ik rijd met hoefijzers en vroeg me af wat jullie allemaal doen. Ook in de winter, ik rijd voornamelijk recreatief. En staat die van jullie dan vierkant op ijzers of niet?
Groetjes Bianca
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Met ijzers is dat een stuk minder !! Ik rij altijd buiten met hem, (samen met paolasunny @bokt) in het bos, duin en op het strand.
Voor we het bos in gaan moeten we 2x 5 minuutjes over straat, stappend. Ong. 1x per maand (of minder) vet ik zijn hoeven in, ze zien er prima uit !!
Volgens de hoefsmid zijn z'n stralen en hoefzolen keihard, alleen worden ze wel gauw slap van water en dan vallen er weleens stukjes van de straal af, maar dat geeft niks. Ik ben tevreden met zijn pootjes !! 
Met ijzers is dat een stuk minder !! Ik rij altijd buiten met hem, (samen met paolasunny @bokt) in het bos, duin en op het strand.
Voor we het bos in gaan moeten we 2x 5 minuutjes over straat, stappend. Ong. 1x per maand (of minder) vet ik zijn hoeven in, ze zien er prima uit !!
Volgens de hoefsmid zijn z'n stralen en hoefzolen keihard, alleen worden ze wel gauw slap van water en dan vallen er weleens stukjes van de straal af, maar dat geeft niks. Ik ben tevreden met zijn pootjes !! 
De rest van het jaar niet...vind ik niet nodig. Nicky_ schreef:Eigenlijk is dat best grappig om te lezen,want mijn paard heeft geen ijzers omdat we het hele jaar door alleen buitenritten maken.Mijn haf staat vierkant het hele jaar door.
Dit is omdat we vrijwel alleen buitenritten maken.

.
.
.