Zijn jullie hafjes ook van die grappenmakers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Zijn jullie hafjes ook van die grappenmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 18:49

Saartje wel eens spoken, vooral als we buiten rijden en terug naar huis wil. Dan knort ze als een varken, staat haar hele hoofdje op spanning en is ze klaar om weg te sprinten als ik even niet oplet. Of ze springt (als ze in rengalop zit) ineens opzij omdat ze 'schrok'.
Ook neemt ze onder het buitenrijden vaak onverwacht duikvlucht naar beneden met haar hoofd, waardoor ik vaak om haar hals hang...
Of ze gaat als ze zich verveelt aan mij lopen trekken met haar mond(bvb als ik haar aan het invlechten/poetsen ben).
Saartje houd dus wel van een lolletje op z'n tijd Haha! En hoe zit het met jullie haffies? Ook zulke lolbroeken? Tong uitsteken

nienke_92

Re: Zijn jullie hafjes ook van die grappenmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:52

Ik heb ong. 2 weken geleden met mijn verzorghaf een grote buitenrit gemaakt! Dus ik reed op een gegeven moment lang het kanaal en had een beetje gegallopeerd enzo. Komen we langs een klein plasje water. Schrikt Rinse zich dood. Op zijn achterbenen 180 graden gedraaid en is zo'n 1,5 km weggegallopeerd. Mijn vriendin lag helemaal dubbel (ik ook). Hij doet wel vaker van die gekke dingen. Laatst was ik met hem in de bak aan het rijden schrok hij van 2 koeien. Nou daar kan ik zo om dubbel liggen he!! Haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:32

Mijn Haf schrikt niet zo vaak. Dat is ook best fijn bij het buiten rijden Knipoog .
Maar ze is wel een ettertje. Alles proberen op te eten, als ze wil grazen doet ze dat gewoon (dat wordt al minder). Wat wel geestig is, is dat bij losgooien of longeren, als zij dan op rechts wil, maar ik wil dat ze omdraait, dan draait ze ineens op, en peipt ze Tong uitsteken . Dat komt omdat ze een dominantie probleempje heeft, maar het is wel vrij geestig.
Ook was ze een keer gek aan het doen in de wei, en ze steigerde een beetje, terwijl de met haar voorbenen draafde Tong uitsteken . Zag er echt heel belachelijk uit...

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:12

Dat opzij springen in galop om te ´schrikken´ komt me erg bekend voor Haha!
Daar heb ik er ook eentje van!
Of als ik het zadel ga halen dat ze me he-le-maal nakijkt totdat ze me niet meer ziet en dan tegen de stal begint te trappen totdat ik weer kom en dan zo onschuldig mogelijk kijken Clown
ja, Nick is echt wel een grappenmaker Ja

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:14

heeft dei van mij ook. hhaha moet er alltijd om lachen,

En opeens bendenken dat die het heel eng is en dan nep schrikken echt stom. of een paard doet iets geks dan denkt die van mij oooo ken ik ook Tong uitsteken . En ja hoor gaat hij het nadoen,

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 20:18

Wat is trouwens wel schattig vind van Saartje, is als ik even van haar wegloop, gaat ze héél zachtjes hinniken, echt zooooo schattig. Volgens mij weet ze gewoon dat ik dat zo lief vind, want ik geef haar dan altijd een snoepje, daarom doet ze het denk ik nu ook Tong uitsteken

er schiet me nog een grapje van haar te binnen nu Tong uitsteken
Ze maakt soms in galop zo'n soort 'hertensprongetje' , dat ze vanuit galop zegmaar in een klap stilstaat, maar nog even doorstuitert, moet ik ook altijd heel erg om lachen Tong uitsteken

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:20

Zaterdag mijn eerste ruiterclubles, kijken hoe ze zich gaat gedragen Nagelbijten / Gniffelen
Maar ze zal wel braaf zijn Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:21

Jaa Furie is ook een echte grappenmaker. Ze is wel heel braaf, maarja, die jongigheid moet er af en toe nog even uit. Haha! Gister gingen we rijden en lagen er wat takken in de bak. Koppie op scherp, knorren en van links naar rechts zigzaggen haha. Heb haar even wat moed in gesproken en toen was het goed. Op buitenrit heeft ze ook wel eens van die fratsen.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:49

Haha precies wat je beschrijft doet de mijne ook wel eens.
Maar laatst was er echt iets waarom ik helemaal dubbel lag.
Ben alleen vergeten wat. Blond

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:51

Op dit moment vind ik Luna niet zo grappig.. ze kost me klauwen met geld, want we lopen te tobben met haar benen, dus veeartsen komen en veeartsen gaan..
Maar verder is het een lekker ding, ik moet altijd lachen om haar hinnek... ze hinnekt heel erg laag én lang!! Lachen

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 07:14

héhé felka is ook zo'n grappemaker.
- halster uitdoen wanneer ik haar hoeven aan het uitkrabben ben
- wanneer ik even niet goed oplet => kopstuk uitdoen
- ineens heel hard hiniken
- als mama haar vasthoud de benen nemen
- doen alsof ze bang heeft en ineens gaan stilstaan ( werken we aan om dat af te leren Knipoog )
-...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:34

Jive heeft zo'n losse voellip. Daar moet ie altijd alles en iedereen mee voelen. Lekker over je blote rug als je zijn hoeven aan het uit krabben bent.

Heel soms moet hij tijdens het rijden in de bak ook even 'schrikken'. dat gebeurt niet vaak. In het bos tijdens de galop op een bepaald stuk gebeurt het vaker.
Verder is hij altijd vrolijk naar iedereen en ander paaarden en natuurlijk altijd even kijken of er iets lekkers te vinden is.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:30

Die van mij gister met springen! Ik sta net heerlijk te verkondigen dat ze in een jaar tijd dat ik haar rij nog nooit heeft geweigerd, en de eerst volgende 2 sprongen.. je raad het al, stopt ze Clown

Gelukkig bleef ik wel zitten, maar ooh wat gemeen van haar! Tong uitsteken

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:59

Tristan heeft ook echt humor. Hij pakt bijvoorbeeld soms een tak in z'n bek en gaat daar dan echt heel trots mee lopen sjouwen. net een hond, komt vast omdat ik zo vaak met hem wandel Lachen

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:43

die van mij, als zijn waterbak leeg is ooit hij hem zelf van de staldeur af,als hij buiten staat gaat hij met zijn benen de waterbak omgooie ookal zit die vol.En altijd maar maar kusjes geven.Ik loop op krukken nu omdat ik een klein ongelukje heb gehad en toen hij me krukke voor het eerst zag begon hij helemaal te blazen,stoere hengst nou Nee Tong uitsteken

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:45

jah, kdenk dat het aan de ras ligt :p

Mijne is al eens uitgebroken uit de stal. En voor hij in galop gaat dan bukt hij zijn hals fijn extra zodat ik na voor een beetje vlieg :p (kheb hem door nu :p)
hij springt ook soms eens opzij :p
hij doet altijd onozel als die zich verveelt, en dan eet hij maar en ketting op of trekt hij eraan, of hij beweegt er te hele tijd mee :p

ahjah! Als we hem wassen, denkt die dat gaat verdrinken en begint hij zo te graven met zen voorste benen.

haha

hij springt ook altijd met 4benen in de lucht als ene hert :p

jah hij heeft misschien beetje teveel humor :p

Ilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:14

ik herken dit précies.. haha
mijne is ook echt een donder.
op z'n tijd is het wel grappig. vind ik Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:04

Uhhh........JA

Heb er bijna zover dat ze zelf dr stal veegt, hihi

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:12

Indy schrikt zelden, doet ook maar zelden alsof.

Maar ze is wel een grappenmaker soms. Ik rijd af en toe zonder zadel, dat is goed voor mijn houding. Echter zit ik dan niet zo stevig, en dat weet madame dondersgoed. Dus als ik zonder zadel rijdt haalt ze altijd trucjes uit als ineens naar het het galopperen vanuit het niks, of juist ineens stoppen, zomaar omdraaien etc. Haha!

Ohja, en als je gaat rijden en de bak open laat staan dan rent ze er keihard uit!

Laatst had ik haar vanuit de bak naar de poetsplaats gereden. Ik stond daar met losse teugel even op mijn vriend te wachten. Toen ik even niet oplette draaide ze zich om en draafde zo naar haar stal, met mij er nog op. Tong uitsteken

ViVnnMachO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:06

heej! hafjes zijn tog altijd al wel grappemakers Tong uitsteken maar wel heel lief;) ik ken zelf geen haflinger die niet eens een goeie grap uithaalt! zo zag ik er laatst eentje, die had het hele hek gesloopt en liep die vetvrolijk te ete bij de buren, waar het gras langer was Clown

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:10

Sja hier ook een grappenmaker, maar dat komt vooral omdat ze heel slim is...en daar gebruik van maakt Lachen

Ik vind het wel grappig al die streken!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:30

er gaat geen dag voorbij zonder een grap van mij hafje Knipoog

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:13

Jeps.. Hier ook een grappenmaker..

Hij gaat altijd 'snachts naar binnen en krijgt daar lekker hooi en 'smorgens ook. Hij krijgt het altijd in een hooinet omdat hij het geweldog spul vind om mee te spelen dus ligt zijn hele stal vol met hooi inplaats van stro en dat is een beetje zonde.. maar als ik het em geef staat ie altijd al te wachten voro de deur om te ontsnappen en lekker gras te gaan eten buiten de stal Clown
Ach omnou de staldeur helemaal dicht te doen om een net op te hangen is niks:P want hij duwt hem toch weer open als hij niet op het slot zit Clown

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:24

Ja hoor, hier ook een grappenmaker.... alleen hou ik niet zo van grapjes in het bos.... maar verder...
Komt mijnheer met een longeerzwaap aansjokken die hij in de bak had gevonden.. wat een doos is is soms hoor.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:03

Nu mijn verhaal.....

Mijn haf zet zichzelf in het andere weiland omdat ze dan beter naar de straatkan kijken of er iemand aankomt. Ze kruipt gewoon onder het draad door.
Nu komt de grap nu weet ze dat het niet mag....
Dus smorgens als ik weg ga staat ze netjes aan de goede kant en als ik weer kom ook. Lijkt net of er niksgebeurd is. Nu ben ik niet de einige die daar af en aan rijd. Dus BETRAPT!!!