Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DeniseM schreef:misschien is een hengsten ketting een optie?

ik ken haar immers pas twee dagen.janouk schreef:Een haf is per definitie eigenwijs, sterk en nergens bang voor.
De pony moet jou nog leren kennen, en is jou aan het uitproberen. Ieder paard gaat op de terugweg sneller dan op de heenweg.
In het verleden is het de pony ook gelukt blijkbaar bij andere verzorgers/eigenaar. Dus hij probeert het bij jou ook.
Geef je pony de tijd om je te leren kennen en ook om op je te leren vertrouwen. Wees rustig en consequent.
Maar wees gerust, hij zal altijd iets nieuws proberen om je uit te proberen. Daarom zijn het zo'n grappige paarden, die haflingers. Je moet ze proberen voor te zijn. Uitdaging!

Als ze eten ziet is dat soms nog verdomd lastig, vreetzakje.
.
oost west thuis best
eilleen333 schreef:Mijn Haf is ook sterk, en in de bak luistert ze best goed met alleen een halster, maar ik vind het risico te groot om met een halster buiten te rijden. Natuurlijk hoor je het bit niet zo nodig te hebben om te remmen, maar als je Haf zo druk is kan het wel handig zijn.
Probeer anders eens met andere paarden buiten te rijden of laat iemand ernaast lopen zodat die persoon kan ingrijpen. Als er zoveel auto's rijden zou ik zelf niet zo snel met alleen een halster naar buiten gaan.