mensen met een haflinger van paardenmelkerij in etten-leur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

mensen met een haflinger van paardenmelkerij in etten-leur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 17:24

Ik vroeg me af of er meerdere bokkers zijn die een haflinger hebben gekocht bij de paardenmelkerij in Etten-leur.
Hoe zijn deze haflingers (veulens)?Merk je iets aan dat ze anders groot zijn gebracht?Hoe is de ervaring met de melkerij zelf?

Charaz

Re: mensen met een haflinger van paardenmelkerij in etten-le

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:26

Ik ken de melkerij en de paarden niet echt, maar kom er weleens langs. Paarden staan vaak lekker buiten met hun veulens dus dat lijkt me alleen maar een pluspunt.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:24

Ik heb keer rondleiding gehad op de melkerij met school.
Het waren aardige mensen de paarden zagen er goed verzorgd uit.
Geen klachten erover.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:24

ik heb mijn Haflinger daar gekocht! ben zeer tevreden Haha! , aardige mensen die veel om hun paarden geven, ze hadden het er echt moeilijk mee toen we Alice meenamen.
ze lopen in een kudde waardoor ze sociaal zijn.
wat wil je verder nog allemaal weten?

groetjes

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 22:26

hey lidy, was alice een melkmerrie?sinds wanneer heb je ze?
Ontopic: heb niets negatiefs met deze mensen,maar was wel benieuwd of er bokkers waren met ook een haflinger van de melkerij,mijn vriendin heeft namelijk een haflingerveulen aangeschaft van daar.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:30

ik heb haar nu bijna 2 jaar, en ze was geen melkmerrie.
ze was bedoeld voor de fok, maar dit was mislukt waardoor ze haar moesten verkopen.
het melken doen ze er volgens mij bij, bij het fokken.

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:53

Onze haflinger komt ook van de paardenmelkerij vandaag.
Hij is nu ruim een half jaar van ons en wij hebben hem gekocht toen hij 2 was.
Het rijden laat voorlopig op zich wachten, maar het is een ontzettend leergierig paard.

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:02

hey,
Ik heb daar 17-4-06 ook mijn haflinger gehaal,hengst.toen ik hem kocht was hij 8 maanden.Ik ben er ook positief over laatst heb ik gevraag of ze ook een foto hadden van zijn vader en moeder en ook daarbij ben ik goed geholpen.hij heeft ook een geweldig karakter en ik ook heel makkelijk en ook inderdaad leergierig.toen hij kwam ben ik al gelijk met hem gaan wandelen lang verkeer enz.ik had alleen wel wat problemen met toen hij aan kwam op zijn nieuw stal,hij werd heel erg zenuwachtig en bleef maar hinneken, maar dar was na 2 dagen al weer over. doordat ze in ette-leur samen staan de meeste tijd heeft hij wel moeite met alleen in een bak staan.Maar ik zou het zo weer doen.TOPPIE Haha!

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:13

Wij zijn ook al bezig met aan de hand over de weg lopen en ik durf zeker te zeggen dat sommige volwassen paarden een voorbeeld kunnen nemen aan onze puber. Hij is echt helemaal nergens van onder de indruk!!
Hij volgt ons blindelings. Zelfs over zeil lopen doet hem niets. Hij vindt ,bij wijze van, de omgeving intressanter Haha!

De eigenaar van de melkerij is zeker behulpzaam. Zo zijn wij ook over de achtergrond van onze kerel geholpen door hun.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:30

ik ken de mensen zijn super mensen het voordeel met de veulens is dat ze al vrij jong vaak in de hand komen zonder moeder in de buurt dus dat ze al snel zelfstandig zijn.... verder kan ik over de mensen nix zeggen lieve mensen...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:33

klinkt echt super positief gelukkig! het veulen is door de dierenarts nagekeken en gezond verklaard.Verder is het karakter tot nu toe top. je kunt merken dat ze regelmatig in de hand komen,fijn om te horen dat jullie allemaal zo'n leuke haf daar vandaan hebben. De moeder van het veulen is een tijdje geleden verkocht,zal haar naam eens vragen, misschien wel van een bokker nu?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:38

de fam jogems loopt vaak meej aan keuringen en showsals je beetje op internet zoekt vind je mss wel heeeel veel leuke foto's van je veulen en de moeder. kijk bv op kvth.nl of de site van hypische fotograaf bob schouten

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:51

er is wel degelijk een nadeel aan een veulen waarvan de moeder gemolken word is er is niets beter dan moedermelk voor de ontwikkeling van een veulen.
denk aan de ontwikkeling, zou een baby groeien als het melk te kort heeft.
een veulen hoord onbeperkt tussen de 4 en 6 maanden melk te kunnen drinken bij de moeder. er is geen enkele voeding dat dat kan vervangen.

op een melkerij al deze koop je alleen de veulens uit de melkmerries.
veulens die deze mensen ophouden voor de keuringen lopen 24/24 bij de moeder de andere veulen maar een 10 uur per dag.....

een melkveulen zal ook minder resistent zijn tegen ziektes al verkoudheid, enz enz.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:05

Leuk topic Haha! de zoon van hun is een maat van mij...
Zoals al gezegt; paardjes lopen heerlijk in de kudde, veulens komen in de hand, paardjes lopen keuringen en worde super verzorgt!!
Lachen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:40

Hee, ik ben daar laatst nog geweest, ik vind het heel goed verzorgt daat een lekkere loopstal, lieve paarden en lieve paarden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:50

Ik heb mijn staphire daar vandaan. en ik ben alleen maar positief over de mensen en het houden van hun veulens! en staphire groeide bij mij als kool (was al groot toen ik hem van ze kocht) en hij is nog nooit ziek geweest.

Is er toevallig iemand die Stamiro daar gekocht heeft? tussen hem en staphire heb ik toen getwijfeld!

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:51

ik kan het zeker aanraden om daar je haf te kopen.
mensen met verstand en goed verzorgde paarden/veulens.
wij hebben daar ook een haf gekocht en is goedgekeurd door de verzekering/dierenarts.
de haffies die daar vandaan komen zijn zeker makkelijk in de hand en hebben lekker in kudde verband gelopen. hier is de opvoeding dus al begonnen zowel door mens als dier.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:50

Ik heb er wel naar een paard gekeken.
Ik weet niet meer waarom deze het niet geworden was, maar volgens mij kan je daar gerust een haf kopen.
Het zag d'r prima uit. Lachen