soms kan ik die mensen we ik weet niet wat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

soms kan ik die mensen we ik weet niet wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:32

Tjah als mensen vragen wt voor paard ik heb zeg ik een haflinger...
waarop het antwoord van die mensen is O een haflinger...
JAH een haflinger JAH!!!

Alsof haflingers minder waard zijn als een kwpner.. Nou ze mogen mij is ff fijn uitleggen waarom een kwpner of ander paard duurder is als een haflinger fjord tinker of fries...
Haflingers tinkers fjorden en friesen zijn haast nooit kreupel en presteren de laatste tijden zuper goed in de sport vooral de haflingers als zeg ik het zelf..Tong uitsteken en ook de fjorden kunnen me er wat van zeg Bloos Maar ze zijn dus haast nooit kreupel kunnen haast overal tegen zijn bijan nooit ziek je bent niet verplicht om iedere dag te rijden want ookal staan ze een week stil en je stapt er weer op zijn de meeste gewoon zuper braaf... Een kwpner of ander paard daarin tegen is veel breekbaarder krijgt veel meer aandoeningen zoals mok of koliek is sneller verkouden enz.. En bovendien zijn de meeste om de havenklap kreupel...
Waarom denken mesne altijd zo min over een wat vorser paard?
Ik ben heel erg blij dat ik een haflinger heb en ik ga al die mensen is een poepie laten ruiken in de Dressuursport (ofjah ik doe een poging tot:P)
Maar wat is jullie ervaring hiermee?

Mexxuna

Re: soms kan ik die mensen we ik weet niet wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:40

Ik presteer beter dan ooit met mijn Haflinger, dus ik heb geen klagen en anderen ook niet! Lachen Haha!
Met mijn kwpn-er had ik het een stuk moeilijker in de dressuursport!
Ik moet wel zeggen dat ik mijn haf wel kwetsbaar is, en snel (spier en hoef) bevangen is, dus ik moet er wel zuinig op zijn! Lachen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:50

heye

tja ik heb er ook las van. Bij ons op de manege was het een jaar geleden echt anti haflinger, ze hebben er 4 gehad en nu nog maar 1 over.en die gaat ook weg,En de liefst haf heb ik gekocht :p. JA mijn haffie is manege pony geweest.
Toen ik hem net kocht was het van. Krijg je spijt van bla bla, En nu zeggen ze ja jullie passen bij elkaar had ik nooit verwacht.

Maar goed nu is de manege wat minder anti haflinger.

Want binnekort is hij de enigste haflinger en volgens de manege eigennaar moet het een Z haflinger worden. pff hahah dat gaat lang duren als ik het gaat halen met hem Tong uitsteken.

Lijkt me wel gaaf. en ze maakt ook maar een grapje,

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:40

hihihi ik wil ook met mijn haf naar de Z en ga proberen dat binnen 2 jaar te doen... Denk niet dat dat lukt maarjah je moet toch een doel voor ogen hebben hea...
Onze manege was ook anti haf maar toen i met mijn haf aankwam ging het redelijk... Nu staat er nog een pension haf...
Mijn haf is heel erg vooruit gegaan en de manege eigenaar gaf ons 2 weken geleden les en zei tegen mij wat is het toch een zuper haf ze doet het echt zuper goed. Dus ik was wel blij dat te horen. Op de manege zelf is iedereen fan van mijn haflinger ze vinde haar geweldig ( ik praat nu over mijn haflinger Lieke )
Maar buiten de manege bv op school of op wedstijden enzo dan hoor je dat erg vaak van O een haflinger.. Nou die zijn anders ook heel veel waard hoor;)

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:44

Persoonlijk val ik niet echt op Haflingers of bredere paarden (wat doe ik dan op dit forumgedeelte Verward Nee, sorry, via startpagina Tong uitsteken) maar dat is meer qua om er op te rijden. Ik vind het erg leuke dieren in de omgang en er is zeker niets met ze mis Lachen Bovendien waarde? wat een nonsens toch. Paarden hebben toch zeker meer een "liefdes" waarde dan "geld" waarde? Verward

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:03

Ga dan maar niet met de meiden bij mij op school van paardenhouderije 2e jaar praten

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:06

Ik heb dat zelf vaak genoeg gemerkt. Als je zegt ik rijd een haflinger is het meteen zovan, oh,oh. Ik vind dat persoonlijk ook niet altijd even leuk, zeg je ik rijd een NRPS dan zijn ze meteen geintresseerd. Ik snap ook wel dat haflingers over het algemeen minder waard zijn, maar die reacties vind ik wel stom.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:06

Wauw ik ben het hélémaal met je eens.
Wordt er ook gek van mensen die nog nooit kennis gemaakt hebben met het mooie van een haf.
Dat gezeik over hun 'tere' paardjes. Wordt er echt schijtziek van.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:23

jah ik dacht eeerst ff dat ik de enigste was met dit probeel maa gelukiig niet

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:35

laast ook. ging er een meisje zei heef took een pony maar nog nooit op een haf gezeten. Zegt ze haflingers zijn toch heel sloom? ik zeg nou dei van mij niet. En Toen ging mijn paard er vandoor hij schrok ergens van. Ik moest moeite toen om mijn lach in te houden.

aja. en een haflinger is heel werkwillig. Dat heeft mijn instrucice gezegt. bij mijn 1e privles was pluto zo op mijn gefoceerd.Dat ik me zweep gewoon weg moest gooien.Want bij 1 klein aanraking ging meneer harder lopen haha.

ja haflinger blijven geweldige dieren

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:42

Ik heb beide. Haha!
Ik had al 3 KWPN-ers, maar wilde er heel graag een Haflinger bij.
De enige reden waarom ik voor een KWPN-er als rijpaard voor mezelf kies, is omdat ik 1.83m lang ben en ik steek dus een flink stuk met mijn benen uit. Boos!
Maar ik heb bewust een heel pittig, maar erg lief Haflinger Hengstveulen gekocht!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:58

there we go again....
Kom op:
sta er boven
je weet wel beter
jij hebt het leuk met je paard
dus trek het je niet aan.

En om nou eventjes heel erg eerlijk te zijn: Als ik in de Z dressuur en het Z springen wou komen, had ik geen haflinger aangeschaft hoor want hoe je het ook went of keert, een haflinger zie je minder in de Z dressuur dan KWPN'ers en dergelijke.
Maar dit wisten we toch?! We hebben hier toch voor gekozen toen we onze superleuke haflinger kochten die van alles een beetje kan en die geen topprestratie hoeft te leveren? Superleuk als dat wel lukt hoor! Maar het is echt niet zo dat alle haflingers niets kunnen maar ook niet dat het (wat ik vaak merk onder de haflingermensen) vanzelfsprekend is, dat hun paard geweldig is. Natuurlijk is je paard geweldig, en als andere mensen zeggen "oh een haflinger" wat ik ook dagelijks hoor, ik heb zelfs 2 haflingers, vinden mensen al helemaal gestoort omdat ze toch "allemaal het zelfde zijn" dan sta je daar toch keihard boven?! Je hebt toch een leuk paard? Een goed paard? Een heel lief paard, je beste maatje, je hoeft hem niet steeds te verdedigen, hij is geweldig en als mensen dit soort neerbuigende opmerkingen maken weet je waarschijnlijk dat die mensen gewoon dom en onaardig zijn, of bang en jaloers Knipoog
kortom, heb lol met je paard, rij naar het Z of doe het niet, geweldig is hij toch wel Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:59

ik heb ook op mn oude manege te horen gekregen dat ik toch echt geen haflinger moest kopen, van íédereen werkelijk. Heb het toch gedaan, 2 zelfs! En ik ga ook niet zeggen wat ik met ze rijd, Want ze zijn toch wel super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 07:53

Draflinger schreef:
Nou ze mogen mij is ff fijn uitleggen waarom een kwpner of ander paard duurder is als een haflinger fjord tinker of fries...

Dat komt door de marktwerking, vraag en aanbod..... Knipoog
Iets wat veel gevraagd wordt is automatisch duurder dan iets waar weinig vraag naar is.
Als er 10 jaar lang maar 10 haflingerveulens per jaar worden geboren worden ze vanzelf schreeuwend duur Haha!

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:51

Mijn instructrice deed er ook altijd minder waardig over. Maar ze hebben de haffie wel nodig op de manege. En de fjordjes ook. Ze doen het heel goed met de jongere kinderen en voor de kar niet te vergeten.

Ik heb zelf sinds 4 maanden een haf en ben er helemaal gek van. Als je de foto's ziet tegenwoordig van de wedstrijden met haffie krijg ik gewoon een brok in mijn keel. GEWELDIG!! Mensen gewoon doorgaan met jullie haffies laat zien dat ze even goed zijn en wel veel mooier zijn dan gewone paarden.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:57

bij ons op de manege hadden ze een nieuwe haflinger gekocht die voor de huifkar loopt. En naar zeggen ook onder het zadel.
Blijkt dat hij verschrikkelijk bokt onder het zadel, ben er als eerste mee in de les gegaan en werd er na een kwartier vanaf gelanceerd.
als je dat dan aan iemand verteld zeggen ze altijd: wat voor paardje was dat dan.
en dan vertel je dat het een haflinger is en dan geloven ze dat nauwlijks en zeggen ze dat is niet normaal voor een haflinger.
alsof het voor een ander ras wel normaal is dat ze elke ruiter er af gooien Clown

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:01

nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb een behoorlijke kennisekring in de paardewereld wel te verstaan en die rijden allemaal kwpners en geen 1 die raar doet tegen mijn haf.
Ben al een paar keer op oefenwedstrijd geweest en was de enige met een haf.
Ik heb zoveel leuke opmerkingen gehad van wow wat een gaaf beest.
En dit zelfs van mensen die erg hoog rijden grandprix enzo.
Maar goed ik heb ook geen breed paard die van mij is erg ielig zeg maar voor een haf.
Nee ik kan er niet over mee praten tenminste nog niet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:03

fanny_loverr schreef:
bij ons op de manege hadden ze een nieuwe haflinger gekocht die voor de huifkar loopt. En naar zeggen ook onder het zadel.
Blijkt dat hij verschrikkelijk bokt onder het zadel, ben er als eerste mee in de les gegaan en werd er na een kwartier vanaf gelanceerd.
als je dat dan aan iemand verteld zeggen ze altijd: wat voor paardje was dat dan.
en dan vertel je dat het een haflinger is en dan geloven ze dat nauwlijks en zeggen ze dat is niet normaal voor een haflinger.
alsof het voor een ander ras wel normaal is dat ze elke ruiter er af gooien Clown

een haflinger is alles behalve een leuke kinderpony of makke manege pony dit is zo'n achterhaalde instelling.
Ze zijn erg maar dan ook erg eigewijs en erg hard leers haha.
En heb je een wat luxe gefokte zit er ook vaak erg veel pit in,

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:05

Vind die vooroordelen helemaal nergens op slaan Vork Haffies kunnen net zo goed presteren Lachen
Bvb mijn Saartje...ik heb haar van niks (sja een dikke boerenknol Tong uitsteken ) naar de L2 gereden Lachen Dus haflingers kunnen het ook Haha!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:31

In de mensport heb je daar geen last van. Daar start van alles door elkaar heen.

Vorige week startten wij met Janouk in de L dressuur mennen tegen een Fries, een Welsh, een New Forest, een Shetlander, twee Kwpn-ers.
Janouk was 2e achter de Welsh.

In het Z startten een Shetlander, een Fries en een Haf. En de Haf won 2 x.

Wij krijgen juist altijd veel complimenten over onze Haf. Bijna iedereen is weg van de prachtige kleur en manen. (vind ik zelf namelijk ook zo mooi aan Hafjes)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:08

ahah grapiig shetjes in t Z die kleintjes vin ik zo sgattiig:D

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:40

Anti haflingers zijn BOEEE !!
Ik verzorg nu een 3 jarige haflinger.
en die wil ik ook in de sport uitbrengen..
vooral springen ! =)
Ze zeggen tegen mij.. dat lukt je nooit.
maar wie het laatst lacht , lacht het best he Lachen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:34

Als haflingers net zo goed zouden kunnen presteren Fyenna, zou je ze veel meer zien in de sport

@loon Corr; lekker gaan springen doe ik ook superleuk!! (fotos in profiel Schijnheilig )

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:38

*zucht
Volgens mij zijn de enige mensen die moeite hebben met halfingers de halfinger eigenaren zelf. Ik moet jullie teleurstellen, de halfinger van tegenwoordig zijn geen underdog meer, helemaal de luxere types niet. Het zijn gewoon goede sportpony's die tegenwoordig prima geaccepteerd worden.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:40

Visconti schreef:
*zucht
Volgens mij zijn de enige mensen die moeite hebben met halfingers de halfinger eigenaren zelf. Ik moet jullie teleurstellen, de halfinger van tegenwoordig zijn geen underdog meer, helemaal de luxere types niet. Het zijn gewoon goede sportpony's die tegenwoordig prima geaccepteerd worden.

Sorry hoor, maar jij gaat ons vertellen dat wíj moeite hebben met haflingers? Het moet niet veel gekker worden...
Bovendien zijn haflingers helemaal niet prima geaccepteerd. Heb je wel eens met een haflinger tussen de paarden gereden? Zijn genoeg juryleden die je bij voorbaat al lage punten geven voordat je de ring binnenkomt .