak.. waar die nog wellis heeeeel eigenwijs is... Tong uitsteken ja haflinger heh Tong uitsteken maarja ik ben ook eigenwijs ik dacht laat ik uns met me 3 jarige haf langs de weg gaan kijken wat hij doet... hij geeft gewoon geen bal om alles... scooters, vrachtwagens (die express toeteren.. wat ik al niet snap :S) bussen die hun remmen laten ontluchten, op waaiende troep die op de weg ligt... en dan vooral die enge uitrij deken op ze kont Tong uitsteken hij deej geen stap verkeerd... dat is toch wereld nieuws Tong uitsteken

(oja ander vraagje: iemand ervaring met het schuren van de borst van je paard??) ik deed de deken van me pony af... en hij had 2 kale plekken op ze borst zitten.. :S moet ik hier wat op smeren of moet ik het zo door laten gaan..?? ben bang dat tie te ver door schuurt.. nou groetjes en heel veel liefs van wendy en waldo Tong uitsteken

een paarden beha Haha!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 11:02

haha ja Tong uitsteken

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:13

Fijn dat je haf zo braaf was! Geeft vast een fijn gevoel Ja
En ik zou ook zo'n borstbeschermer nemen Ja
Ik denk dat maat M wel goed is.

Marleen