We hebben er voor gekozen om haar te scheren omdat ze na het rijden zo lang nat bleef, echt tot uren na het rijden, dat schoot gewoon niet op. Dan vat ze heel snel kou en zijn we verder van huis.
Ze is helemaal kaal, dus ook hoofd en benen. Een echte sporthaflinger is ze dus nu!
Ongeveer 7 jaar geleden is ze een keer geschoren, maar daarna nooit meer, dus het was even spannend wat ze er van zou vinden. Maar ze was superbraaf! Het stilstaan werd ze wel een beetje beu, maar met hooi en wortels hebben we haar zoet kunnen houden tot het eind. Het ging ook wel erg snel, ik denk dat we ongeveer 1,5 uur bezig zijn geweest. (iemand anders heeft voor ons geschoren hoor!)
Alleen voor de binnenkant van haar oren hebben we even een praam gebruikt, omdat ze steeds met haar hoofd ging schudden, en dat is gevaarlijk. Je wilt geen scheerapparaat in dr oog hebben natuurlijk
Als klap op de vuurpijl hebben we de edelweiss op haar kont laten staan, de H erin ging niet, dat zou lelijk worden, maar dit ziet er ook super uit!
Ik ben echt blij dat ze nu van dat haar af is! Nog meer mensen met geschoren hafjes en positieve ervaringen??
Fotos van geschoren Rox staan hier:
viewtopic.php?f=53&t=685384

ze staan dan ook 24/7 buiten (wel met dek)
) op de weg gezeten. Gelukkig kreeg ik dr wel snel terug, maar ze was wel lekker fris!!!